godmorgon och underbara liv

Jaa godmorgon vänner
 
Denna morgon har varit helt fantastisk trots jag varit uppe sen 04.20 och att det är grått och trist.
Efter att jag varit ute med hunden så tände jag ljus och dukade fram frukost. När barnen sen gått till skolan så lade jag mig i avslappningsfåtöljen med vetekudden under nacken och med spotify på hög volym, somnade på två röda sekunder och vaknade efter 15 minuters massage. Hoppade upp och ner i det heta badvattnet som jag tappat upp. Vilken underbar morgon!!!
Sitter just nu i taxin på väg till min rehab i Hässleholm och dagens träning. Har ju inte skrivit på ett par dagar nu för jag har helt enkelt sak at lite inspiration och ägnat mig åt saker så som puts av motorcykel och vila samt umgåtts med familjen..
 

Under dagarna som har gått tycker jag att jag har fått betydligt mer flyt i min gång samtidigt som det gäller att skynda långsamt. Men det är så glädjande att jag kan gåmer och mer och att jag försöker prioritera kryckor framför rullatorn vilket gör att jag får mindre sppänningar i axlar och nacke.
Att jag fortfarande klarar mig utan starkare värktabletter än alvedon är jag glad och stolt över.
Dagarna som gått sen vi hördes av har jag ägnat åt saker som jag gillar och mår bra av. I lördags så hadee vi goda vänner och deras barn hemma på middag, vi käkade founde som är så fantastiskt gott.
Det var en jättetrevlig kväll där vi umgicks och tiden bara flöt iväg, blev ju dock riktigt trött på kvällen då jag hade varit vaken sen innan 05.
 
Eftersom jag lagt mycket tid i garaget så har ju frun tagit det vardagliga inne vilket jag är oerhört tacksam för. Det är så skönt att få den förståelsen att jag behöver återhämta mig i garaget med putsningen.
 
Igår måndag så var jag och handlade matvaror på kvantum och efter detta kom två kamrater och hämtade upp mig och sen gick vi och lunchade på en grekisk restaurang, vilket var riktigt utsökt. Efter detta så körde vi hem till mig och drack kaffe och satt och snackade.
Riktigt roligt att ha vänner som man har behållt i många många år och fortfarande umgås med det kan man kalla sanna vänner.

Kommentarer :

#1: Harriet

Fantastiskt vilka framsteg du gör, både med din rehabilitering, å mindre smärttabletter hejja hejja!!
Underbart att umgås med sina vänner på restaurang också, och att du försöker göra sånt du tycker är roligt och fixar! Själv hade jag jättesvårt att ta mej från rollatorn till kryckorna, men att kunna gå med stavar blev min räddning bort från rollatorn, och nu går jag hur bra som helst utan något stöd alls!!
Fortsätt kämpa, så kan du säkert småjogga nästa år vid den här tiden hoppas jag!!

Svar: Hej Harriet
Tack för berömmet och vist är det underbart att få göra saker som man tycker är roligt. Ett bra tips det där med stavarna kanske prova det, just nu går allt mkt bra och hoppas att fram vid jul klara mig utan hjälpmedel iaf korta turer
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Trevlig läsning PJ, vill gärna se klipp på din framsteg. :-D

Skönt att läsa angående dina tabletter, med vetekudde och massage kommer man långt. :-)

Du verkar helt ha försvunnit in i ett "putsande" skede, men märker din fru att du mår bra av det så kommer även resten av familjen att må bättre! ;-)


Svar: Ja Anders
Det är så gott att blivit av med tabletterna ska du veta pallade inte gå runt som en jäkla zombie
Putsandet har blivit en favorit sysselsättning som det läggs mkt tid på
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :