Åter en dag med mega energi

Hej
 
Igår kväll så var vi bortbjudna till goda vänner nämligen Sara och Martin och deras barn, blev bjudna på en supergod hemmagjord pizza med goda tillbehör så som stora gröna oliver sallad och fetaost.
 
Det var en kväll som var supertrevlig. Alltid lika roligt att komma iväg och umgås i goda vänners sällskap.
 
Frun och jag hade kommit överens om att vi skulle upp till friskis och svettis direkt dom öppnade klockan nio så det blev inte så sent. Försökte även locka med Sara men hon fick se om hon dök upp klockan nio annars går det ju fler tåg...
 
Som sagt så steg jag upp kvart i åtta, tänk att jag sov så länge helt underbart. Kände mig pigg och utvilad så jag gick upp satte på kaffet för att snabbt sluga det.


Sen var det dags för en morgonpromenad med jycken så man fick lite uppvärmning.:-)
 
Nu hem och upp med frun för att snabbt bege oss ner till friskis:-) hade nog inte riktigt vaknat själv för jag glömde plånboken så vi fick vända halvvägs för att hem och hämta den.
 

Men nu så äntligen var vi vid friskis, så in och byt om och på löpbandet. Idag gav jag mig tusan på att nå 5 kilometers märket eftersom jag inte gått så långt någon gång sen jag blev sjuk.
Och vist nåddes målet med en rätt dålig tid men ändå JAG gjorde det:-) :-)
 
Tiden var 46,13 en tid som snart ska förbättras jag har som en första målsättning att springa halvmilen på 30 minuter vilket jag ska kunna nå inom rätt så överskådlig tid iallafall inte senare än den 1 mars.

Jag måste hela tiden ha uppsatta mål för att sporra mig själ, det hjälper mig på traven i min resa. Har juhaft mål under hela min sjukdomstid som jag strävat mot och även nått.
 


Efter detta körde vi ett rejält styrkepass så vi var rätt möra när vi satte oss i bilen för hemfärd. Vi ringde hem för att se hur det var med barnen coh allt var ok med dem.
Så när vi kom hem och stegade in i köket så hade barnen dukat fram frukost, så glad man blir av att  få det serverat:-)
Så en rejäl frukost och sen lite slappetid innan det var dags att åter ge jycken en välbehövlig middagspromenad.
 
Så nu är underteckna rätt så slut så nu ska jag se till att få kroppen att lägga sig på sängen sen dröjer det nog inte så länge förän ögonen sluts.
 
Kramar på er allihop.

Kommentarer :

#1: I huvudet på Elvaelva

Så himla härligt att läsa att det går med så stora steg framåt för dig! Det är du väl värd, med all kämpar-anda och envishet. Skickar med några ord från Nelson Mandela, som jag tycker säger allt:
"Den största äran av att leva, ligger inte i att aldrig falla, utan i att resa sig när man fallit."

En stor kram till dig och din familj.
/Sofija.

Svar: Tack sofijaJag bugar och bockar för din härliga kommentar, ett starkt och klokt citat från en av de största kämparna i ens livstid.
Stor kram till dig och din familj också och hoppas det går framåt för dig också i din kämpar resa
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Satan vad du ligger i PJ! :-D

5km på 30min är bra, måste ta tag i min egen kondition. Musklerna funkar men konditionen är usel :-P

Svar: Ja Anders det är min första målsättning, det är bara att ta tag i den och ge sig tusan på det så kommer du fixa det:-DGott nytt år på dig och din familj och tack för alla kommentarer under året
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Lotta

Hej där :)
ibland går jag in här o läser för att själv få motivation. tycker du e så jäkla stark o ger så bra råd , så kan man ta nya tag när man sackat lite :) det bästa är din ärlighet tycker jag, för du medger att det finns dåliga dagar och så får det vara o sen är det nya mål o nya tag.
Kan säg att den tiden på 5 km är mycket mycket bra i din situation, har en dotter som tränar mycket o hon skulle sagt detsamma, hon springer milen då o då på bandet hon me, ska berätta om dig för henne, så e hon på mig ännu mer säkert om att jag måste träna ... jag har tappat det sen ett bra tag.. men nu blev jag väldans inspirerad, även om jag inte får lov att springa o belasta på det sättet kan man träna på så mkt andra vis på gymet.
Tack för din positiva anda och det Sofija skrev var väldigt sant och fantastiskt tycker jag. Bra inställning o den har ju du , o visat att du har på alla sätt me.
Önskar dig o familjen en fin nyårshelg och stort grattis till allt som hänt på sistone m din träning o hundpromenader o alla insikter. stor nyårskram Lotta

Svar: Hej LottaVad glad jag blir att du har min blogg som en energikälla!!!! Det glädjer mig att kunna få er läsare att ta sig ur sina svackor som vi alla har. Att kunna lyfta en medmänniska och kunna göra så att den mår bättre är en väldigt fin belöning som man får av sin blogg.
Att du ska komma igång med din träning ser jag som en självklarhet, men häng inte upp dig på att du sackat ett tag det får man lov.
Och kan du inte springa så GÅ i rask takt istället. Gör det kroppen vill och låt dig inte tvingas till det för då blir det inte bra utan försök hitta njutningen i att kunna utföra det även om det inte blir resultat med en gång så undan för undan kommer det.
Stora kramar och TACK för alla kommentarer under året.
Hoppas få höra om när du är i träningslokalen för första gången inom en snar framtid
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :