2014-01-06

Hej alla goa läsare och en riktigt god fortsättning på det nya året!!
 
Dagarna som gått sen jag var här inne och skrev sist har mest bestått av träning och tid med familjen:-).
 
Den andre januari var jag på friskis och då sprang jag 3,5 kilometrar på tiden 24,52 vilket var mitt personbästa. Det nya året  kunde ju inte startat på ett bättre sätt :-)
 
Efter löpningen så körde jag igenom hela kroppen i ett hårt styrkepass, riktigt skönt att få en riktig genomkörare i hela kroppen.
 
Jag har ju haft en hel del tid i garaget de senaste dagarna också för att sätta ihop de delar på motorcykeln som jag haft av och putsat. Det var verkligen en pers för mitt tålamod;-) höll på att bli vansinnig på skiten eftersom det inte gick som jag ville alls, men efter två dagars pillande med den så var den nu i åter i skick. Har samtidig passat på att byta olja och oljefilter på den.
Nu ska det bara bytas ett framdäck och bromsvätska och tändstift sen ska jag åter kunna fara fram på vägarna med min nya ögonsten.
 
Sen har vi haft kalas för våran dotter som fyllde tolv år den tredje januari. Det var mat och fika i långa banor. Vi var 18 personer så det blev ett rejält klasande.
 
Igår så var jag åter ute och motionerade, fick med mig sonen på en runda. Vi var ute och sprang lite grusvägar ihop och det blev en runda på 4 km med den blygsamma tiden 32,32 men vi gjorde det mest för att det var skönt att komma ut och få rasta sig lite. Dock var det riktigt roligt att känna att jag kunde orkat längre.:-)
 
Efter detta gick jag åter ut i garaget och det gick inte alls som jag ville små pillriga saker är inte direkt min melodi, som tur var så kom frun till undsättning och hjälpte mig med en gummipackning som inte alls ville som jag ville.
Efter en stund kom frun ut i garaget och sade att jag hade bsök, jag undrade vem eftersom jag inte ville bli avbruten. Men hon vägrade avslöja jag fick gå in i huset och såg då en av grannarna på gatan som stod i hallen med en bukett tulpaner:-) 


hon berättade att hon sett mig och sonen när vi var ute och sprang och var tvungen att komma bort med en uppmuntransbukett.
 
Jag blev så glad och min tidigare irretation över motorcykeln var nu som bortblåst, tänk vad en bukett tulpaner kan göra med ens humör:-)
 
På kvällen hade vi bjudit hit goda vänner(sussanne och Ulf) som skulle hjälpa oss att äta upp all mat som blev över sen kalaset.
Var en väldigt trevlig kväll som vi avnjöyt ihop samtidigt som vi såg det rafflande uppgörandet i ishockeyn.
 
Idag blir det ett träningspass för mig och frun på friskis och svettis, ska bli riktigt skoj
 
Må så gott  alla
 
 

Kommentarer :

#1: Nilla

Underbart med sådana vänner <3 God fortsättning på dig med.

Svar: Javist är det underbart med goda vänner, det är livets stöttepelare när det är tufft
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Vad roligt det måste vara att kunna träna tillsammans med sonen. :-)
Verkar nästan som att träningen nu har blivit ett måste för dig när jag läser din blogg. Att den är beroendeframkallande, men jag kan absolut ha tolkat det fel.
Du är ju en människa som gärna går "all in" i det du gör. Mitt tips är att du använder dig mycket av Uffes stora kunnande gällande träning/kost/vila. Han är en klok man i dessa frågor! :-D
Behöver du hjälp med hojen så får du höra av dig, tillsammans kan vi nog lösa det! ;-)

Svar: Hej Anders
Ja vist är det roligt att kunna träna ihop med sonen, och nu är han ju så stor att han tom får hänga med till friskis
Motorcykeln är ihop plockad nu så det är snart dags att provköra
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anonym

Inte illa mannen

Svar: Riktigt gött
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Anonym

Inte illa mannen

skriven
#5: Anette samuelsson

God fortsättning på er. Underbart att läsa att det går framåt så bra med din träning, härligt, kämpa på, varma hälsningar från Sri Lanka

Svar: Tack AnetteGod fortsättning på dig oxå. Passa på och njut ordentligt i värmen
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: kim

Länge och längre! Km för km Sakta men säkert som berget!

Svar: Ja Kim nu finns ingen återvändo:-)
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :