Den nya pärlan 2013-10-06

 
Hej och välkommna till en ny och oföstörd dag.
o
Idag så ska jag i lite stora ordalag redogöra för gårddagen och hur den flöt på. Steg ju upp redan vid tjugo övrfyra och lade en vetekude i micron samtidigt som jag lät kaffet rinna ner, kommer förmodligen bli en morgonrutin av detta för det passar mig perfekt.
Att både få varmt kaffe i sig och en varm vetekudde över ryggslutet en oslagbar kombo.
När kaffet var uppdrucket så ställde jag mig och bredde lite mackor till mig och min svåger på dagens utflyckt. Skulle ju köra till Varbergidag för att hämta en motorcykel. Har ju under flera år suktat efter en sån här cykel och hittade en nu som passade vår plånbok.
Fick den till ett riktigt bra pris egentligen var det ett riktigt skambud jag lade men jag fick den så det var bara att slå till.
Många undrar om man är helt galen som skaffar en hoj när man sitter  i rullstol, men jag har ju inte tänkt mig att sitta i den för all framtid så varför inte köpa??
Dessutom så var den rätt smutsig och dåligt vidgjord, hade nog inte varken vaxats eller tvättats på de senaste tiden. Så nu har jag att göra under höstens och vinterns många mörka timmar vilket är positivt.
Sen ska den ju servas och fixas till inför våren så när väl den dagen  kommer att jag kan köra så ska det vara en riktig pärla om rullas ut ur garaget det kan jag lova er
 
Bilder kommer senare vänner.
 
När vi sen kom hem igen efter vår roadtrip så samlade jag ihoip alla extra saker jag fick till och ställde in de i garaget.
Var sen sjukt sugen på att börja göra vid  den men valde att lägga energin på bilen istället eftersom det var viktigare om än mindre kul så jag avfettade bilen och tvättade den men hann inte färdigt så det får bli lite av dagens sysselsättning.
Frun hade gjort en jättegod paj som kvällsmat och jag ppskattar verkligen att hon möjligjort att jag kunnat vara ute och tvätta bilen och sen få sätta sig till färdigdukat bord. Uppskattas verkligen.
 
När jag sedan kom in så lade jag mig ett hett bad för att tina upp kroppen och det dröjde inte så länge förän jag somnade i badet, varju skittrött.
Tog mig dock upp och sedan upp på ovanvvåningen för att kolla en film med familjen men det dröjde inte så länge förän jag somnade där också.
Så mycket till sällskap var jag ju inte denna lördagskväll, tyvärr.
Pallrae mig ner till sängen för att få mig en lång härlig natts sömn vilket var en välbehövlig medicin för både kropp och själ.
 
Natten sömn kan man väl sammanfatta så här på morgonen som en medelgod som innebär att jag kan gå ut med jycken nu på morgonen och sen gå ut och vaxa någon del på bilen innan övriga i familjen vaknar.
 
Sonen har  sedan säsongens sista fotbollsmatch idag som vi ska åka och kolla på sen efter det så får jag se om det blir tid över för att få upp båten annars kommer det ju en dag imorgon också;-)
 
Ha en skön söndag och lyckas med det ni företar er under dagen
 
Kramar
 
 
 
Näe vi sedan ätit kvällsmat gick jag ut och sköljde av bilen

Kommentarer :

#1: Anders

Riktigt gott att göra bra affärer, gick plus 7000:- på min nu när jag sålde den efter att ha ägt den i ett år ;-)
Väntar med spänning på bilder! :-D

Jag jagar fortfarande efter en lämplig atv/quad/fyrhjuling av rätt fabrikat, motorstorlek och framför allt pris. :-D

Håller tummarna för laget och hoppas på en bra dag för dig och dina nära :-)

Svar: Underbart att göra bra affärer, själv håller jag på att sälja en del på blocket. Ja det är bara att jaga vidare tills man hittar något intressant
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Kenneth

skön söndag önskas dig med

Svar: Samma till dig Kenneth och tack för du skriver på min blogg
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: agneta björk

Använder också vetekudde :-)))

Svar: Godmorgon AgnetaaVist är det en helt genialisk ide med vetekudde
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: springandesnickaren

Grymt med hojjen!!!! GRATTIS!!
Kim

Svar: Tack Kim det ger mig säkert många ¨goa timmar
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :