2013-05-10

Godmorgon läsare
 
Gårdagen var en dag som jag hade stor hjälp av den yngre generationen. Kompisars och grannars pojkar samt min egen grabb som bidragit med hjälp av både staket bygge och service av gräsklippare.
 
Igår å vaknade jag återigen tidigt redan 04.45 vilket är brualt tidigt men jag kan ju inte somna om vilket är en katastrof......
Men efter kaffe och frukost då gick jag in i sängen igen för att vila mig lite(lyssnade ju på kroppen) och somnade bums nästan med lurarna på mig.
Det är konstigt trots jag spelar rätt så högt så somnar jag, men har jag inte lurarna på mig och hör resten av familjen så kan jag inte somnadirekt. Måste betyda att jag slappnar av när jag lyssnar på musiken.
Det är ju bra att ha hittat ett sätt att koppla av och somna.
 
Efter det  jag vaknat så satte jag mig i avslappningsfötöljen från Promas för att få en lugn och skön stund samtidigt som jag på något vis vaknade upp ur min trötthet.
 
Efter detta var  jag ute en stund med hunden samtidigt som ungarna åkte longboard det är skoj att se att man är ute och aktiverar sig då det är fint väder
 
 
 
 
Frun sådde gräsfrön för att få den dåliga gräsmattan att bli bättre. Ska bli roligt att se hur grönt och fint det blir när det växer upp.
 
 
När detta var gjort kom grannens pojk och ville bygga klart staketet, kom då på att jag var ju tvungen att ha en ny klinga till sågen. Faaaaaaaann att jag glömt det  fick ringa ner till bygghandeln och de hade en hemma, så frun fick avbryta sin aktivitet och  köra ner och hämta den.
Hatar denna typen av stress och plötsliga saker gör  oss alla på dåligt humör och det är inte bra.
 
Nu var frun hemma och grannens pojk kom och fick sätta igång att arbeta, han är så noggrann så det är en fröjd att se. Sen är man ju förstås lite osäker i början som alla är men jag peppade och visade han hur man skulle göra. Duktig snickare kommer han att bli är jag övertygad om.
 
 
Tyvärr så blev det ytterliggare en impuls grej under eftermiddagen då jag glömt ett möte som jag skulle på som tur var så ringde personen till mig en halvtimme innan, men då var det återigen stress som inte är bra. Kunde ju avbokat detta men behövde det samtidigt.att jag var tvungen.
Fick återigen be frun att köra mig, men hem kunde jag ta taxin så det var skönt.
Mötet var jättebra och gav mig energi att gå vidare i min sjukdomsresa, var på så glatt homör när jag satt i taxin på väg hem, sooo lovely.
 
Väl hemma så kom vänners pågar och satte igång med staket bygget igen samt började med gräsklipparens vårrenovering.
 
 
Så härligt att se ungdomarnas iver att få sätta igång med sina arbeten. Efter någon timme så var det middag och vi valde att avsluta arbetspassen.
 
Så nu blev det middags med tacogratänng så gott.
Resten av kvällen spenderade jag i sängen och somnade väldigt tidigt efter dagens händelser.
 
Kan känna att jag behöver lära mig hantera min stress och när plötsliga saker dyker upp genom att vara noggrannare i min planering samt att lära mig säga nej till grejor som sätter igång mig. Dagen var ett bevis på detta, att jag är fortfarande väldigt känslig för stress och det resulterar i sämre mående även om jag blev glad över resultatet.
 
Må gott vänner

Kommentarer :

#1: Anders

Vilken kanon-kille till granne du har! Underbart, snyggt verkar det dessutom bli! :-D

En gräsklippare som redan blivit servad och en som ligger ute på blocket. Då verkar du inte behöva någon hjälp på den fronten. :-P

Är det inte lite typiskt svenskt att ha svårt för för snabba förändringar när oplanerade saker dyker upp? Jag känner i alla fall igen mig i det resonemanget.... :-S

Fortsätt med träning och vila så kommer resultaten, även om de inte kommer i den fart du hade hoppats. :-D

Svar: Hej Anders Ja det är roligt att ha hjälpsamma grannpojkar.
Och klipparna ligger ute på blocket håller på att sälja av lite grejor som jag inte behöver längre, behöver ju plats i garaget så nu ska det säljas grejor hahahaha
Vist ska jag träna så det ryker men även vila när jag känner för det. Idag blir det det lite gräsklippare putsning av finklipparen klippo lawnmaster.
Och det här med impulsiva grejor får jag bli bättre på framöver faktiskt tar bara en massa energi
Må så gott i solen idag
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :