2013-04-29 och en hektisk dag

Hej alla nya och gamla bloggläsare
 
Har idag varit en dag som kanske har varit lite väl fartfylld kan man nu i efterhand tycka att allt blir lite väl kooncentrerat idag, men samtidigt otroligt rolig och inspirerande.:-)
 
Ska försöka redogöra för dagens händelser i tur ordning..........................
 
Dagen började redan tio över fem idag med att man slog upp korkgluggarna och mötte en ny dag med nya möjligheter.
 
Rullade mig ur sängen och upp i rullstolen för att bereda mig dagens kaffe. Medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner värmde jag upp musklerna och provade att ta mig runt köksbordet med en fot släpandes, det gi ck väl så där idag, men jag tog mig iallafall runt bordet, its make me happy :-)
 
 
Dagen fortsatte och nu var det dags för frukost till kidsen och sen snygga till sig själv med en dusch eller rättare sagt ett skumbad så gott att få lite bubblor på morgonkvisten
 
 
Nu satte jag på en balja kaffe för jag skulle få besök av företaget Promas och dess säljare Mikael, han hade kontaktat mig per telefon och undrade om jag skulle vilja ha en sådan avslappningfötölj med massage för att se om det kunde underlätta mitt tillfrisknade genom att öka blodcirkulationen i musklerna samt öka ens välbefinnande genom avslappning och ett sådant erbjudande tackar man inte nej till.
 
 
Så nu står det en ståtlig avslappningsfötölj i vardagsrummet, härligt härligt. Gå gärna in på hemsidan under mina länkar för att läsa mer om Promas metoden för att öka er livskvalité
Tog mig en massage omgång direkt för att prova, så härligt
 
Nu var det dags för frun att komma hem efter att varit och storhandlat samtigt som jag lade mig att tänja lite muskler i låret eftersom de förkortas ju mer man sitter, försöker då ofta att förflytta mig till vanlig stol eller till sängen. Varje förflyttning är ju gymnastik.
 
Nu ringde Kristiantadsbladet för att fråga lite om hur jag upplevde att få vara med i Tv4 på Torsdag eftersom de viste detta. Ställde ett antal frågor hur jag tyckte det skulle bli och hur jag skulle känna.
 
Efter detta ringde Linda från Roli Silverdisign och vi pratade om hur smycket skulle se ut och när vi precis lagt på så ringer kvällsposten och frågar om de kan göra ett repotage om mig och min resa till vardagslivet.
 
Självklart fick de intervjuva mig och senare kom även deras fotograf för att ta bilder. Det blev riktigt många bilder på mig och hunden me like gå gärna in och kolla på kvp.se
 
Jag ringde Linda igen och frågade om hon ville ha vänligheten att köra ut till mig så vi kunde prova det på plats och självklart gjorde hon det så jäkla sjyst.
 
Det blev grymt bra
 
 
 
Nu ringde det igen det var Jocke från företaget smarta hemsidor som skulle hjälpa mig att få rätt stuk på min blogg så vi diskuterade lite olika saker som behövdes för att uppleva den bra.
 
Nu var jag trött så det passade bra med att frun och tösen åkte till stallet och jag kunde uppdatera bloggen och vila mig efter dagens äventyr
 
Många kramar till er läsare
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Kent Sjöberg

Mycket bra blogg.
Jag vill bara tala om att jag just har kommit tillbaka i arbetet efter att jag också har haft samma diagnos.
Jag levde också ett fullspeckat liv med jobb och en massa olika uppdrag på fritiden.
En dag tog det stopp.
Ja kanske inte blev riktigt lika förlamad som dej men hela mitt vänstra ben försvann för mej.
Jag gick igenom samma undersökningar som dej och man kan ju lungt säga att man trodde att det var kört.
Nu efter en lång sjukskrivning är jag tillbaka i arbete.
Jag har fortfarande lite taskig känsel i benet men jag kan nu gå riktigt bra.
Det tar tid men jag är övertygad om att du kommer tillbaka.
Själv har jag turen att ha en sambo som är massör så hon har gett mej taktilmassage ( avslappningsmassage) nästan dagligen. Det är ett litet tips för man lurar vist kroppen till vila. Fråga mej inte hur men det har nog hjälpt till en del.

Jag ska fortsätta att följa din blogg för den är mycket intressant och att jag har suttit i samma båt.
Krya på dej.
// Kent

Svar: Hej KentTrist att du har genomgått den resan som jag nu genomgår, men så jäkla könt att du är tillbaka och jobbar nu, då känns det ju som om det finns hopp för en annan också
;-)........Det är också så att jag fått en avslappningsmaskin med massage från ett företag som heter promas och den ger en riktigt go massage även om den kanske inte fullt ut ersätter mänsklig.
Riktigt trevligt och intressant att få din story och att du uppskattar min blogg det värmer
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Charlotte

Hej. Jag är i nästan samma sits som du märkligt nog. Haft det läkarna trodde var hjärtproblem i 1,5 år nu. Domningar i händer ben och ansikte, fått permanent tinnitus osv osv osv. Ingen har hittat något utom förhöjd puls vid vila osv. Nyligen fått diagnosen utbrändhetssyndrom. Sånt jag vägrade tro på förut. Tänk va. Krya på dig! Det försöker jag med just nu.

Svar: Hej CharlotteTrist när man inte hittar vad som är fel, som tur är fick jag en diagnos rätt så snabbt så man kunde börja jobba mot något mål, med rehab,avslappning och psykiatri hjälp

Krya på dig och hoppas att du blir bättre snart
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Nilla

Vilken fin blogg du har. Jag fortsätter gärna följa dina framsteg, det peppar även om jag inte har samma diagnos.

Svar: Tack Nilla för att du uppskattar min blogg och mitt skrivande blir så glad av ditt tyckande <3
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Anders

Kanonbra med stolen ifall den hjälper dig att utvecklas! :-D

Gott att du kan ta dig runt bordet :-)

Gillar designen på smycket.

Trevlig Valborg! <3

Svar: Tackar Anders och det är en härlig känsla att gå runt bordet faktiskt
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Yasmine Berg

Hej, vilken härlig blogg du har och så starkt av dig att dela med dig av dina erfarenheter och din väg tillbaka. Det värmer i mitt hjärta då jag själv också bränt ut mig för ett antal år sedan. Tror det är viktigt att dela med sig och få upplysa andra om hur det kan gå innan det är för sent. Jag skrev en bok som ska ges ut under våren i det syftet. Tänker på dig... Ljus och Kärlek och ett stort lycka till!

Svar: Tackar Yasmineskoj att du uppskattar min blogg och att du tänker på mig och peppar mig med din omtanke och kärlek
TACK
fortsätt gärna och peppa mig med lite kommentarer det gör balsam för min själ
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Lotta

Precis som du säger Jörgen,- Att ge upp finns inte på världskartan ,så fortsätt kämpa såna som du klarar det <3

Svar: Hej Lotta och tack för din kommentarSjälklart kommer jag att klara det och du fortsätta gärna ge mig kommentarer under resans gång gör mig så gott ska du veta <3
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: Lotta

Hej igen Jörgen.Din blogg är intressant o jag lovar att "titta" till dej emellanåt ;) Sådana som du gör mej glad o full av härlig energi,som jag sen kan skicka vidare till dej genom en kram.Du verkar ha en underbar fru o även ungar,sånt gör ju att man kämpar på lite extra.Sköt om dej nu,kram

Svar: Hej Lotta
Det är perfekt när man genom peppning kan ge varandra positiv energi, och min familj är oumbärlig ska du veta

Kram
Jörgen Ekeberg

skriven
#8: Yasmine Berg

Hej igen!
Ja jag tycker verkligen att du gör ett toppenjobb och kämpar tappert. Kommer såklart att titta till dig mellan varven för att se vad du sysslar med. Att du kämpar visar att det inte finns något som kan hindra en människa bara den rätta viljan finns så vi håller på dig och hoppas såklart att du vinner kampen med hästlängder. Lyssnade på radioprogrammet och har rekommenderat det i min grupp jag startat för människor som antingen har eller ligger i riskzonen att bränna ut sig. Vi hörs snart igen....keep up the good work! Kram

Svar: Hej YasmineHoppas allt är väl med dig. Just nu ligger jag och sonen och chillar på hotell rummet efter en intensiv dag med tv besök och storstadsshopping
Vad jobbar du med?? och är det långt ifrån skåne?? hör av dig igen om du har lust och ork
Tack för du följer min resa genom bloggen:-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#9: Yasmine Berg

Hej igen!
Kan tro att ni är trötta efter en spännande dag. =)
Förutom mitt författarskap så jobbar jag på en gruppbostad här i Boden. På fritiden jobbar jag med en grupp på ABF i Boden med människor som antingen löper risk att drabbas eller har drabbats av utbrändhet.
Har även kennel så jag förstår vad eran hund betyder för dig =) Ha det jättegott nu och njut av helgen med familjen. Kram

Svar: Vad trevligt att jobba med människor :-) gör ju jag med.Viktigt att upplysa och hjälpa sina medmänniskor så länge det inte går ut över sin egen hälsa som i mitt fall
Jörgen Ekeberg

skriven
#10: Yasmine Berg

Det är jätteintressant och ger väldigt mycket. Ibland kan det vara svårt att koppla bort men man får stålsätta sig. I dagsläget har jag lärt mig och kopplar bort känslorna för att kunna hjälpa andra.

Svar: Att koppla bort känslor i ens arbete kan jag uppleva som lite fel ibland eftersom de man möter vill ha en genuin och äkta känsla samt engagemang det viktiga är att man tar hand om känslan och inte låtsas oberörd. Det man ska lära sig är ju att inte bära den med sig hem
Jörgen Ekeberg

skriven
#11: yasmine

Jodå helt rätt...helt kopplar man inte bort men jag är en stor känslomänniska så jag måste försöka koppla bort delvis så det inte blir för känslosamt. Annars i mitt arbete är det mkt som jag får höra och det blir många kreativa diskussioner så det är ju utvecklande. Ha en fin Lördag =) Kram

Svar: hej Yasmineså flitig kommentator du blivit så skoj:-) du får gärna dela ut min blogg ibland dina vänner på fb.
Hoppas du med får en fin lördagskväll och att du får en fin söndag
Kram
Jörgen Ekeberg

skriven
#12: Yasmine

Hej =) jo, även jag har mina ljusa stunder =)))) klart jag kan dela den även på min privata sida...gör det på en gång.
Ha en fin helg....kram

Svar: godmorgon
Hoppas allt är bra med dig !!
sitter nu och tar morgonkaffet i stillhet och tjyst att du delar den
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :