söndagen 2013-04-21

Gokväll
 
Idag har varit en helt fantastisk dag med nästan sommarlikt väder, vilken helg.:-)
 
Idag å har jag fått sådan hjälp av mina grannar på gatan, vilkaa goa grannar man har som ställer upp när man inte själv fixar det just nu, och sonen och hans kompisar som de ställer upp fantastiskt är det räta ordet för dessa bedrifter TACK TACK
 
När vi väl ätit frukost så bad jaf sonen och hans övernattningsgäster att hjälpa mig med två grejor dels att bära fram utemöblerna och dels gå upp med återvinnings materialet till återvinnings stationen,
Grabbarna gjorde detta utan att blinka trots de tidigare varit och sålt kvällsposten, underbara ungar!!!
 
 
När de väl bar fram utemöblerna kom sonen också på att vi har ju en nyinköpt gasolgrill som behövdes sätta ihop. Så de for in i garaget och hämtade kartongnen under tiden dammsög jag huset så dt skulle vara fint till frun och dottern kom hem från Köpenhamn och deras utflyckt.
Uppgiften att sätta ihop den var lite övermäktig för dem så då kom grannen Anders bort och ryckte in med hjälp att fixa till det, så sjyst alltså
 
 
Nu var grabbarna hungriga så det blev lite ungkarlsmatn nämligen lite pizza som bara slängdes in i micron och 2 min duger bra som lunch.
 
 
Nu fortsatte pågarna med att ställa i ordning utemöblerna och jag torkade av dem och impregnerade dem, gjorde det genom att greppa trasan med vänster hand och ta höger hand och styra vänster gick så där men ändå nyttigt att använda vänster hand :-)
 
Nu var grillen i ordning också nu blev tralledecket lite mer välkommnande och med lite penseér i krukorna också blev resultatet så kanon.
 
Kände sådan tillfredställelse över fint väder och uteplatsen i ordning, har även ringt och beställt en terass markis som kommer bli pricken över iet, me like
 
Nu var det dags för en promenad med hunden innan frun och dottern skulle komma hem, under promenaden bjöd en granne in mig och hunden på en kopp kaffe och lite vatten till jycken :-)
 
 
satt och pratade tills jag såg en god vän i kvarteret komma körandes med frun och dottern eftersom han erbjöd sig hämta dem vid tåget, tänk vilken by man bor i och vilka goda vänner vi har.
 
Nu rullade hunden och jag hem och möttes av en glad fru och en exalterad dotter som bara bubblade minnen från ett av hennes största ögonblick konsert med Justin Bieber. Hon hade köpt kepsar t-shirts och allt annat vad det nu var. Visade alla bilder hon tagit var glad så det inte viste några gränser. Idag hade hon fortsatt med festligheterna genom ett besök på tivolit i Köpenhamn vilken höjdare helg de haft ihop.
 
Nu var familjen samlad igen vilket kändes skönt, nu kunde jag slappna av lite och rulla in i sängen och vila mig lite, dock lom dottern in i huset och sade att en annan granne som också heter Anders och hans son höll på att plocka upp våra grenar som blivit liggandes sen de andra grannarna klippte våra fruktträd, jag rullade ut och då var de i full fart med att lasta släpet med grenar, vilken överaskning så goa människor.
 
Nu var kvällen mot sitt slut och jag rullade in med själen full av tacksamhet mot mina och kvarterets goa vänner så som de ställer upp när man som bäst behöver det.
 
Nu låg jag och tänjde lite på mina benmuskler eftersom de har en tendens att kortas eftersom man sitter mycket tid i rullstolen.
Jag passar på att uppdatera bloggen för dagens redovisning hur livet i Balsby varit denna ljuvliga söndag
 
Må bäst vänner
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anders

Låter som en kanondag PJ, ha det gott! :-D

Svar: Ja det har det varit oxå en riktig kanondag
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :