Bitarna faller på plats

Godmorgon vänner
 
Idag har jag sovit ända tills klockan var kvart i sju vilket var jäkligt skönt. Dett beror säkert på att vi hade våra trevliga vänner Hasse och Jessica och deras barn på besök igår.
Det var jättetrevligt de kom redan tidigt på eftermiddagen eftersom vi bestämt oss för att göra en massa julgodis ihop.
 
Det blev kolor av alla dess slag och i mängder så nu slipper  vi  lida brist på sötaker över julen och säkert långt efter det också.
Det var så supertrevligt så detta kommer förhoppningsvis bli en återkommande tradition  var vi ense om.
 
På träningsfronten så kommer framgångarna slag i slag numera. I fredags var jag och gjorde något som jag längtat efter sjukt mycket. Jag var nämligen och genomförde mitt första gympass på friskis och svettis. Det var en sån jäkla god känsla att vara tillbaka till det ställe där jag fick faktisktfick abrupt avsluta när jag blev sjuk.
Jag var så jäkla nöjd när jag gick där ifrån efter att fullgjort mitt pass.
 
Det är så svårt för en utomstående att kunna sätta sig in i den känslan, att efter 10 månader med hårt kämpande åter få suga på den karamellen som ett hårt träningspass innebär.
 
Vidare så börjar bitar med försäkringskassan och arbetsförmedlingen falla på plats och jag ser med stor tillförsikt fram emot mitt återtåg i samhället.
Det  är inte utan att jag med spänning och förväntan jag ser framtiden an. Det är sjukt spännande att se fram emot att erövra obruten mark.
 
Vidare har jag nu officiellt meddelat att mitt studieuppehåll från universitetstudierna är över och att jag åter kommer att sitta i skolbänken på Karlstadsuniversitet under tre närträffar vårterminen 2014 resten av studierna gör jag ju på distans.
 
För väl helt enkelt prova mig fram hur mycket jag kommer hinna med och ändå må bra i min rehabilitering.
Det är ju min friskhet som står överst på agendan och allt annat är ju oviktigt egentligen.
Men jag tycker själv att jag är duktig på att reflektera över saker jag gör och verkligen känna efter hur det är ställt med kropp och knopp efter genomförd aktivitet.
Något som jag fått kämpa mycket under min rehabilitering.
Att hitta en lagom nivå där bitarna familj, fritid och arbete ska synkas ihop till en bra livssituation för mig vilket jag tycker börjar ta form nu.
 

Ha en riktigt god jul nu alla läsare och tänk på att ta det lugnt under julen och njut av eran ledighet
 
Kramar
 
 

Kommentarer :

#1: Visar

Du är en san kämpe i mina ögon. Vilken resa du gjort mannen. Jag hoppas se dig snart på jobbet också

Svar: Vad roligt att du kommenterar min blogg.Ja det har vist kämpats ska du tro, men det har så klart kostat energi men det får jag ganska mycket av också när det går så bra.
Att komma tillbaks till jobbet får väl du se till som är ansvarig för vikarierna;-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anonym

Kul att du gör så stora framsteg. God jul till dig och familjen.

Svar: TackGod jul till dig också
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Sara

Det låter härligt Jörgen ! Hoppas du nu kan njuta riktigt över jul o nyår <3 kramar

Svar: Ja Sara det är riktigt härligt att leva just nu. Och nu över jul och nyår ska jag bara trappa upp träningen för att vara i superform tills sommaren
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Marie

Det låter helt fantastiskt Jörgen!! Jag o mannen önskar er en Riktigt skön o God Jul!! o ett Gott nytt år!! Det kunde vara läge o genomföra den inbjudan som vi fick ställa in i vintras?! Hör av oss efter jul! krama familjen!! / Marie

Svar: Hej MarieRoligt att du följer bloggen och vist hade det varit trevligt att ses det är ju ett tag sen nu
Hälsa gubben så hörs vi efter julhelgen
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Lotta

Hejsan igen Jörgen!
Det var ett tag sedan jag va inne o tittade till dej,men ville självklart önska dej en God JUl och så här dagen efter även en god fortsättning <3...även här tog knäcken slut innan jul,hehehe!!
Ser att du sköter dej bra och är hur duktig som helst,massa pluss till dej..
Du får ha det så gott med din familj och va rädd om dej.kram Lotta

Svar: Ja det är så roligt att du är inne och kommenterar bloggen Lotta. Ja julen innebär ett lugn men jag ska försöka trappa upp min träning för att komma i ännu bättre form än innan jag blev sjuk.kram
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: mamma till 3 och mormor till 10

Hej och God Fortsättning !
Väldigt längesen jag var inne här.
Härligt att läsa att du gör framsteg hela tiden.

Hälsningar Trelleborg.

Svar: Roligt att du hittat till min blogg igen det glädjer mig. Att du tycker det är härligt att jag gör framsteg glädjer mig.
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: Anders

Låter gott PJ!

Hoppas att julen har varit bra hos er :-D

Svar: Vist har julen varit bra och det har funnits massor av tid att umgås:-D
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :