Månagen 2013-03-25

Hej alla vänner
 
Idga har varit en riktigt bra förutom en incident som jag kommer beskriva nedan, men känner att den drunknar i det andra positiva som hänt idag.
 
Började dagen som vanligt med att rulla ut i köket och ta den koffein kick man behöver för att komma igång på morgonen, det är så skönt att hinna ta den i lugn och ro innan dagen drar igång.
Idag så fick jag sällskap av en trött fyrfota vän som ville bli kliad lite, han ligger som i trans när han blir kliad på magen så gott det ser ut.
 
 
Ringde sedan till min moster som fyller 60 år idag så jag var nog först ut eftersom hon inte svarade och senare kom det ett mess att hon tackade för hälsningen men att jag ringt och väckt henne.
 
Sen var det dags att få upp barnen från sängarna och fram med energipåfyllningen i form av frukost. Idag var det trötta barn som sällskapap vid frukostbordet.
Man försöker som förälder truga i barnen så mycket frukost som möjligt för att få så bra start på dagen som möjligt.
Nu var de redo för att ge sig iväg och idag så jag passade på att messa min samtalskontakt på psyk , ville hon skulle kolla upp så intyget om sjukresor var inskickat till skånetrafiken för att vara berättigad till sjukresor till de olika vårdinrättningar som jag behöver besöka. Vi hade tidigare kommit överens att jag skulle ringa henne istället för att bråka med den sura sekreteraren. Hon ringde upp mig och berättade att intyget nog inte var inskickat och att läkaren inte jobbade idag. Så jag ringde min husläkare och bad han ringa mig under dagen, så jag skulle få intyget. Kände mig väldigt trött så jag hoppade in i sängen igen och sov en och en halv timme till, helt underbart att kunna vila ut ordentligt.
 
När jag nu kände mig utvilad så hoppade jag in för att ta ett gott massagebad där jag låg en go stund och lyssnade på spotify, så underbart låg och tänkte vilken underbar förmiddag jag haft att ta hand om sig själv på detta fantastiska vis är inte ofta man gör tyvärr, man bara jäktar och stressar igenom sin vardag utan att njuta och få den energi som man så förbaskat behöver.
Steg nu upp och klädde mig inför sjukgymnastbesöket i eftermiddag, tog mig lite lunch för att åter hoppa in i sängen igen och ringa min husläkare igen eftersom ingen hört av sig, fick besked att dom skulle kolla upp det och återkomma.
Tro det eller ej men efter en stund somnade jag om igen och vaknade efter en halvtimmes tid. Kände mig trött fortfarande fattade inte riktigt hur jag kunde känna mig trött.
Nu kände jag att tiden började ticka iväg och jag hade fortfarande inte fått något besked från min husläkare, så nu ringde jag igen och fick beskedet att det intyget var infaxat till skånetrafiken, så allt skulle vara frid och fröjd.
 
Ringde nu beställningscenrtalen för att boka taxi till min sjukgymnastik, får då besked att de inte har något intyg där, begär då att få prata med handläggaren som sköter sjukresor, då bara knäpper han av luren i örat på mig. GRRRRRRR
Ringer upp igen och pratar med en tjej denna gång försöker förklara min situation att de faxat in intyg idag och att jag har en tid hos sjukgymnasten och måste komma dit, får besked att det kan två dagar innan det kommer in i systemet, säger att jag vill prata med ansvarig eller deras chef. slänger då luren i örat på mig igen. Ännu mer GGGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Känner nu att jag måste lösa min transport på annat vis så jag får ringa till en kompis som jag vet kan hämta mig meden gång så Uffe min räddande ängel kommer och kör mig.
På vägen in försöker jag få tag i någon ansvarig får tag i en charlotte som förstår min situation och jag beskriver som jag blivit avklickad av beställningscentralen. Hon säger att hon ska framföra mina klagomål och att det inte är acceptabelt, säger att jag gärna vill framföra dom själv, får då ett telefonnummer till skånetrafikens växel och där begär jag att få tala med chefen för serviceresor. Får tag på chefen och berättar hela storyn vilket han tycker är förskräckligt och ska ta upp detta med samres som är huvudman för beställningscentralen, han upprättar ett ärende över det inträffande och jag mailas detta ärendenummer, sa att jag förväntar mig en återkoppling muntligen av han när han vidtagit åtgärder.
Får hoppas att de som bemött en får en uppsträckning för så gör man inte.
 
Väl framme hos sjukgymnasten så beställde jag en hemresa till 16.45 men då var jag tvungen att åka antingen 17.45 eller 16.30 så då tog jag 16.30 vilket innebar att jag bara kunde vara hos sjukgymnasten en halvtimme idag, synd.
Men vi gick igenom det jag råkat utför och hur händelseförloppet gått till. Sen ville hon kolla upp lite olika rörelsemönster så fick jag lite läxor att utföra under morgondagen vilket är bra.
 
Så 16.30 så var det dags att ta sig hem med taxin idag
 så var det åter den chaufför som tyckte det var så besvärligt att få in mig sist, men idag var han trevlig och det var inga bekymmer att få in mig i huset.
 
Väl hemma var det dags att få fram lite kvällsmat för frun och tösen skulle iväg på ridning och pågen hade mycket läxor så kvällen var räddad.
Så en trött kille skulle förhöras på spanska glosor och om romarriket som de ska ha prov på.
Under tiden han satt och pluggade så låg jag i sängen och råkade minsann somna igen helt sjukt. Men när han kom ner fick jag ta mig samman och förhöra han på läxorna så att han kunde dem.
 
Nu kom frun och tösen hem och hon hoppade in i duschen för att sedan komma ner till mig och läsa ett par sidor i sin skönlitterära bok, vilket var jättemysigt att få lite tid med tösen också.

 
 
Så nu slår vi ihop inför dagen och hoppas på återseende imorgon
Kramar
jörgen
 

Kommentarer :

#1: Månsson

Vad skall man säga ? En del ska inte jobba i service yrken. Ge dig aldrig mannen.

Svar: Nä så är det nog anders en del människor har valt fel yrke
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Övervägande positiv dag är det viktigaste. Att ha kompisar som ställer upp när det behövs är det bästa man kan ha! Hoppas att dina övningar kommer att fungera bra för dig. :-D

Svar: Ja det är så skönt att se att det fortfarande finns kompisar som kommer ihåg en och att man inte glöms bort i var och ens stressiga och upptagna vardag
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :