Söndagen 2013-03-24

Hej vänner
 
Hoppas ni har haft en bra dag föe det har jag haft, denna underbara söndagsmorgon som började med strålande sol och en 4-5 minusgrader, och när jag kom upp i köket stod en fin bukett tulpaner som vi fick igår när vi firade våffeldagen (tjuvpremiiär)så glad man blir över en sån syn.
 
Vilket underbart väder kände att jag ville verkligen försöka komma ut så fort som möjligt, just en sån här dag så hade jag innan jag blev sjuk haft sjuhundraelva olika saker att hitta på och farit runt som ett torrt skinn för att hinna med.
Men idag så tänkte jag nu äter vi frukost i lugn och ro först och främst sen får vi se, men det ska erkännas att det drar i kroppen att få tvätta bilen, städa garaget fixa i verkstaden etc. men tids nog så kommer det och då tar jag en sak/dag istället för att hinna med allt.
 
Så efter silla frukosten så var det dags för vår fyrbente vän att få en omgång pälsvård, det gäller att hålla efter den annars blir det så mycket tovor i pälsen och då tar det så lång tid att reda ut det. Han blir så fin när han är nyborstad, det tar ungefär en timme att gå igenom hans päls och kamma ut den ordentligt.
 
Efter detta så klädde jag på mig varma kläder och rullades ut i det fina vädret, så roligt att se att grannar börjar ta sig ut nu när solen lyser, rullade bort till grannen Anders som höll på att tvätta bilen satt där en stund och vi passade på att ta en kopp fika ute i solskenet samtidigt som hans fru kom ut och fikade, trevligt att trots man har mycket att göra så stannar man upp och tar en kopp fika.
 
Nu började minsann solen försvinna och det kom lite snö i luften men jag rullade bort till grannen ola som var ute och fixade lite i trädgården trots det nu kalla vädret. Frun kom nu hem efter att hämtat sonen på fotbollsträningen så vi gick en runda för hunden behövde kommma ut en runda så vi gick en runda i byn innan jag rullades in i huset igen rejält frusen.
 
Hoppade in i sängen och lade en varm filt över mig och tog på mig lurarna, kände mig riktigt trött så det tog inte många minuter innan jag somnade.
Väcktes av att frun sa att någon hade parkerat utanför och nog skulle hälsa på, så jag pallrade mig upp och det var kompisar till oss som kom, roligt roligt  :-) vi satte oss och fikade lite och pratade om saker och ting.  Vi reflekterade att man förr gjorde så mycket mer, kom hem spontant och fikade, nuförtiden så ringer man alltid innan för att kolla så det är ok att man kommer. Förr var man ute och körde och bestämde sig för att köra hem och kolla om någon var hemma. Detta var ju innan mobilens tid så det var kanske naturligare att köra hem tii folk istället för att ringa.
Men det är väldigt trevligt när någon kommer spontant och hälsar på.
 
Efter detta så rullade jag åter in i sängen innan det var dags för att laga kvällsmat som vi hjälptes åt med. Det var lasagne på menyn ikväll riktigt gott.
 
Så nu har frun och barnen begett sig upp för att göra lite läxor och se på tv innan det är dags att hoppa i loppelådan och avsluta dagen.
 
Tack för ni tar er tid att följa min blogg, kommentera gärna mitt skrivande, hur ni upplever bloggen, det är roligt för mig som skriver att veta vilka synpunkter ni har.
 
Må väl där ute
 
Kramar
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anders

Låter som en kanondag PJ, ha det gott! ;)

Svar: Samma Anders tack för att du kommenterar.
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Ewa Ejlefur

Låter som du har haft det kanon idag.Vädret var ju fint och det är skönt att det inte är någon snö för då är det lättare för dig att ut och köra med rullstolen och man drar ju inte in så mycket skit.Vi har varit barnvakt i helgen och efter att de kom hem så har jag varit hos en kompis och läst ihop mig inför examinationen i veckan alltså fullt upp med andra ord.Men snart så....../godnatt

Svar: Hej Ewa Du är en av mina trognaste kommentator och det är alltid lika roligt att läsa dina svar och trots vi bor grannar så är detta medium där vi håller tätast kontakt egentligen helt sjukt. Men det får vi ändra på så en dag framöver får vi ta lite kaffe.
Du är så flitig med ditt pluggande och dessutom ställer du upp som barnpassare av barnbarnen trots tenta läsning, dina barn ska vara överlyckliga att ha dig som mamma.
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: carro

Låter som du hade en bra och skön dag. Hoppas din vecka blir fortsatt bra med. Kram

Svar: Tack Carro och jag önskar dig detsamma och roligt att du svarat här på bloggen Uppskattas
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :