2013-04-14

 
 
Gokväll alla läsare
 
Idag har varit en händelserik dag som man hunnit med mycket, känner mig riktigt glad faktiskt:-) har dessutom varit betydligt bättre med värken idag känts kanon
 
dagen började lite väl tidigt idag redan vid fem började jag vakna till liv, tyvärr. Hade dock turen att kunna somna om efter man varit uppe en sväng. Sov då till klockan var halv sju vilket kändes som sovmorgon. Gött som bara den att stiga upp idag och mötas av detta otroligt goa väder som avspeglar sig utanför fönstret, gör ju att man bara vill kasta i sig frukost och rulla ut i det fina vädret, det måste vara årets hittills finaste väder.
 
Efter frukost så passade jag på att njuta av ett härligt bubbelbad, tänkte det var lika bra att göra sig i ordning direkt för att senare idag gå på restaurang och äta goe middag.
 
 
Efter badet så gjorde jag mig i ordning för utevistelse och tog hunden med mig ut, han är så lydig nuförtiden så jag hade han lös i trädgården, så roligt att leka med hunden. Han sprang runt i trädgården med pinnar från de nyklippta äppelträden. Sen så kallade jag in honom till mig för att sedan kasta ut hundgodis som han fick nosa upp på mitt kommando, och han letade upp en liten hundgodis i vår stora trädgård så duktig.
 
 
När vi lekt färdigt så var det dags att få en skönhets vård genom att kamma igenom hans päls, roligt för skatorna också som får lite isoleringsmaterial till sina bon. Man märker verkligen att hunden njuter av detta nuförtiden och att det inte är några bekymmer att få han att stanna kvar och ligga still trots vi är utomhus med alla goda dofter han sniffar upp.
 
 
Kände att det började mulna på så jag rullade in och tog fram datorn och satt och läste igenom lite olika sajter om bloggdesign, laddade också hem lite olika verktyg för detta.
Får bli morgondagens sysselsättning att försöka lära sig lite mer om detta ämne :-)
 
Nu kände jag att ögonlocken tyngdes allt mer och eftersom frun och tösen var i stallet så var det knäpptyst i huset så jag somnade så klart och fick en halv timmes sömn nu innan jag vaknade av att de kom hem och et var dags  för att komma i ordning inför dagens restaurang besök på byakrogen i Österslöv.
 
Nu kom Olle och mormor till oss för att lämna en tårta som vi skulle fika på efter restaurangbesöket:-)
Så då var det dags för att rulla mot restaurangen och inta dagens söndagsmiddag som var sillbuffé till förrätt och sen panerad schnitzel med stekt potatis och rödvinssås och till efterrätt så var det chokladmousse med grädde.
 
Så roligt att ha alla samlade och fira olles dag eftersom han fyller år, åt så man ju höll på att spricka var minsann tvungen att ut och få lite friskluft så man kunde smälta födan
Det var otroligt gott att kunna bli bjuden på en så go middag kan man kalla lyxigt, verkligen.
 
 
När vi sen alla ätit upp så var det dags att åka de tre kilometerna hem igen till oss för att avsluta firandet med lite kaffe och tårta, känns så roligt när vi ses för det är så naturligt och inga konstigheter alls. De frågar och bryr sig och är bekymrade över det man råkat ut för känns väldigt bra, att de är engagerade.
 
När det var dags att börja fika kom min vän Martin ner och ville kolla läget och naturligtvis fick hans också lite kaffe, och när de andra släktingarna åkte hem satt Martin och jag kvar en stund och pratade om vad som snurrar runt oss i våra respektive liv.
 
Nu var det kväll och Martin åkte hemåt och jag skulle rulla in i sängen eftersom resten av familia gick upp för att se tv, då kom fruns morbror in för att hälsa på satt och fikade en liten stund innan han skulle köra ner till jobbet  igen.
Då äntligen kunde jag rulla in i lugnets vrå alltså sängen och ägna mig åt att summera dagen och dess innehåll.
 
Ibland får jag frågor om hur det är med min träning då jag kanske inte alltid benämner den här i bloggen, men alla moment i vardagen som innebär förflyttning eller rörelse är också träning , att resa sig vid diskbänken är en träning, att gå på toa och förflytta sig ifrån rullstol till toan är en kraftansträngning, så även om jag inte beskriver allt i bloggen så finns det träning i varje moment i vardagslivet.
 
Må nu så gott killar och tjejer gubbar och gummor kvinnor och karlar
 
Gonatt
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anders

Låter som en kanondag i vårens tecken, sådana dagar behöver vi alla efter den mörka och kalla tid som har varit! :-D

Svar: Får hoppas att vi har de kalla dagarna bakom oss och att vi kan sjösätta båten snart för att bärga några riktiga krokodiler
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :