2013-05-03 hemresan

Hej bloggläsare
 
Sitter nu tidigt på morgonkvisten på lördagsmorgon och reflekterar över de dagar vi varit i Stockholm.
Känns helt underbart att fått så mycket tid ihop med sonen.
 
Det är ju faktiskt så att innan jag blev sjuk så for jag ju runt på alla möjliga uppdrag, och då var det ju med automatik att mina egna barn fick ju mindre tid med sin pappa och att frun fick ta mer.
 
Men detta ska ändras på framöver, för fy vilken energi kick jag fått av att bara han och jag åkte iväg, att som grabb och farsa bara ha skoj ihop är mäktigt.
Att ens barn är en sådan energi tillgång har jag faktiskt i ärlighetens namn känt tidigare och det kan man ju skämmas lite för.
Innan har jag mest känt det som att man tjatar och gnatar och blir lätt irreterad, men nu har jag upplevt det motsatta vilken kick.
Att få kickar ihop med dom man älskar mest är nog en av de häftigaste man kan uppleva. Så jäkla skoj alltså, vilken upplevelse.
Sen kan man ju säga att har du inte upplevt det innan och man kan väl säga så här att vist har jag haft skoj med barnen men absolut inte på detta viset. Det är första gången jag och han åker iväg själva och det lär nog inte bli sista heller.
 
Naturligtvis så ska jag åka iväg med tösen själv också för att testa på det, och hon vill ju detta. Så vi får väl se var det bär oss:-)
 
Resan hem igår gick jättebra och allting flöt på, vi började med att sova lite längre iallafall sonen för att sedan gå ner och äta världens frukostbuffé så smarrigt med denna frukost.
 
När vi gick därifrån var vi mätta och goa så upp på rummet och plocka ihop grejorna för att sedan ge oss ner och checka ut från hotellet.
Var bara tvungen att ta en bild på idyllen där vi bott nu med vattnet precis nedanför oss så härligt..
 
Nu stod taxin och väntade på oss denna soliga stockholmsmorgon
den skulle ju köra oss till Arlanda och flyget hem. Kände mig minsann trött så jag satt och somnade i taxin, då är man rejält trött :-) det var skönt med en power napp.
 
Nu blev det incheckning och transport ut till planet i ett specialfordon till rullstolar, så bra vi är i Sverige på att hjälpa personer med olika funktionshinder även om man ibland kan tycka det motsatta.
 
Väl hemma i Kristianstad igen stod taxin och väntade på at köra oss hem, och när vi närmade oss hemmet fick man en otrolig välbehags känsla av att vara hemma. Det är precis som ordspråket säger borta bra men hemma bäst.
Nu blev det en oerhört glad hund som sprang ut och mötte oss, svansen viftade mer än någonsin där gick det inte att ta miste på att man var saknad.
 
Rullade in genom dörren och möttes av fru och dottern som blev glada av att se oss igen.
Till dottern hade vi köpt en keps som hon gillade skarpt och en bikini som jag vet att hon velat ha en längre tid men som vi sagt nej till innan för att den varit för dyr. Hon fick även en högtalare till sin ipone som hon kan ha utomhus.Hon blev helt överlycklig och senare på kvällen hade vi en tös som sprang runt inomhus med bikini keps och lyssnade på musik skrålandes ur högtalaren, så lycklig.
 
Till frun hade vi köpt en tavla där det stod familu rules och en massa omtänksamma meningar på som avslutades med texten you always bee loved.
 
När vi sedan landat i hemmet visade mig frun vad min svåger åstadkommit under tiden vi varit borta, han hade gjort en vagn till gräsklipparen så att jag kan sitta och åka och klippa gräset så häftigt :-)
 

Video 2013-05-03 10 41 50 from Jörgen Ekeberg on Vimeo.

 

Så en riktigt bra dag med mycket glädje och sol, nu ägnas helgen till enbart återhämtning efter dessa intensiva dagar
 
Kramizar till er alla
 

Kommentarer :

#1: Sara

Den ser ut att gå fort :-)
Låter som en underbar resa , väl er förunnat <3 kram

Svar: Ja sara det har varit en helt fantastisk resa ska du veta och gräsklipparen är snabbast i kvarteret;-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Låter helt underbart! Alltid gott att komma hem igen! :-D
Roligt att kunna köpa med sig presenter hem till sina nära och kära! ;-)

Satan i gatan vad snabb din gräsklippare är!!! :-O

Ha en lugn och skön helg nu och glöm inte att ladda dina batterier efter några intensiva dygn i huvudstaden. :-D

Svar: tjenare min trogna fan;-)vist går gräsklipparen undan som bara den :-)
Idag har jag inte gjort många knop ska du veta så gött, att bara njuta av ens hus trädgård och det fina vädret är helt suveränt
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :