Att ligga på stranden

Att få ligga på stranden och höra vågskvalpet med solen strålandes från en klarblå himmel är balsam för själen. Denna omgivning med familj Goa medmänniskor och ett hav som bjuder på badvänliga temperaturer kan man mer önska sig just för stunden.

Det är en situation jag med lätthet skulle kunna vänja mig vid.
Värken i kroppen den känns som bortblåst för en stund om det är för värmen i sig eller för att man kopplar av på ett annat sätt vet jag inte men underbart är det:-)

Att kunna köra med bilen ända ner på stranden är jättebra för mig då det är väldigt jobbigt att rulla i lös sand.
Att hunden dessutom kan bada med oss är perfekt.

Nu börjar vinden fläkta lite mer och man känner en sval havsbris stryka ens kropp vilket faktiskt är skönt i hettan.

Jag ska ut på en längre rulltur framåt kvällen när det blivit lite svalare.

Kommentarer :

#1: yasmine

Hej vännen!

Ser att du har det bra och njuter allt vad du kan. Skönt att höra att dessutom värken ger med sig i värmen. Hoppas du får många fina dagar att njuta på under resterande sommaren. Önskar dig en fin dag!
Kram

Svar: Hej min trogna läsare
Ja att värmen ger lite temporär lindring av värken är fantastiskt men idag är den tillbaka med full kraft och ger mig sängläge
Hoppas allt är bra med dig och du njuter av sommaren
Kram
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :