2013-03-23

Gokväll läsare
 
Sitter just nu och reflekterar över dagens händelser som började vid halv sju tiden imorse, då jag vaknade och satte på mig lurarna och lyssnade på lite skön musik och face bookade lite i väntan på att resten av heset skulle vakna. Dagen för oss alla började när telefonen ringde vid åtta, jag hade nog också slummrat till för jag hade hunden brevid mig med huvudet liggandes på min huvudkudde utan jag märkt det.
 
Efter detta  gick frun ut på morgonpromenad medan jag låg kvar en stund innan frun var tillbaka och vi hjälptes åt att få fram lite helgfrukost med ägg som alltid är uppskattat :-)
 
Sen rullade dagen på och när vi käkat färdigt knackade det på dörren och grannen Anders kom in och frågade om jag var sugen på lite förmiddags fika han hade nämligen en påse gifflar med sig. Vi satt och pratade en lång stund om att mellean himmel och jord, det var ett uppskattat besök, att ta sig tid att bara sitta och snacka om allt utan att känna stress, känns bra :-).
Tänker på livet innan jag blev sjuk det var ju alltid något på gång ständigt klädd i blåbyxor. Var det någon som kom och sa en förmiddag att vi går in och sätter oss och fikar 1 1/2 timme så hade det krupit i kroppen på mig och jag hade känt mig stressad över att inte hinna med det jag planerat in. Det var nog så att jag aldrig var nöjd över vad jag presterade, för var jag färdig med något så var det hela tiden att jag skulle hunnit med andra saker också och så fick man dåligt samvete för man inte hunnit med istället för att faktiskt gotta sig åt det man gjort och vara stolt över det. Detta är något jag ska försöka lära mig framöver.
 
Har ju gjort mycket saker som blivit jättebra men kanske inte själv njutit av det utan hela tiden att man kanske kunde gjort det lite bättre, kanske en liten perfektionist boende i min kropp??
Att jag hela tiden skullat prestera saker för att få kredit för hur bra det blivit istället för att få kredit för den person jag faktiskt är. Känns som det är mycket jag behöver fundera över framåt, men en sak i taget så kommer et säkert att lösa sig.
Det viktiga och första steget på den mentala resan är nog att ha insikt i vilka bitar man behöver jobba med och ha en insikt i dessa utan att slå det ifrån sig.
 
Nog om detta dagen fortsatte med att grannen begav sig hemåt och jag övergick till att få vår fyrbente livskamrat att se respektabel ut eftersom det väntades tjejbesök för hans del. Det borstades och kammades överallt så nu var han mjuk som silke i pälsen och så söt, vilken underbar sötis det är :-)
 
Vi skulle fira våffeldagen idag och frun syster med tillbehör(gubbe, ungar, hund) skulle komma och fylla huset :-)
Ludde vår hund blev alldeles uppspelt när folket kom in och deras hund sprang runt i huset, vilken fart han hade.
 
Sen åt vi våfflor så det stod ut ur öronen, gott gott, med diverse tillbehör glass grädde och sylt i olika former.
Vi satt och snackade bort hela eftermiddagen och hade jättetrevligt, innan det var dags för dem att bege sig hemåt.
Nu var det  kväll och jag hoppade in i sängen medan det värmdes lite av gårdagens pizza, rullade ut i köket för att äta lite.
Nu har resten av familjen gett sig upp för att se lite tv och jag ägnar mig åt datorn och lyssnar på lite musik på spotify
 
Detta var dagens blogg hoppas vi hörs imorgon
 
Kramar

Kommentarer :

#1: Månsson

Gött

Svar: Mycket gott anders
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Det du skriver stämmer in på i princip alla utom "konstnärer". Jag vet att jag generaliserar, men det känns som att det är så det ser ut i vårt samhälle i stort idag. Det känns som att släktet "konstnärer" är de som är bäst på att ta dagen som det kommer. De senaste tio åren har det ju gått renoveringshysteri var mans hem. Pengarna har inte lagts på att resa med familjen utan att ha det så fint som möjligt hemma. Tror att den trenden är på väg att vända, mer resor med familjen och mindre nogräknat hemma. Din blogg väcker tankar och jag tror att vi alla behöver bli bättre på kvalitetstid med familjen, fika med bakanta och njuta av det man har gjort. Inte stressa över det som inte har hunnits med! Kör på i din nya riktning så kommer du att må bättre! ;)

Svar: Va skönt att min blogg sänder reflektioner till mer än mig och att andra också får sig en tankeställare vad vi håller på med i vår vardag, bättre att ägna sig åt sina nära och kära
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :