2013-04-03

Hej alla varma goa människorI
 
dag har varit en kanondag med fint väder och go hjälp av goa människor i ens omgivning, så härligt med snälla goa omtänksamma människor.
 
Idag låg jag lite längre fastän jag vaknade tidigt. Låg kvar för jag inte ville väcka resten av huset med mitt rullstolsklampande.
Under tiden resten av huset sov chattade jag med gamla bekanta som jag haft kontakt med en gång i tiden då jag jobbade på fritidsgård. Oerhört glädjande med den feedback man får från dem för den energi och tid man lade ner på dem, det är ju 20-25 år sedan och man kan komma ihåg det som det var igår, snacka om en rolig tid och vilka minnen de satt hos en :-)) Tack ni vuxna ungdomar för att ni förgyllde morgonen för mig
 
Detta innebar att vi åt frukost lite senare och då hade inte ens barnen kommit ner än, så vi åt själva frun och jag. När barnen har lov så får de ju så klart sova lite längre
Under tiden kom svärfar för att hjälpa oss med dagens trädgårdsarbete. Frun hade ju också städat garaget tidigare så där fanns en hel del saker som behövde komma till tippen också.
Så vi fick låna grannens släp och svärfar och frun körde iväg till tippen  så vi blev av med det, så skönt att få väck skiten som vanprydde uppfarten.
Jag blev ju kvar hemma och tog hand om diskmaskinen och såg till att ungarna fick frukost.
 
När de kom hem igen så åkte jag ut i solen och satt och kammade hunden, den dagliga handträningen :-) roligt att se hur hunden och katten kan njuta ihop av det fina varma vädret :-) utan att jaga livet ur varandra
 
 
Samtidigt så var svärfar igång och tvättade bilen som verkligen var i behov av tvättning, rena lyxen att få den tvättad.
 
När detta var gjort så hade frun gjort pannkakor till oss alla, satt oerhört fint efter utevistelsen.
 
Nu skulle tösen och dennes kompis samt frun åka iväg för att töserna skulle rida på ridklubben, så nu fortsatte pojken och svärfar att asa fram alla grenar från de nyklippta träden. De behövde komma fram till vägen så att grannen kan ta dem när han kör sitt eget bort till majbålet vi har här i byn.
 
De slet med grenarna så att svetten lackade så duktiga de var. När de var klara med det så åkte de tillsammans ner för att hämta ut ett paket på posten som sonen längtat efter.
 
När de kom hem så var det dags för lite eftermiddags kaffe då kom kompisen Hasse som jag frågat om han kunde tänka sig hämta lite saker på byggmarknaden som jag köpt och som blivit stående där.
Han svarade att klart han gjorde det, så han kom med släpet fullt med byggsågen, gasolgrill och terass värmare.
Nu har jag lite terapi arbete för handen att skruva ihop grillen. Nytta med nöje är helt perfekt kombination ;-)
Ska bli skönt att sätta upp detta på terassen nu när värmen börjar komma, kommer att passa perfekt på det nybyggda trall decket.
 
Vi satt en stund och fikade innan det åter var dags för fruns taxirörelse ;-)kan kännas så ibland, att åka iväg mot staden för att se till att barnen kom in och bowlade en timme med sina kompisar.
Efter detta är tanken att vi familjer ska käka lite ihop så barnen får lite mer tid ihop. Trevligt att umgås utan man behöver göra sig till och ställa till med värsta middagen.
Så nu under tiden de är iväg så passar jag på att uppdatera min blogg, för att inte lägga tid på det när vi har folk här hemma.
 
Vi satt och småsnackade efter middagen
 
samtidigt som barnen stack ut och spelade fotboll och gick en runda i byn, skönt när barnen börjar bli äldre och klarar sig själva mer, samtidigt  som det är underbart med längre ljusare kvällar, föder en längtan om sommar och fiske på sjön. Hoppas man är frisk till dess så man kann njuta av båtturerna på sen kvällarna.
 
Må så gott vänner hörs imorgon förhoppningsvis
 
Kramar
 
 
 

Kommentarer :

#1: Månsson

Kul att prata med dig idag och höra att du fortfarande har energi att slåss med myndigheterna. ( måtte fan hemsöka dem). Kämpa lagom och fånga dagen där du känner att orken finns. Din dag kommer, jag lovar.

Svar: Det var skoj att prata med dig också, det verkligen uppskattas att du ringer och hör hur det är likaså dina meddelande varje morgon det behövs inte så mycket för att man ska bli glad. Några rader och man skiner upp så omtänksamt
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Gott att läsa PJ, grillsäsongen är alltid välkommen! :-D

Svar: Ja tänkte sonen och jag ska montera ihop den och kanske inviga den till helgen :)
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :