2013-04-07,08

 
Hej alla bloggläsare
 

Tänker idag berätta om gårdagen och denna dag vad som hänt i mitt liv utifrån mitt perspektiv,
 
Gårdagen hade ju strålande väder att erbjuda, så eftr en god frukost så rullade jag ut på farstukvisten för att lapa i mig lite av solens strålar, och så gott det var. Jag och hunden satt där en go stund tillsammans samtidigt som jag borstade igenom pälsen.
 
Eftersom vi kom igång lite sent med frukost och dagens aktiviteter så var klockan snart lunch och en gammal vän som jag haft på fritidsgården som ungdom skulle dyka upp. Vi har åter fått kontakt via facebook riktigt skoj faktiskt.
 
Nu så dök han upp och hade med sig en bukett blommor, vilket inte behövts men det uppskattas.
 
Vi satt en go stund och pratade om gammla minnen så mycket man har hittat på med ungdomar under alla år man jobbat :-) pratade lite om vad han gör nuförtiden och allt annat som finns i ens liv med barn sambos etc. de börjar bli stora småpojkarna, vilket med automatik innebär att jag börjar bli gammal ;-)
 Efter en stund skulle han iväg för att hämta barnen, så vi kom överens om att höras framöver.
 
Eftermiddagen tyckte jag bara rusade iväg hann knappt med något tyckte jag, men jag var med simon och hans kompisar och övervakade soft air gun skjutningen.
Skjuter prick på en tavla där kulorna fastnar och kan återanvändas :-)
 
När detta var gjort var det dags att börja dressa till sig för min mosters 60 års fest som äger rum i Stockamöllan ikväll, barnen ska inte med utan vara hos kompisar och deras föräldrar Tack Sara och Martin.
Vi blir inte så sena så vi hämtar dom vid 23 tiden.
 
Så nu var vi färdiga för avresa till kvällens begivenhet så in med rullstolen i bilen och så var vi på väg
 
Väl framme så var det en gammal industrilokal med något trappsteg ner men det löste sig så inne i lokalen var det inget bekymmer med att sitta i rullstol.
Det var en underbart rolig kväll med många goda skratt och många fina tal. Framför allt var där ett band som hade en riktig spexare till sångare som kunde konsten att hålla igång en folksamling, helt suverän, otello tror jag bandet hette.
 
Så ett stort och varmt tack till min kära moster Gerd som ordnat detta arrangemang för att bli firad på sin 60 års dag
 
Trevligt att träffa sina kusiner och prata med de flesta under kvällen inte så ofta man ses nuförtiden.
 
När vi ätit efterrätten färdigt så var det dags för oss att åka hemåt för att hämta våra barn och själva komma hem och kojja, för det var inte utan det  drog lite i ögonlocken.
Så efter de var hämtade så hoppade vi i bingen för att slockna direkt nästan.
 
Vaknade redan tio över sex och var klarvaken låg dock kvar till halv åtta för att inte frun och hunden skulle vakna, se var det dags för kaffe och frukost hade ju varit vaken ett tag så jag var hungrig, så det blev frukost i sin ensamhet tyst lugnt och faktiskt skönt just idag.
 
Efter en stund så hoppade jag in i sängen igen för att ligga och slappa lite, tänkte först gå ut och städa bilen invändigt eftersom den ser ut som ett grustag invändigt, men tyckte det var kallt så jag har skjutit på det får se om lusten faller på en under eftermiddagen.
Har dock dammsugit hela undervåningen under tiden tösen och hennes kompis varit i stallet och frun varit och handlat. Kanske räcker med det idag har ju rätt att lata sig lite, men känner samtidigt för att göra något. Har ju en gasolgrill som ligger och väntar på att bli ihopsatt så får väl se vad det blir till att göra under eftermiddagen. Bilstädning utomhus eller grill ihopsättning inomhus får väl eftermiddagen utvisa vad valet blir, vad tror ni läsare ??
Annars kommer det väl inte göras så mänga knop denna eftermiddag/kväll, jo förresten kom just på att jag behöver inventera veckans sjukhusbesök/sjukgymnastik för att kunna beställa sjukrsor dit.Ska bli skoj om det går bra denna gång också det är ju ibland lite svårt med kommunikationen med de som sitter i växeln för sjukresor eftersom de sitter i ett afikanskt land och bara fått en intensiv kurs i det svenska språket så är deras språkkunskaper lite begränsade
 
Inträffar inget revultionerande under kvällen så hörs vi imorgon vänner. Ta väl hand om varandra och visa er snällaste sida för er omgivning så kommer vi på längre sikt få ett medmänskligare samhälle, vilket borde vara ett mål för alla.
Därmed inte sagt att man ska vika på sina ställningstagande och sina referensramar man har i sin dagliga livföring.
 
Kramar
Jörgen
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Martin

Slipsen. Du måste ha slips vid så fina kalas :)

Svar: hahahahah du lyckades se det,martin du e för go du!! skänker en sådana skratt tack
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Stilig och glad kille! :-D Lite tråkigare att idag läsa om din berättelse angående transporten :-C

Svar: Hej Anders min trogna läsare blir så glad av att du följer bloggen slaviskt känns bra att veta attnära kompisar finns i alla väder
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :