2013-04-13 och chefs besök

 
Hej Alla blogglösare idag är det faktiskt tidigt  onsdagsmorgon jag sitter och skriver om gårdagen eftersom gårdagen inlägg bara råkade försvinna, förmodligen av min klantighet.
 
Så är det ibland men jag är glad över att jag inte blev så förbannad och lade istället undan datorn och tänkte att det får väl vänta tills imorgon istället. Innan kunde jag kanske tjurskalligt ha sagt att jag SKA göra om det till vilket pris som eller blivit vansinnig och sur och tvär, men jag tog det bra och det är jag stolt över.
 
Ja gårddagen var en mycket märklig dag med ett mående som väl låg lite mitt emellan och var sådär, lite värk och lite trötthet la väl lite sordin över dagen.
Men denna sordi övervägdes av många andra saker som jag tänkt nämna här nedan :-)
 
Jag började dagen som vanligt allltså med en stor kopp kaffe som följdes av framdukandet av frukost och barn som skulle packa gympakläder och läxböcker.
De är numera så duktiga då det gäller att se till att göra i ordning inför sin skoldag, vilket ansvar de tar, underbart attt se.
 
När de hade kommit iväg så hade jag också ganska brådis eftersom taxin skulle hämta mig och skjutsa mig in till sjukgymnastiken i stan.
Så sagt och gjort nu var jag inne hos Cecilia som sjukgymnasten heer för att köra ett pass. Idag gick det riktigt bra med träningen känns så oerhört gott när man gör framsteg. Känns som man är riktigt på G med träningen efter det attt jag upplevt att den stått still ett tag.
 
 

Video 2013-04-23 09 07 59 from Jörgen Ekeberg on Vimeo.

 
Roligt att kunna filma sina framsteg och att få dessa ögonblick sedda är jag oerhört glad för. Rullade ifrån sjukgymnastiken med ett leende som sträckte sig upp till öronen;-) ner till taxin, fick vänta lite, under tiden ringde den personen som varit ute och fiskat efter mig ang ett jobb som han skulle vilja erbjuda mig och undrade förutsättningslöst lite saker.
Men jag har ju ett jobb som väntar på mig och just nu så måste jag ha fokus på mig mitt mående och min familj så det får vänta helt enkelt, men det är alltid roligt att få ett erbjudande och att folk uppskattar mina förmågor.
 
 
Nu rullade jag hem med taxin för att träffa min  före detta chef som skulle  komma på en förmiddags fika, så roligt att hon tar sig tid för att köra ut till mig trots hon egentligen har några åtaganden till mig, men bryr sig om sina medmänniskor det kallar jag bra chefsskap
Vi satt en go stund och pratade om hur allt fortlöper och hon tyckte det var bra att jag skulle få terapeutisk hjälp genom psykiatrin för att göra mig hel igen, som hon sa.
Under tiden hade jag fått lite sms från reportern på aftonbladet som gärna såg att jag hörde av mig igen om jag gjorde framsteg i min rehab och isf ville följa upp detta,  jag erbjöd mig också att hon kunde vidarebefodra de mail som kommit till hennne och ville ha kontakt med mig. Det fanns tydligen någon som satt i samma sits som jag och ville ställa lite frågor, det kändes bra om man kan bidra med något till någon annan person.
 
Nu var det dags för henne att köra vidare till nästa möte och jag skulle se till attt jycken fick sin dagliga promenad. Så jag rullade en rejäl runda med honom med en go känsla i min kropp.
Hundpromenaderna skänker mig någon sorts frid och man får lite tid för reflektion över olika saker, som jag behöver göra.
 
Nu var jag hemma igen och kände mig rätt så färdig så jag rullade in i sängen för att åtnjuta lite vila då telefonen ringer och jag svarar och en person med stockholms dialekt presenterar sig och berättar att hon har kontakt med årskilliga personer inom forskningen och att hon driver någon slags terapi, men jag berättar att nu måste jag först och främst låta de insatser som är igång låta sig ha sin värkan efter detta så får jag se vad resultatet blir, annars återkommer jag för att etablera en kontakt.
 
Då ringer det minsann igen och et mobilnummer som jag inte känner igen står på displayn, jag svarar och en man säger att han är från ett företag som jobbar med avslappning och återhämtning i förebyggande syfte. De sysslar med massage och nu skulle de vilja se om det hjälper en person som redan drabbats om den kan bidra med att jag snabbare återhämtar mig, så de erbjuder mig att köra hem en massagefötölj helt gratis om jag kan tänka mig vara med i deras utvärdering senare, berättar att jag ska höra med frun först för att diskutera detta, men självklart ska vi ha en sån här hemma om det inte kostar mig något.
Så gott att få massage när man vill,vilken kanon grej.
 
Nu kommer barnen hem från skolan och jag rullar ut för att höra hur dagen varit och om de är sugna på lite mellanmål.
 
Nu kommer också frun hem efter att varit på jobbet och sedan handlat, hon ser trött ut så hon ackar in varorna och sen ber jag henne gå och lägga sig med en go bok i sängen för att vila sig lite, vilket hon gör.
 
Nu hjälps pågen och jag åt att fixa middagen inför kvällen så roligt när barnen är så hjälpsamma och duktiga, de ställer upp på ett fantastiskt vis. Man behöver sällan tjata om att de ska hjälpa till med olika hushålls sysslor utan de hjälper snällt till allt ifrån att gå med hunden till att tömma diskmaskin och städa, så skoj.
 
Nu ringer det minsann i luren igen och det är en kille som jag försökt få tag på under dagen som jobbar på en firma som tillverkar hemsidor och designar till företag, skulle vilja ha hjälp att piffa till min blogg lite och eftersom jag inte har lärt mig tillräckligt ochmåste ta det lite lugnt så bad jag han om hjälp. Döm om han utan att tveka på rösten sa att det är klart vi hjälper dig och att han bara skulle diskutera det med sin kollega, vilken oerhört lättsam person att snacka med och så sjyst, namnet på företaget kommer ju at publiseras här när allt är klart.
 
Nu var det bråttom med kvällsmaten innan frun skulle köra pågen till träningen och efter träningen var det föräldra möte så tösen och jag fick röja av köket, bad även henne att sedan gå en kvällspromenad med hunden men det var inte så uppskattat så vi kom ihop oss lite och tongångarna var lite höga, men hon gjorde det och när hon sedan kom tillbaks så hade hon plockat världens gulligaste vårbukett till mig,hon har ett sådant strot hjärta denna tös. Man bara smälter som förälder och vad kan man mer göra än att ta henne i knäet och viska de goa orden FÖRLÅT
 
Passade på att prova gå lite med rullstolen som stöd åt mig och se det funkade om än bara några steg men ändå vilken go dag detta varit trots lite emmellanstämning i början av dagen:-)
 
 
Med dessa fina vårblommor så avslutar jag gårdagen
 
Kramar i massor till er alla

Kommentarer :

#1: Glenn

Hallå PJ! Underbar läsning som vanligt, härligt att höra om dina framsteg. Intressant med massagen, slå till. Vi är många som beundrade dig innan för att du är så positiv, nu beundrar jag dig ännu mer för den viljan du har. Så småningom kommer du till Tivolibadet och gör bomben. Kämpa på/Glenn

Svar: Tack Glenn, tack för du peppar mig och uppskattar det jag skriver, finns en del belackare som inte unnar mig att skriva vilket gör mig ledsen och besviken att jag inte får glädjas gör en sorgsen men de ska inte få mina tangenttryckningar att upphöra det är en sak som är säker. :-) med kunskap och det skrivna ordet krossar man jantelagen som är stor hos en del, men folk får tycka som de vill
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Helene

Halloj vännen!!!
Tack för att du la in filmerna på dina framsteg. Min redan fantastiska dag blev ännu mer fantastisk av att få dela Dina framsteg med Dig!!!
Oj vad jag e impad o glad för Din o Din familjs skull
Keep up the good work!!!👍👍👍😃

Svar: Tack helene för att du uppskattar mina filmer, känns så gott att få komma framåt i sin träning och att få visa upp hur man kämpat för att nå dessa framsteg för det har inte gjort sig själv utan det är JAG som gjort detta möjligt med hjälp av uppbackningen från min familj och era läsares ständiga hejarrop å go känsla.Tack Helene<3
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

Den sortens chefer som du idag beskriver växer inte på träd, en god människa! :-D
Återigen medias genomslagskraft är enorm. Kanon när du kan få erbjudande som kan hjälpa dig att fortsätta utvecklas! :-D

Det finns alltid folk som tycker annorlunda. Gillar detta citatet: "Andras avundsjuka är tecken på din framgång"! :-P

Härliga filmer idag, roligt att se dig röra dig min vän :-D

Svar: Ja gokväll AndersDet var verkligen ett citat jag ska bära med mig framöver , och skoj att du uppskattar min nya lärdom att klistra in filmer på bloggen :-D älskar att lära mig nya saker
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :