Vila

Hej och godmorgon
 
Idag får det bli en dag som går i vilans tecken.
 
Jag kommer inte att träna något idag mer än den dagliga hundpromenaden:-) Känner  att kroppen behöver vila sig något efter den sista tidens hårda träning.
Känns som kroppen mått bra av en riktig massage då jag är stel i musklerna. Får väl se om jag bokar en tid hos massören.
 
Idag ska jag göra en summering av vad som ska införskaffas till den kommande servicen på motorcykeln. Ska skriva ner  på en lista av vad som behövs för att få den i superskick inför våren.
Är så sugen på att få ut och köra lite det är ju 25 år sen sist jag satt grensle över en hoj så det ska bli sjukt skoj:-)
 
Sen någon gång under dagen ska jag också ta tag i en del artiklar som ingår i min kommande universitets kurs, lika bra att påbörja det redan trots kursen inte börjar förän den sjunde januari.
Jag ska sedan skriva en A4 sida med egna reflektioner om just den artikel som tilltalar mig mest. Känner egentligen inte alls för att göra det men känner att det är ett måste som jag inte komer undan.
 
De saker som man kanske tycker känns lite motigt är desstu skönare när de är gjorda:-)
 
Jag ska även ta mig in till stan där jag ska inhandla biljetter till genrepet i handboll mellan Sverige och Spanien. Ska bli skoj att se denna match.
 
NNu är det dags för att ta tag i studierna så jag passar på att avsluta här
 
Kram

Kommentarer :

#1: Anders

Gott att du har kommit igång med studierna igen PJ ;-)

Jag tror att du kommer att landa på Wendes när du är klar :-D

Svar: Ja det känns bra att plugga igen och din chansning är väl inte helt tokig;-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Soffie

Nu blev jag nyfiken vad pluggar du? Jag läser själv på universitetet på distans jag läser in no ämnena på lärarlyftet samtidigt som jag är klasslärare det är jobbigt men kul, gott nytt år till dej å kroppen behöver vila ibland med...

Svar: Hej SoffieJag pluggar på distans jag också ska läsa in yrkeslärare examen i Karlstad. Har två terminer kvar på halvfart (har gjort 4) så det är snart i hamn. Fick ju avbryta mina studier när jag blev sjuk, men nu sätter jag fart igen :-)
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :