dålig dag 2013-11-04

Godmorgonadet
Just nu sitter jag i cenralhallen på centralsjukhuset och för söker beskriva gårdagen för er..
 
Gårdagen var ingen bra dag alls, kände direkt när jag klev upp att jag var ovanligt trött och orkeslös. Jag hade ont i kroppen och då framförallt  i mina ben som får dra ett tungt lass nu när jag försöker använda dem mer och mer.
 
Jag rullade dock ut med hunden på sin morgonpromenad, helt enkelt tvingade min kropp att lyda mig. Väl hemma kände jag att det kommer inte bli många knop gjorda under dagen.
 
När familjen lämnat huset så lade jag mig i avslappningsfåtöljen från promas för att få lite välbehövlig massage. När det var gjort så hoppade jag direkt in i badet för att få värme till min värkande kropp. Låg i badet en lång stund med vattenstrålarna masserandes på min kropp.
 
 
Efter ett tag och några alvedon kände jag mig något piggare och beslutade mig för att tvinga ut mig, så jag beställde färdtjänst ner till mataffären för att göra veckans inköp och kombinera ihop veckans matsedel. Så vid 11 tiden kom rtaxin och sen var jag på kvantum en timme ca för att sedan åka hem igen och gå ut en runda med hunden.
 
Efter detta värmde jag lite mat för att sedan rulla in i sängen för att sova. Underbart att koppla in värmefilten och lägga sig till ro med spotify i öronen. Sov en och en halv timme innan jag steg upp rätt så omtöcknad, slog igång kaffebryggaren för att få lite startgas(kaffe).
 
Sen till kvällsmaten fixade vi lite hamburgare som var till belåtenhet för hela familjen.
 
Gårdagen innebar också att jag ringde försäkringskassan för att fråga hur det kunde vara att jag fått ut mycket mindre pengar nu gemfört med vad jag fick för samma antal dagar innan. Då visar det sig att eftersom jag inte fick någon förlägning på mitt vikariat som behandlingspedagog så betraktas jag ju som arbetslös och då är det ju ett tak på hur mycket man ska ha i ersättning.
Detta innebär att jag får 80% av arbetslösersättningen vilket alla förstår att man inte blir fet på. De kunde ju faktiskt upplyst mig om detta då vi hade möte i juni månad.
Fick dock till ett möte med min personliga handläggare i slutet av månaden.
 
Ovanpå detta så servade vi bilen med en storservice vilket innebar att en dryg kostnad var att vänta men inte bara detta för att då den servades så upptäckte de att kopplingen behövde också bytas eftersom den kan gå sönder när som.
Alltså inga glädjebesked någonstans.
 
Kvällen fortlöpte med tv tittande tillsammans med dottern då frun och sonen pluggade för fullt.
 
Idag har jag en fullspäckad dag då jag redan halv sju åker till sjukhuset för en mr röntgen sedan vidare till rehab i hässleholm och därifrån till min vårdcentral för att läkaren där ska komplettera mitt sjukskrivningsintyg, vilket försäkringskassan kräver.
 
Hoppas att läsningen idag inte varit allt för dyster för er läsare, men jag har ju enormt dåliga dagar också som måste avspeglas här i bloggen också.
 
Kramar
 

Kommentarer :

#1: Kim

Härda ut PJ! Det kommer bättre dagar, det vet vi.

Svar: Ja kim det gäller bara att visa sin stålvilja och bita i det sura äpplet. Att kapitulera finns inte på min världskarta
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Harriet

Självklart går det upp och ner, eller två steg fram, och två steg tillbaka, innan det går nåt fram igen, också lätt att nedslås av detta :/
Hoppas din mr går bra och att du får flera bra dagar nu.
Lycka till, å fortsätt kämpa!

Svar: Hej Harrietursäkta sent svar. Allt har gått framåt den senaste tiden och min mr gick bra och har fått svar att inga förändringar mer än åldersförändringar så det var gött att få reda på
Vist går livet upp och ner det gäller bara att försöka få de dåliga dagarna så bra som möjligt
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

En grå dag PJ med värkande kropp och oväntade utgifter... :-C

Tur att alla dagar inte ser ut så, dessa dagar gäller det försöka fokusera på det man har och kan göra. Det är svårt, men det krävs för att uthärda de "mörkare" stunderna :-I

Vi tror på dig PJ! ;-)

Svar: Tjenare Anders
Ursäkta jag legat lågt ett tag nu men nu kommer ett livstecken iaf bättre sent en aldrig
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Kenneth

Godmorgon, nu börja jag återhämta mig

skriven

Kommentera inlägget här :