2013-04-27 och trött på begränsningar

Godmorgon vänner
 
Idag känner jag mig riktigt pigg faktiskt så jäkla gott att få ha etta välbefinnande inom mig just nu, till skillnad från gåragen som jag tänkte beskriva.
Även om gårdagen inte var någon bra dag utifrån min mentala satus.
 
Igår kväll så drabbades jag av en jävla "depprision" jag tyckte att livet var åt helsike. Jag var så jäkla trött på att begränsas i mitt liv att ständigt vara beroende.
 
Den utlösande faktorn var att jag var sugen på pizza, kan ju tyckas banalt. Jag ville ehemskt gärna ha en pizza till middag men hade ingen som kunde hämta en. Så jäkla frustrerande att inte kunna sätta sig i bilen och köra ner och hämta den förbannade pizzan.
Blev sur och irreterad och började vara negativ till min familj, och det är inget som de ska behöva stå ut med egentligen, men som tur är har jag en förstående fru som förstår.
 
Jag är så jäkla trött på detta livet ,att sitta i rullstol och inte kunna göra vad man brukar, att ständigt vara begränsad för det är det jag är ju.
Även om jag klarar mycket så är det så det käns att ständigt vara beroende av människor i min omgivning så jäkla tröttsamt.
Att lära sig be om hjälp av andra kan väl vara bra, men jag har svårt för det är ju van att klara mig på egen hand ända sen jag i princip var tonåring och inte torr bakom öronen.
 
Igår så var jag väldigt trött och irreterad på mycket i mitt liv, och jag måste någon gång få tappa humöret och falla igenom även om man inte mår bra av det.
 
Jag kunde inte trösta mig med att jag hade en trevlig arbetskamrat tidigt igår morse som kom med frallor och vi käkade en god andra frukost ihop , så gött att ha folk som hälsar på.
 
Jag kunde inte trösta mig med att jag för första gången skulle till rehab och inleda och planera min rehab där och att det gick väldigt bra där:-)
 
Jag kunde inte trösta mig med att min fru stod och gjorde en god middag med hasselbackspotatis och ryggbiff med vitlökssås, som var så gott
 
Jag kunde inte heller trösta mig med att sonen och jag låg och såg en film ihop på kvällen och att det var så mysigt
 
Men idag så ser jag det med andra ögon.
Idag är en ny dag där jag verkligen värdesätter allt det där underbara som jag fick förmånen att uppleva igår, det är en gåva. Så lycklig idag för min dag igår att den innehåll så mång positiva saker och det tänker jag tala om för dem idag.
 
Ps. Vet att jag varit lite slarvig med att ta bilder till bloggen nu ett tag men det råder vi bot på idag......Ds.
 
Kramar till Er alla och hoppas ni får en strålande dag var ni än befinner er

Kommentarer :

#1: Bengt

Jag känner igen frustrationen och ångesten. Det är enormt vanligt att man blir deprimerad och att humöret svänger litet som det vill. Dels för att hjärnan prioriterar litet annorlunda...men också beroende på hela situationen...att man har förlorat hela sin identitet....

Been there done that...
http://frihetensvingar.blogspot.se/2011/09/depression-som-foljd-av-stroke.html

skriven
#2: Anonym

Det är nog ganska normalt att det är lite upp och ned med med humöret i din situation.

Det bästa du kan göra är nog att visualisera målet med din pågående resa nämligen att återfå alla dina fysiska förmågor. Tänk vilken glädje det kommer att bli när du kan slänga ut rullstolen, sätta dig i bilen och köra och hämta en rejäl kebabpizza med vitlökssås.

Per Ola

Svar: Ja Per-ola när jag slängt rullstolen ska jag fira med en familjepizza med extra allt och skölja ner det med litervis av cola eller en alkofri pilsner
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

Har inte "gått i dina mockasiner"! Men kan ändå förstå din frustration... :-(
Skönt att det blev bättre igen :-D

Svar: Ja det var tur det Abders har hittat en strategi för min frustration :-D ut och gå i naturen eller rättare sagt rulla i naturenMå så gott vännen
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :