onsdagen den 27 februari

Dagen började så här idag kanske inte ger uttryck för vad jag känner, men Idag har man kavlat upp skjortärmarna och idag så jäklar skall alla rekord ryka alla världens väg, samtidigt som jag ska berätta för personalen här upp hur min framtid SKA se ut med rehab och liknande:-) Så idag känner jag redan att detta blir en toppendag. JAG ska dansa ut i gympasalen till  sjukgymnaasternasstora förvåning ;-) hahahaha
 
men dagen kommer fortsätta som en toppendag men nu är det dags för lite frukost oc sen dagens dusch. När jag väl duschat så var det dags för nästa pass
 
Så var det dags för dagens arbetspass med bästa arbetsterapeuten som innebar att jag skulle olja in trädgårdsmöblernas ändträ som jag tipsade dem om för att öka livslängden på möblerna tog vi fram träolja och lite lacknafta som vi sedan penslade in ändträet med och sen lät vi tolbenen stå och dra i oljan ett par timmar.
 

Efter detta moment så var det dags för att låta sjukgymnasterna göra sitt för att plåga mig ordentligt, jag var fortfarande riktigt på hugget och kände att idag så skulle jag köra riktigt ordentligt.
Först ut på dagens program var barren som jag hade gett mig jäkelen på att slå mitt person rekord. Det tidigare rekordet var ju 8 rundor a 6 meter och hör och häpna idag så blev 12 rundor alltså en förbättring med 24 meter fan vad glad jag blev, men ska väl tacka min "slavdrivare":-)=sjukgymnast för peppningen av rekordet. Nästa gren eller övning för agen var att träna armerna i armcykling och där hade jag tidigare gjort 100 varv med cycklingen och idag så körde jag gärnet och ökade ill 150 varv snacka om ökning. När jag sedan rullade in på avdelningen var det en sjukt nöjd Jörgen som snabb slevade i sig lunchen för att sedan få lägga sig en stund för att njuta av segerns sötma.
Efter detta var et dags för teammöte med sjuksköterska,läkare,arbetsterapeut,sjukgymnast min fru och jag, där det skulle planeras hur min fortsatta vård och rehabilitering skulle se ut. Jag själv ville ju flyttas till Hässleholm för att bli inneliggande där men det verkar som om det alternativet inte har så hög prioritet, utan att jag kommer att komma hem för att sedan varje dag åka taxi till och från rehab avdelningen i Hässleholm. Så nu på fredag ska vi åka hem tillsammans med sjukgymnaster och rehab folk för att se hur vi bor och vilka hjälpmedel jag behöver i hemmet för att klara min dagliga livsföring.
När detta var gjort så rullade jag åter in på avdelningen för att få igång den iphone som jag ått låna av en god vän, och föra över de appar jag haft på min egen lur.
Efter en stunds vilande och intag av medicin så ringde det en jobbekompis som frågade om 2 st kunde komma upp en snabb runda för att kolla efter hr läget var och eftersom jag kände att detta var okej så dök de upp efter en kvart och vi satt och snackade en halvtimmes tid.
Åter in på rummet så kollade jag FB och snart så var det dags för min nuvarande chef att komma upp och besöka mig. Det var ett känsloladdat möte som gav mig mycket och vi var överens om att den resa jag ska göra för att komma tillbaka till vardagslivet kommer kosta blod svett och tårar.
Det var en mycket mycket nöjd Ekeberg som rullade in på avdelningen med många goa tips hur man ska kunna klättra vidare på sin fysiska och mentala resa.
Efter en stund så kom min familj upp och hälsade på så vi rullade ut till dgarummet för att inte störa de nya på salen som kommit idag och kanske inte är i så bra skick. Väl ute så rullade vi ner i affären så ungarna fick handlat lite godis innan vi åkte upp igen. Vi satte oss i dagrummet och barnen hade med sig othello och kortspel som vi spelade tillsammans det var trevligt det är ju inte sånt vi brukar göra ihop. Under tiden så hjälpte jag saga med sin historia läxa, sedan var det dags för dem att åka hem och för mig att åka in och vila efter en underbar dag med massor av positiva händelser. Sådana här dagar år det viktigt att ta vara på och verkligen njuta av "här och nu"
 
Ha en bra kväll där ute så hörs vi imorgon vänner
 
 

Kommentarer :

#1: peter

Fan va starkt jobbat!! Gött!!

Svar: Tack Peter känns skönt att få kredit på detta ny forum
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Magnus (Albins pappa)

Hej Jörgen!
Jäklars vad tråkigt att höra att du är ur form, men lika härligt att läsa om din positiva inställning! Hoppas du gör många nya framsteg och snabbt kommer tillbaka till vardagen.

Kör hårt och ta hand om dig!

/Mange

Svar: Tack Mange jäkligt sjyst av dig peppa mig mig med nya kommentarer. Sprid gärna min blogg vidare så har jag kanske chans att hitta någon som har samma symptom som jag har. Det kan ju vara bra och se vad de fick för hjälpHör gärna av dig igen jörgen
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :