söndagen den 24 februari

xHej Vänner
Idag har dagen ungefär varit en kopia av gårdagen, jag började med att chatta med några vänner som också var vakna redan kl 6.
Tycker det känns rätt så drygt att de ska väcka en kl 6 även när det är helg, men det är väl för att de ska hinna med alla bestyr innan nattpersonalen går hem.

När väl frukosten var intagen och morgonens pillerranson svald så lade jag mig i sängen för att börja titta på en serie som en kompis tipsade mig om på netflix. Serien heter breaking bad och det verkar till att vara en spännande serie.

Under förmiddagen slog jag på svt play för att följa dagens rafflande skiduppgörelse samtidigt som jag fick in resultatrapporter från simons fotbollscup idag via FB.
Vad skulle man gjort utan datorn och internetuppkopplingen??? Då hade tiden blivit 10 gånger drygare nu lyckas man ju ändå fördriva tiden hyfsat.
Och det var ju värt mödan att sitta och kolla skidorna så duktiga de var, satt och funderade under loppen att min träningsdisciplin förmodligen kommer att vara likartad som deras fast inte i den omfattningen så klart.

En kompis som var här igår berättade attt hans syster haft en propp för tre år sedan och hon hade sagt att på rehab i hlm så fick man lära sig skilja på vad det var för skillnad på en taliban och en sjukgymnast. Det var att en sjukgymnast inte går att muta för att komma undan:-)
Eftermiddagen har avlöpt i besökets tecken även om inte omfattningen på besöken varit lika stor idag eftersom jag skickat meddelanden till några som jag egentligen bestämt med idag och avstyrt besöken.
Jag tycker det är rätt så jobbigt att tacka nej till besök för jag vet ju att de vill visa sin sympati och så klart se hur det är med mig. Detta är ju något jag behöver jobba med generellt att kunna säga nej. Personerna ifråga tog det väldigt bra och förstod mig till fullo TACK för det.Sen är det ju skillnad med ens familj de vill man ju ha här ännu oftare. Så besöken vill man ju gärna ha kvar men ring gärna innan så att inte koncentrationen av vänner på en och samma gång blir för stor.

Under sen eftermiddagen och kvällen har jag haft en rätt ihållande huvudvärk som inte ville släppa förrän jag fick kvällsmedicinerna och då var sköterskan snäll och gav mig dom en timme tidigare. Efter en stunds verkan så släppte det ....vilken känsla:-)

Idag har det inte gjorts många knop i träningssyfte men man måste ju tilllåta sig att slappa ibland också. Att vila sig i form har jag hört ska vara bra, för imorgon vet jag ju att sjukgymnasterna och arbetsterapin åter är i tjänst och då jäklar är det dags igen för att bli lite torterad;-)

Så nu säger jag tack för idag för alla telefonsamtal,fb meddelanden,inlägg, och besök så sov gott och var rädda om varandraså ses vi imorgon igen

Kommentera inlägget här :