2013-03-22

Hej vänner
 
Idag har väl dagen snurrat på, har hunnit med en hel del faktiskt.
 
Dagen började som vanlig med att det var dags att stiga upp och sätta igång med dagen eftersom klockan ringde, och klargjorde att nu var klockan sex.
 
Kravlade mig upp och rullade ut till kaffekokaren i köket för att få dagens första kopp, underbart att känna doften av nybryggt kaffe,
 
satt en stund och filofoferade över vad som hänt under de 2 veckor jag varit hemma. Tyvärr har det ju inte blivit så mycket träning så hoppas att det blir ändring framöver. Har ju tid hos sjukgymnasten på måndag.
 
Nu var det åter dags att få upp barnen och få fram frukosten och se till att barnen fick i sig ordentligt med energi innan det var dags att bege sig till skolan.
 
Frun och jag stod i köket och pratade lite om hur dagen skulle se ut och diskuterade lite vad som frun och jagg tyckte var viktigt att ta upp hos läkaren idag när jag skulle till psykiatrin. Vi hade ungefär samma uppfattningar om vad som vi tyckte behövdes tas upp.
 
Efter detta så ringde telefonen och det var ett oerhört känsloladdat samtal som jag genomförde  och jag tyckte det var jättejobbigt och grät en hel del. Efteråt så kändes det bättre det gladde mig att jag fick samtalet,  men jag kände mig rätt så trött så jag hoppade in i badet för att få lite balsam för själen och samtidigt bli ren inför dagens sjukhus besök.
 
Nu var det dags för att få på sig kläderna som tar en halv evighet, detta innan taxin skulle komma och hämta mig. Taxin var dock tidig så jag fick bråttom och snabbade mig allt vad jag kunde så jag kom ut till taxin.
 
Väl framme så bad jag om att bli avsläppt vid huvudentren eftersom jag tänkte handla 2 baguetter med som lunch till mig och min samtalsterapeut eller vad vi nu ska kalla henne.
Efter det besöket skulle jag träffa läkaren och efter det samtalsterapeuten igen, så det skulle visa sig bli en lång eftermiddag.
Vi kan väl summera eftermiddagens besök med att vi kommit en bit på vägen och nog identifierat de områden som jag behöver jobba med så får vi väl se vad det resulterar i.
Vi har också diskuterat detta med mitt bloggskrivande och att det inte får bli något som tar mitt fokus, jag har ju lätt för att slukas av något jag tycker är roligt och då tar det mitt fokus och min energi som jag behöver till att rehabilitera mig.
Så framöver så kommer nog inte min blogg bli lika omfattande rent skrivmässigt och få så stort tidsutrymme i min vardag, istället kommer jag att tillsammans med frun träna på min gång som inte utvecklats sen jag kom hem för 2  veckor sedan.
Jag kommer med små små steg här hemma utveckla mitt gående eller vad vi nu ska kalla det.
 
När jag väl skulle hem från dessa besök visade det sig att det var en hel timmes väntetid på att få en sjukresa hem så frun som var ute och körde var så snäll att snurra förbi psykiatrin och hämtade upp mig.
 
När jag kom hem och klockan var halv fem så rullade jag in i sängen för jag var rätt så slut efter denna känslomässigt uttömmande dag så var jag rätt så slut så jag slummrade till föratt sedan vakna till lite innan kvällsmaten som redan var färdig. Vilken lyx att bli serverad kvällsmaten fix färdig.
Satt och käkade och pratade lite innan jag rullade återr in i ängen för att vila mig och nu sitter de andra där uppe och kollar tv och jag bloggar.
 
Så kära läsare framöver kommer nog inte bloggen vara lika detaljerad och av lite mindre omfattning även om jag gillar att skriva här så bör min tid räcka till att ta tag i min kropp för att slippa min rullstol så fort som möjligt vilket läkaren idag inte trodde skulle ta så lång tid. :-)
Detta är prio ett att komma väck från den och kunna ta några steg av egen maskin
 
Så må så gott så länge så hörs vi imorgon med en nerbantad version av bloggen allt enligt ordination från läkare och terapeut
 
Kramar till er alla
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Tänk på dig själv och din hälsa :-) Kram

Svar: Hej AnonymDet är väl det som skall till för att jag ska bli frisk att prioritera rätt nämligen mig och familjen efter det får jobb och annat som oxå ligger nära mig komma och som jag skrev är det fullt fokus på att komma ur rullstolen även om än bara för en liten stund
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Månsson

Att skriva är en sak, det viktigaste är att få se dig på BV snarast som kollega.

Svar: Tack AndersHoppas det inte ska ta så lång tid innan dess och hoppas vi kan ses innan dess också
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Ewa Ejlefur

Bra, prio nummer 1 på det som är viktigast i ditt liv just nu är nog den rätta medicinen,träning ger färdighet!!!Lycka till👍👍

Svar: Tack Ewa Du ska veta att jag tycker du har ett hjärta av guld som bryr dig så känns gott
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Helene

Klart att du ska fokusera på att komma ur rullstolen..men ditt bloggande är ju också en terapi för dig. Lagom av allt är bäst. Väntar med spänning på att få se dig ute på gatan utan rullstolen. Kämpa på!!

Svar: Hej HeleneVist ska jag kämpa det behöver du inte fundera över, men som du skriver lagom doser av saker är bäst. Har ju lätt att bara bli uppslukad av det jag finner intressant och bara köra på det utan att reflektera över det så det kan var väldigt bra att bli påmind om detta emellanåt
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Bodil

Låter hur bra som helst! Som vanligt...klok...och full av eftertänksamhet. Ha en fin dag! Kram Bodil

Svar: Tack Bodil Du är så god och omtänksam :-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Helene

Bra att du väljer bort lite saker som tar energi.
Jag tror att din kropp behöver en massa lugn o ro!!
Förstår att bloggen är ett sätt att få ut sig känslor/tankar men tror att om du tar dig tid till kurator o sjukgymnastik. Skippar vissa fajter med myndigheter o bara är ett tag......
Säkert svårt att släppa kontrollen/taget men om du vågar lita på tillfrisknande (även om det tar ett tag) så ska du se...
Du har fighting spirit !!!

Vi bloggföljare klarar oss med att vi vet att du lägger fokus på dig själv, njuta av att vara där du är o tar dig ti att samtala!
Jag tror att mkt kan ställas tillrätta om man har balans fysiskt,psykiskt och själsligt

Kramar i massor

Svar: Ja precis som du skriver att lite mentalt kollapsa och bara vara ett tag kan nog göra gott för mig, Att bara få vara en stund utan omvärldens krav som finns i alla sammanhang och bara fokusera på det som gör min resa mot tillfrisknande går fortare än jag kanske tror. Skulle ju vara en lycka om det är såOch tack för att du läser min blogg
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: Anders

Kan inte annat än att hålla med dina övriga vänner!
Vi tror på dig! ;)
Kör så det ryker! :D

Svar: jag kör så det ryker men kroppen får bestämma takten anders
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :