2013-04-28 och två dagars blogg

Halloj alla läsare
 
Har ju inte varit inne och skrivit sen igår morse så det känns faktisk lite skumt;-)
 
tänkte beskriva denna denna helg i stora ordalag som en mycket bra helg även om jag har min värk så är den inte outhärdlig.
 
Började dagen igår med att stiga upp tio över fem och då hade jag redan legat och mornat mig en halvtimme(-:
har ju haft så svårt att sova på morgnarna den sista tiden vet inte varför men det är ett bekymmer som jag dras med. men det har nog ett övergående.

Får ju iallafall ut maximalt av dagen ;-) hann ju sitta och skriva två timmar igår morse härligt. Detta med skrivandet verkar uppskattas av många när man skriver lite personligare och lite mer på djupet, faktiskt. Många läsare hör av sig med peppande och igenkännande när man berör och detta känns naturligtvis jättes koj för jag vill ju beröra er läsare, även om det är min egen livsspegel jag beskriver och inte skriver för att tillfredställa er läsare, så är det ju roligt att det berör.
 
Efter gårdagens morgonskrivande hastade jag i mig min frukost för att kunna följa med vänner till byn Osby där det skulle vara en outlet på fönster och dörrar, och jag var ute efter två nya ytterdörrar.
Vid framkomsten var däer mängder med folk men hade flyt och fick tag i en kille som jobbade där och han hittade precis vad jag behövde så jag fyndade 2 ytterdörrar till det fantastiska priset av 4500 kr:-))
 
 
Efter detta åkte vi vidare till nästa fabrikant men hittade inget där utan begav oss hem med ytterdörrar. Det var en skön känsla att fynda rejält.
Kom hem och fixade lite snabblunch för att pågen skulle spela fotbollsmatch. Frun och sonen var i stan och shoppade lite så när de kom hem så var de nästan tvugna att åka direkt för att hinna i tid till samlingen.
 
 
Tösen och jag ficken timmes vila då vi låg i varsin säng och kollade film och lyssnade på musik, efter det åkte med grannen till fotbollen.
Tyvärr så förlorade dom med 5-2 men vad ör det när sonen fick göra sitt första mål sen de började spela 11 manna, vilken lycka att få näta han sken om en sol, så härligt att få se denna glädje.
Nu var  det dags att fara vidare till fruns syster för att fira henne och ha kalas. Det blev både mat och tårta så man var rätt mätt kan jag säga, kände mig riktigt trött också. Kände att jag behövde vila, men det är ju svårt när man är borta och gäst.
 
Vi åkte hem vid sju och jag kände mig helt färdig satt nästan och somnade i passagerarsätet.
När vi kom hem så kände jag mig lite illamående men rullade ändå med frun på hundpromenaden för jag kände att jag eventuellt behövde lite friskluft. så vi gick runt kvarteret och när vi sen kom innan för dörrarna i huset rullade jag raskt in i sängen för att vila mig lite, men somnade såklart och sov minsann till halv sju imorse:-) me like
 
Då rullade jag ur sängen för att få mig i näringsdrycken kaffe, hahaha
 
 
Sen satt jag i kökets stilla vrå och filofiserade om allt möjlig samtidigt som jag chattade med några vänner på facebook.
Satt och chattade och lade några meddelande till vänner och bekanta.  Efter detta blev det frukost när resten av huset började vakna och då var jag super hungrig.
 
Efter detta ut  i solen och leka lite med hunden samtidigt som jag passade på att prata med våra nya grannar som man inte sett av så mycket tidigare eftersom vädret inte varit speciellt gästvänligt.
 
 
 
Riktigt trevliga kommer bli kanon känns det som, passade på att bjuda in dem till valborg om de hade lust.
 
Tösen och frun åkte på fotboll för idag var det hennes tur att lira och hon kom hem och sken som solen fyra mål för hennes del idag, framtidens klippa i damlandslaget;-) spelar ingen roll bara de har skoj.
 
Framåt eftermiddagen kom svärfar förbi och fikade lite sen var det dags att inviga den nya gasolgrillen. Barnen hade tjatat om attt grilla
 
Så på med ryggbiffen och in med klyftpotatisen i ugnen medans grönpepparsåsen puttrade på spisen:-) och så gott det blev vilken hit.
 
Nu blev det att röja av köket för att sedan rulla in i sängen för en uppdatering av nätets status, vilket innebär facebook, mail, aftonbladet etc.
 
Fick även lite fb meddelanden och ett av dem var svar på morgonens chatt nämligen från en god vän som heter Bodil som skrivit till Roli Silverdisign och lämnat ett förslag på ett smycke hon tyckte jag skulle ha i form av ett halsband så jag fick förslag redan nu ikväll på hur det kunde se ut, fick även kontakt med Linda som hon heter som driver Roli Silverdisign, kom överens om att höras under morgondagen.
 
Vi pratade om hur det skulle kunna tänkas se ut och vi skulle höras imorgon om vidare mönster.
 
Somnade nu riktigt tidigt ikväll efter dagens utflyckter med spotify i öronen. Spotify måste vara årets bästa sömnmedicin ;-)
 
 
 

Kommentarer :

#1: carro

Bodil visade mig bilden och berättade om smycket. Mycket snyggt. Känns som att bilden är du.Lycka till på torsdag. K kram

Svar: Ja Bodil är för go hon det blev å jäkla snyggt smycket
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: carro

Bodil visade mig bilden och berättade om smycket. Mycket snyggt. Känns som att bilden är du.Lycka till på torsdag. K kram

skriven
#3: Anders

Har ju bommat att läsa din blogg nu när du inte lägger ut på facebook längre :-P
Gott att grillsäsongen har startat igen :-D

Bilden på smycket var riktigt cool! ;-)

Svar: Ja det funkar inte riktigt nu med att det går ett meddelande till fb automatiskt jag vet faktiskt inte varför det är så.Och vist e det härligt med grillat som jag längtat
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :