2013-04-19 Mediarusets berusning

Gokväll vänner 
 
Idag är jag så glad och lycklig och idag är det mitt mentala jörgen som är i sådan högklassig form, även om kroppen känns lite översliten så översköljs detta av mitt euforiska mediarus.  
Jag är så glad över de kommentarer och peppningar jag får via blogg sms och facebook.
Är också otroligt stolt att jag vågar dela med mig av min levnadshistoria.och på sättet den publiceras i Aftonbladet, Radio Kristianstad, Kristianstadsbladet, etc.
Era kommentarer stärker mig i min resa tillbaks till mitt vardagsliv som jag just nu genomgår.
 
För er nytillkomna läsare så föreslår jag att ni läser min resumé över vad som inträffade mig den 17 februari 2013.  
 
Det som kan göra att det blir lite smolk i bägaren är att jag vet att folk är rädda och måna om mig  och vet att det är av omtanke men det tar lite musten ur glädjen när man får höra från många håll att jag är mediakåt tappar fokus etc jag vet var jag har mitt fokus och det är att komma tillbaka så fort som möjligt till det liv jag hade innan jag blev sjuk.  
Att få vara glad och glädjas åt sin framgång i sin sjukdom och sitt bloggskrivande måste ju vara tillåtet även om man är sjuk eller???   Nog om detta nu.
 
Jag tänkte precis som vanligt beskriva min vardag utifrån mitt perspektiv och inte göra några omskrivningar av verkligheten.  
Igår hann jag tyvärr inte skriva något eller lägga in bilder av olika orsaker som jag tänker återkomma till här nedan.  
Jag började dagen precis som vanligt med en stor kaffe med mycket mjölk.
Fick då se denna nalle sittandes på diskbänken vad glad man blir<3
 
 
För att sedan göra lite gymnastik så man får igång den gamla sletna kroppen;-) Töjde och sträckte innan jag ägnade mig att gå igenom nätet och vad som hänt där.  
Frun och barnen hade bråttom iväg så de skyndade i sig frukost och sen stt jag ensam kvar vid frukost bordet.
 
Skickade iväg ett sms till en morsan för att se om hon kunde hjälpa mig att storhandla idag, men tyvärr var hennes bil på lagning så det gick inte idag.
Jag lade därför ut en status på fb för att höra om någon var ledig och kunde hjälpa mig med handlingen. Det dröjde inte många minuter från min arbetskollega Sara som svarade att hon gick av sitt pass nu och skulle köra och handla ändå så var jag klar strax så kunde hon köra med mig till affären.
Tack så hemskt mycket så generöst och snällt av henne att ägna mig nästan hela förmiddagen för vi han med en del ställen som kvantum, hämta mediciner på apoteket, inom ÖB en sväng och sedan till banken för mitt kort strulade så klart när jag skulle betala. Så inte nog med att hon följde med mig till affären hon fick dessutom lösa ut mig:-))
 
 
 
Väl hemma igen så satte vi oss och tog en fika med goda wienerbröd och kaffe satt en go stund och pratade så trevligt, skönt med sällskap så här en torsdags förmiddag.
Nu så skulle Sara köra iväg och jag skulle se till att hunden fick sin dagliga lunchpromenad, han skänker verkligen en ett lugn och ro med sina promenader
 
Nu rullade jag in i sängen för att hämta lite kraft för återhämtning blev dock väckt av att min telefon som ringde det var min moster som ringde och berättade att jag låg nu på första sidan på Aftonbladets hemsida och nu så ökade frekvensen läsare på min blogg med accelererande hastighet och blev Aftonbladets mest lästa nyhet. Efter en stund lades även en film upp om mig och hunden Ludde
 
 
Nu ringde det i telefonen igen och denna gång var det det folk som sett reportaget och ville ge råd bodde i grannbyn och hade haft liknande symtom och tipset togs emot och får väl se om det fungerar för mig.
Nu började även kompisar att ringa och sms kom in med gratulationer och lyckönskningar och en del sarkastiska skämt på skoj. Det visade sig att min blogg hade nästan 3500 besökare igår och blev tredje mest lästa bloggen på blogg.se
 
 
Nästa samtal som kom var ett 08 nummer och tänkte vem är nu detta, det visade sig att en av de stora mediajättarna också hade fått uppmärksamhet på detta och erbjöd mig att vara med i deras program. Vi får väl se fram över vad detta innebär, men en sak är säker fortsättning följer här på bloggen:-) vill ju inte avslöja för mycket ännu
 
Nu så var det dags för att bege sig iväg med familjen på tösens musikal som de övat på i skolan. Hon har sjungit och tränat här hemma också länge och väl och nu var det dags för stora ögonblicket då detta skulle spelas upp. Spänd och förväntansfull så stod hon på scenen och framförde musikalen tillsammans med sina klasskamrater, så bra den var, vilken show.
 
 
Nu  var vi rätt trötta och bara ville bara hem och få barnen i säng medan en av oss gick en promenad med hunden.
När detta var gjort kunde vi själva äntligen också krypa ner mellan lakanen.
 
Sov som en stock och kände mig så glad och nöjd när jag vaknade och dagen fortsatte i samma positiva känsla under hela morgonen.
 
För när familjen gett sig iväg så ringde luren och det var REHABILITERINGEN i HÄSSLEHOLM tjooohoo som jag längtat och strävat efter detta. Det var kuratorn där som ringde och sa att jag var välkommen dit nästa fredag den 26/4 vilken lycka detta var.
Har ju kämpat för att komma dit så detta kändes som en mycket stor vinst för min enträgna kamp för att nå dit.:-) så glad.
När jag en stund senare fick ytterligare ett samtal från tösen vi var med på psykiatrin igår,  så var hon så fruktansvärt glad och nöjd över att vi stöttat henne och tjatat på henne att göra något åt sin situation
 
Vilken höjdare dag detta är kan behövas inför dagens tandläkare besök då det skulle lagas två tänder ingen hit det, men ingenting kan kan ändra dagens inställning till livet :-) så underbart att få känna så här....
 
 
Nu var jag hemma igen bedövad i hela munnen och transporterad med en mycket trevlig chaufför som var väldigt serviceminded, vilken skillnad det kan vara på denna yrkeskategori men så är det kanske inom alla yrken.
 
 
 
Nu var det dags för dagens lunchpromenad med jycken och idag så gick rundan extra fort kanske eller var det bara jag som upplevde det för att jag sprudlar av energi idag. :-)
 
Nu var det dags för barnen att komma hem och de satte sig och  åt lite mellanmål med en fruktsallad och lite  ringlande choklad sås ovanpå så smarrigt.
 
Nu är det dags för att ha lite kvalitetstid med familjen blir nog lite film ikväll så nu slår jag ihop bloggen för idag må så gott vänner
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anders

Nice PJ, det rullar på! :-D

Kan tänka mig att din blogg, som har resulterat till mediatid också har hjälpt dig att få tid i Hässleholm. Tanke på att kunna komma i ond dager i media lockar nog inte! :-P

Då vet man nu att det kan bli dyrt att åka och handla med dig, då det kan sluta med att en själv får slanta för hela kalaset... ;-)

Media har en otrolig genomslagskraft när din blogg går upp på topp tre! :-D

Ha en skön helg PJ och njut av morgondagens vackra väder! :-)

Svar: Ja Anders bloggens genomslagskraft är enorm igår så var 3500 personer nästan iaf inne och läste.på bloggen från alla jordens hörn sjukt nice
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Härligt, lägg nu inte för mycket tid på att sitta och svara på allas inlägg. Ha en skön dag i solen! :-D

Svar: Nä ska inte göra det Anders, men har man en blogg så tycker jag definitivt att man ska svara sina läsare. Sen får man svara dem i turordning och några åt gången
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

Gott PJ :-D

Svar: Ska vara ute i solen hela dagen idag och vi grabbar har ju grabbhelg då fru och dotter åker till cph idag och ska vara borta hela helgen så tips på bra aktionrulle till ikväll tages tacksamt emot :-D
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Anders

Jack Reacher ligger ute på nätet nu, det är en bra rulle! ;-)

Svar: Ligger den på Netflix eller???
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :