2013-04-22

gokväll bloggen
 
Idag har inte varit någon bra dag alls tyvärr haft värk och trötthet i princip hela dagen
 
Jag började dagen redan klockan fem idag, kunde inte sova ordentligt samtidigt som jag kände mig pigg och utvilad så redan kvart över fem tog jag min första kopp kaffe.
 
Känns jäkligt konstigt när man inte är tvingad att tig upp så vaknar man tidigt, typiskt.....fick iaf en lång och lugn morgon innan resten av huset vaknade.

Kom på att jag glömt att beställa resa in till sjukgymnastiken så det fick jag ju göra. Taxin skulle komma redan vid fem över åtta trots sjukgymnastiken inte började föränn halv tio vilket innebar att jag var där en timme för tidigt men får skylla mig själv eftersom jag glömt beställa den tidigare.
 
Åkte då upp i hissen några våningar längre upp i huset för att besöka adaptus som jag tidigare varit i kontakt med, de ville jag skulle komma och föreläsa för deras klienter. Adaptus är ett rehabiliteringsföretag som hjälper sjuka och stressade människor tillbaka i vardagen och arbetslivet, mycket kompetenta människor. Har även länkat till dem under fliken mina länkar om någon vill komma i kontakt med dem.
 
Precis när jag steg ur hissen så stötte jag på min lilla syster som jag inte sett på ett tag, var så roligt att se henne igen goa Jossan <3
 
Sjukgymnastiken gick grymt bra idag och jag cyklade som jag inte gjort tidigare var igång 15 minuter perfekt, jag tod även upp en längre stund och gungade från sida till ida för att träna balansen, så härligt när det går bra.....
 
Nu var det dags att åka taxi hem men fick vänta 45 minuter på den kände att jag var trött och sliten med en begynnande värk, så under denna väntan satt jag minsann och somnade i rullstolen och då är man trött.
 
Snart ko taxin och jag tog mig hemåt med en mycket trevlig taxichaufför från Kristianstads taxi :-) de har tydligen trevliga chaufförer också ;-)
 
Kom hem och var helt slut och jätte hungrig, blev lite pasta i micron innan jag hoppade in i sängen och satte på mig lurarna med högmusik men somnade ändå och sov i 3 timmar helt sjukt..... fattar inte vad som händer i mig ena dagen pigg och på gott humör och fräch i kroppen och nästa dag helt slut och ont i kroppen fattar ingenting av min sjukdom får nog ta upp detta med rehab på fredag då jag ska dit.
 
Nu klev jag upp och kände mig fortfarande trött men hade väl sovit för hårt. Fick ta mig en rejäl kaffe för att komma upp på banan igen :-)
 
nu kom grannen och knackade på fönstret och skulle hämta släpet de lastade igår och köra iväg med det till det blivande majbålet, fick lasta ett lass till för att få med sig allt. så goa grannar som ställer upp på detta sätt.
 
Nu blev det lite kvällsmat innan tösen och frun skulle till stallet och pågen och jag skulle plugga glosor i spanska vilket jag inte kan ett ord av mer än att beställa en öl. Det kan jag på spanska :-))
 
Nu slår jag ihop för dagen och hoppas på bättre dag imorgon
 
Godnatt kramar från mig till Er
 

Kommentarer :

#1: Jennie

Gokväll
Men hörru när jag läser så finns de ju en del toppen händelser, så helt kass har ju inte dagen varit.... Sjukgymnastiken, lyssnat på kroppen som kändes sig sliten. Utifrån din situation så är det kanske inte konstigt att den ger sig till känna med smärta så kämpa på o känn in de goda stunderna, den goda känslan när kroppen inte smärtar, de kommer att bli fler o fler... Kram

Svar: Fanken vad du gjorde mig glad nu...............
Du kan då konsten att lyfta en när man inte är i form , och få en att reflektera över det positiva
Tack goa du
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: agneta björk

Var inte så orolig, att du är så trött. Först blir man jättetrött av all värk, sen får eller har man mera värk, i kroppen, när det blåser ute. Av all magnetism som far runt i luften. Haha, jag är ingen läkare, men har levt 24år med ledgångsreumatism, så erfarenhet har jag, :-)))
Det blir snart varmare, så vi kan njuta, Jörgen. Tack för din underbara blogg, som jag följer. KRAM Agneta

Svar: Tack Agneta för din förståelse för värken som hela tiden gnager på en, och det känns bara så tråkigt när man tycker man var på gång i helgen och allting gick bra och så kommer ett bakslag. Inget kul men man får väl vänja sig alla dagar kan ju inte vara bra. och tackar för kramen
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

Var också skittrött igår, kan det vara att vi fick för mycket friskluft i helgen !? ;-D
Nya framsteg hos sjukgymnasten och en bra chaufför räcker långt en sådan dag! :-D
Behöver din kropp vila, så är det bara att vila. Du gör ju ändå framsteg på olika plan hela tiden. Fortsätt att kämpa vidare PJ! :-D

Svar: Klart jag fortsätter kämpa Anders det finns inget annat i min tankevärld just nu
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Boel Larsson

Tänker på tröttheten du klagar över. Inget konstigt alls. Tidigare innan du fick alla dina symptom gjorde du allt automatiskt. Från det ena till det andra utan tankeverksamhet. Nu måste du tänka på allt du ska göra hur du ska göra det och i viken ordning. Mycket tröttande för hjärnan så den blir trött av det. Googla på skedteorin och läs så har du en bra förklaring. Den är på engelska och förmodligen i ett blogginlägg. Mitt råd strukturera dagen. skriv ner alltdu ska göra och i vilken ordning. Lägg dig att vila minst en gång om dagen så hjärnan hinner vila då så slipper den sortera alla intryck som den fått under dagen på natten och du sover förmodligen bättre också. Bra dina fina barn hjälper till. /Boel

Svar: Tack för råden Boel att skriva ner vad man ska göra under dagen och i vilken ordning skapar ju struktur och då kan ju hjärnan vila sig i strukturenHar ju jobbat en hel del med människor med koncentrations störningar i mitt yrkesliv så att skriva ner är en oerhört bra metod att ta till
Må så gott boel
kram
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :