åter vardag och rehab för fullt

Hej Läsare
 
Idag var det åter dags för att träda in i vardagen efter alla lediga helgdagar. Frun skulle till jobbet och jag skulle åter bege mig till Hässleholms sjukhus och min rehabilitering där:-)
 



Det har ju gått oförskämt bra den sista tiden med min träning och har på något sätt förälskat  mig i min träning. Det är väl bra att mina framsteg kommer undan för undan.
 
Vidare så har jag nu fått ihop min motorcykel så nu är den snart fitt for fight.
 
 
Så idag vid halv nio kom min taxi för att köra mig till rehab och jag var framme redan klockan nio. Eftersom min sjukgymnast tid inte startar förrän halv tio så var det ju en halvtimme över innan det var dags.
Utnyttjade tiden med att sticka ner till löpbandet och piska det ordentligt:-)
 


Det var en fantastisk känsla i kroppen att få putsa sitt personliga rekord med fyra minuter, det känns att det finns mer att hämta hos den gamle;-)
Ska nog visa att jag kommer mina uppsatta mål om det nu är någon som tvivlat......
 
Efter genomköraren på löpbandet så hade vi en genomgång och någon form av uppföljning. De ville diskutera med mig om hur den fortsatta rehabiliteringen skulle fortlölpa.
Det är så proffsigt att ha mig med på tåget och lyssna in mina synpunkter och samtidigt få information om hur min ledighet varit under rehabens uppehåll utifrån ett träningspespektiv.
 
Vi kom överens om att fortsätta träningen som den varit och så ska jag få hjälp med att utveckla träningen. Det gäller att springa med kvalite och inte bara jaga tiden som min sjukgymnast sa. Sjukgymnasten ska även vid några tillfällen framöver följa med mig till friskis och svettis för att hjälpa mig träna rätt,så jag inte ådrar mig någon skada eller felbelastar mitt vänstra ben.
 
Efter denna genomgång så var jag hos arbetsterapeuten och där ska vi i fortsättningen träningens fokus på att kunna hantera många intryck samtidigt.
Så idag så spelade vi spel så som suduko och tapei vilket var riktigt roliga men samtidigt krävande. Alla spel låg på ica kurirens hemsida så de kan man ju träna när man har tid över.
 
Imorgon så kommer jag att åter medverka i radio Kristianstads förmiddags programm som heter förmiddag med Helen Persson. Så kära läsare skruva in kanalen radio kristianstad eller lyssna på webben. tiden är 10.30 och frekvensen är 101,4
Då kan ni höra mig live och få en tillbakablick på året som gått utifrån mitt perspektiv, kan vara intressant ur flera olika perspektiv
 
Efersom lokaltidningen också fått reda på att jag ska medverka så ville de göra en intervjuv idag under dagen om mitt återhämtande, så i morgondagens tidning kommer det en artikel om mig och mitt återhämtande:-)
Lokaltidningen heter Kristianstadsbladet kommer en länk under morgondagen
 
Må så gott så länge alla goda människor som läser och kommenterar min blogg
 
KRAM

Kommentarer :

#1: kim

Som sagt!! snart får jag se upp i spåret! :-) Bra jobb!!!!
Kul med lokaltidningen!

Svar: Ja det var riktigt skoj att massmedia vill intressera sig för detta
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Hallå PJ, läste om dig i dagens KB. Härlig läsning! ;-)

Att få hjälp med att träna rätt och med kvalité låter kanonbra! :-D

Jag tvivlar inte på att du når dina uppsatta mål. ;-)


Svar: Ja det är riktigt roligt att de vill vara med och följa min resa och att få en personlig löptränare är ju helt perfekt ska bli superskoj
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :