2013-04-16

Gokväll
 
Börjar väl kvällen med att konstatera att vår stads idrottslag nummer 1 har förlorat ikväll nämligen IFK Kristianstad, vilket känns lite trist men men det går ju inte världen under för eftersom vi tar sävehof hemma i returen ;-)
 
Men nog om det trista för dagen och över till lite roligare saker. Idag så har jag inte gjort så mycket mer än att suttit och pillat med datorn och försökt gå igenom lite skolor på nätet för att lära mig lite om html och koder till sidorna är uppbgda av, rena grekiskan men nu så har jag iallafall lärt mig något nytt idag oxå, nämligen att lägga in google analystics ett verktyg som ger info om besökaren.
 
Annars började ju dagen som alla andra med en balja kaffe och sen frukost som idag blev lite jäktig eftersom frun skulle iväg tidigt idag så jag blev kvar själv och tjatade om tiden för våra barn.
 
Nu blev huset tomt och jag ringde om en faktura som jag ansåg var fel och mycket riktigt det slog på hundra kronor vilket är pengar det också, glad att jag tar tag i sådana saker och inte bara litar blint på företagen och dess fakturer. :-)
 
Nu ringde jag även upp rehab kliniken i Häsleholm men återigen var det  telefonsvare så jag lämnade besked till receptionen att jag ville kuratorn skulle ringa mig,som jag pratat med tidigare och är väldigt ödmjuk och trivsam.:-)
 
Efter detta föll jag in i datorns magiska värld och gick igenom ett flertal olika sidor(skolor) på nätet för att lära mig hur man kan lägga in koder på in blogg för att änra utseende färg etc. så jag passade på att lägga upp lite nya bilder på min första sida den sk. headern
Nu blir  det lite problem för mig att eftersom jag är som person väldigt egagerad och går in för saker med hull och hår så blev det följdaktligen att jag satt här i princip resten av dagen förutom en kisserunda med hunden under lunchen.
Jag tänker inte på att ta den där välbehövliga vilan utan återigen bara kör på, vilket resulterar i en trött Jörgen när kvällen innfinner sig.
Skulle ju även till psykiatrin idag för att få lite terapeutiska samtal vilket jag alltid uppskattar även om de kan vara jobbiga så en timmes samtal sen var man ju helt färdig.
 
Så nu var det att ta sig hem igen med taxin, taxichauffören var den samma som jag åkte med häromdagen då jag blev otrevligt bemött. Han ringde mig och sa att jag var försenad då var kl 19 minuter i och en skulle gå tjugo i, bara sa att du är sen, när jag väl kom ut till bilen å satt han nonchalant  kvar och pratade i mobiltelefon efter någon minut kom han ut och det blev inte bättre blev en rejäl urladdning verbalt från både han och min sida. Han sa till mig att han kunde köra tllbaka mig om det inte passade, hatar att vara beroende av sådana jäkla typer, riktigt hatar det eftersom jag inte har något val. Hade jag haft val så hade jag bett han dra.
 
Väl hemma var det dags för att hjälpas åt att få ordning på torpet igen och samtidigt laga middg, barnen blev också instruerade i sina uppgifter, tänk så mycket enklare det går när man hjälps åt :-)
 
Nu var vi färdiga och satte oss till bords lade undan mobilerna och satt och pratade sen drog pågen iväg på fotbollsträning och jag rullade in i sängen och somnade givetvi om på beställning, tösen väckte mig dock och sa att glassbilen var här så snabbt som tusan rullade jag ut och fick tag på två paket.
 
Nu är det kväll och jag blundar med en pirrig känsla i magen. Imorgon är det radio Kristianstad som gäller och en timmes sändning med Helen Persson 10. 30 börjar sändningen för er som också vill höra mig frekvensen är 101,4
 
Natti natti vänner
 
 
 

Kommentarer :

#1: [email protected]

Härligt att läsa förutom taxichauffören. Jag kommer att sitta vi radion imorgon och lyssna. Lycka till och hälsa Helen från Glenn på badet. Ha det gott din kämpe.

Svar: Tjenare glenn ber om ursäkt att jag inte svarat föränn nu, har varit lite mycket dessa dagar och du jag fick kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Bo Lovén

Du håller visst på att bli en fena på hemsidor. Synd att du inte har trevliga taxichaufförer hela tiden. Hoppas du får tag i något annat än en telefonsvarare på rehab i Hässleholm. Ha det gott och kämpa på.

Svar: Ja det går framåt med hemsidorna bo och nu har det löst sig på rehab
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anonym

Kör så det ryker i radion <3 det kommer art gå kanon :-)

Svar: Ursäkta sena svaretJo det gick mycket bra i radion tycker jag
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Marie M

Positiv jäkel .... kan inte annat än att hålla med Helen ;).
"Radiopratet" sköter du också galant!!!

Svar: Ja vist e jag positiv i det mesta och detta är en av de bidragande orsakerna att jag vägrar lägga mig utan fortsätta kämpa för inget är omöjligt det omöjliga tar bara lite längre tid :-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Anneli

Man får ett annat perspektiv på livet när man läser din blogg. Tack för att du delar med dig. Jag vet att du är envis och att allt kommer att gå bra. Kämpa på "Pj" !!!! ///. Anneli

Svar: Va skönt att man kan väcka funderi ngar hos sina medmänniskor och att när man läser bloggen kanske får sig en tankeställare må så gott
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Anders

Det är som du skriver, att du går in med hull och hår. Blir lite orolig nu, särskilt när du till och med missar din vila. Du kanske kan avsätta en viss tid/dag till detta med html och koder så att det inte tar för mycket tid av din vardag. :-P

Lyssnar inte på radio på jobbet, får se om jag hinner gå in ikväll :-D

Svar: Ja Anders det är sant det du skriver att jag inte får hoppa över min vila för då är man lite ur kurs, bra att du puttar upp mig på banan igen :-)
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :