2013-04-24 och nyfunna förmågor

Hej alla bloggvänner
Idag har varit en dag som jag har haft en del kompisar samt min svärfar som varit här och hjälp oss med vårstädningen i trädgården :-)
Innan jag går in på dagens äventyr vill ja passa på att tacka alla för uppmuntrande kommentarer, vilket jag tycker känns otroligt trevligt.
 
Jag har i princip genom hela min uppväxt blivit klassad av bedömare som en individ som inte kunnat skriva så bra, ända sen svenskläraren i årskurs 8 dömde ut mig som elev så har jag burit med mig detta. Det är inte förrän de senaste två åren jag börjat tro på min förmåga att inspirera läsare.
Det är under min universitetstid som yrkeslärarestuderande som lärare på universitetet uppmärksammat min förmåga och framför allt en forskare som jag skrev ett stort arbete till, hon strödde rosor över mitt arbete och min förmåga att skildra min text.
Detta gjorde att jag började våga tro på mitt skrivande och mitt sätt att framställa texter. Vilket gjort att min egen bild av mig och min skrivkonst höjts rätt så rejält.
 Att få ytterligare kredits av er läsare här på bloggen gör mig glad, stolt och vansinnigt inspirerad att skriva, dock kommer inte skrivandet ta överhand från målet att få ett så snabbt tillfrisknande om möjligt, det kommer heller inte ta tid från min familj som är min prio.
Dock när jag har tid över och inte behöver vila så kommer jag att skriva både här på bloggen och privata anteckningar. vilket känns riktigt bra för min läkeprocess, en grej som gör mig oerhört gott. Idag har varit en bra dag som började med att jag var uppe och bryggde kaffe redan lite över fem idag och då hade jag redan legat vaken en stund och snurrat i sängen. 
 
 
Tyckte jag kände mig rätt så pigg så jag satte mig och plitade ner lite om gårdagen eftersom det försvann igår kväll pga av ett missöde. Satt samtidigt och filosoferade och drack min välbehövliga kopp kaffe :-) Efter två lugna timmar så var det dags för frukost och sedan få iväg barnen till sina respektive skolor, pågen och hans kompisar har beslutat sig för att cykla istället för att ta skolbussen, jättebra vardagsmotion, så duktiga dom är.
 
När frukosten och morgonens undanplockning var klar så kom svärfar för att hjälpa oss att vårstäda trädgården vilket var riktigt snällt och välbehövligt. Vi tog en kopp kaffe innan vi begav oss ut i trädgården för att sätta igång. Jag kan ju inte göra så mycket mer än att hålla svärfar sällskap och leka med hunden vilket han uppskattar riktigt.
 
När vi varit ute en stund kom en nybliven vän vid namn micke på en kopp kaffe, så roligt med nyfunna bekantskaper för det är ju inte så ofta man i vuxen ålder stöter på människor som kommer att bli ens vänner, men micke har definitivt blivit det.
 
Nu kom också svärfar in och det var dags för lunch vilket innebar pyttipanna och ägg vilket satt fint nu, efter maten kände jag hur det drog i ögonen så jag rullade in i sängen för att vila mig och somnade direkt med lurarna i öronen.
Vaknade till efter en timme och då var redan svärfar i fullgång med att fortsätta röja, undrar egentligen hur många skottkärror han körde under dagen men det var åtskilliga kan jag lova.
 
Nu kom det nya besökare till mig, nämligen två arbetskamrater som jag jobbat med tidigare, vi satt faktiskt ute och fikade och snackade en lång stund. Det känns otroligt bra att man inte glöms bort av sina kollegor trots man inte närvarar på jobbet just nu under min sjukdomsperiod.:-)
 
Nu åkte de hem och svärfar avslutade dagens arbetsinsats vilken varit helt fantastisk, att få den hjälp man får när man inte själv kan göra något som läget är nu är helt suveränt.
Nu var det snart kväll och dags att förbereda kvällsmaten som blev himmagjorda fiskpinnar och kokt potatis.
 
 
 
Var själv inte så hungrig och lite ur form så jag hoppade faktiskt middagen och rullade åter in mig för viloläge i sängen. Har sedan i princip legat där resten av kvällen och lyssnat på musik och bara varit för att varva ner och ta det lugnt. Så läsare jag har tid för både reflektion och avkoppling trots mitt nyfunna intresse och en förmåga som jag har upptäckt att jag har och som jag tänker försöka utveckla i framtiden
 
 
 
Kramar i massor

Kommentarer :

#1: Anders

Skönt att få rensa upp trädgården tillsammans med en bra svärfar. Har man svärfar på sin sida så kan livet bli mycket enklare. :-D
Du vet hur det är i grundskolans värld, där får man tydligt veta vad man inte är bra på... :-(
En bra sajt att använda vid kontroll av text är: www.valideratext.se
Fortsätt med det som känns bra för dig! :-D

Svar: Ja det är riktigt omtänksam svärfar jag har och det är väldigt gott att känna att man får hjälp när man som bäst behöver det
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Per Ola

Du skriver ju som en gud ; )

Svar: Tack Per-Ola detta gjorde min fredags morgon så otroligt glad jag blev över dessa enkla rader du skrev till mig
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :