första samtalet

Har fått ett besked att de inte tar emot mig i Hässleholm, men att jag ska ha psykiatrin i Kristianstad som läkare kontakt, samt att jag skall träna sjukgymnastik hos en privat sjukgymnast i Kristianstad. Ett beslut jag inte nöjer mig med utan kommer att överklaga det. För vilken läkare ska ha hand om min fysiska skada?? och vilken arbetsterapeut ska jag anlita för att göra rehab plan. Hade jag kommit till Hässleholm så finns allt under samma tak, förutom psykiatrin som jag får gå på i Kristianstad

Kommentarer :

#1: Sara

Fortsätt kämpa på :-) kram

Svar: Du e alltid så go. Kommer med små goa tillrop det betyder mycket även om det inte är långa utläggningarkram
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Det låter helt skruvat, ge dig inte. Har du rätt så har du rätt! Hör av dig ifall du behöver hjälp med något :-)

Svar: Nä Anders Vill inte ge mig och var väldigt irriterad igår när jag ringde Hääsleholm igår när jag fick beskedet. Men idag har jag sansat mig lite och kommer inte lägga mer kraft och energi på att slåss utan fokusera på de saker jag mår bra av, och låta systemet ha sin gång. Läs gärna dagens blogg lite senare idag då den kommer in
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Helene

Ge dig inte kompis!!
Klart du ska ha den vården som är bäst och hjälper dig bäst!!
Kramen

Svar: Kommunikation är viktigt och jag tänker inte slåss utan väljer att ta en smidigare och klokare väg vilket du kan läsa om i dagens blogg som kommer senare ikväll
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Månsson

Ibland undrar man om det inte är sjukvården som är sjukast ? Det är sanslöst hur dom behandlar människor i kris . Tyvärr är det flertalet som bugar och tackar. Jag är glad över att du fortsätter att slås. I höst eller gärna innan vill jag ha dig tillbaka på BV / kram

Svar: Tyvärr så är det så i dagens sjukhus Sverige att man måste vara frisk för att vara sjuk och att inget kommer gratis
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Randi

Man ska va frisk för att va sjuk!!! Helt sanslöst att inte få tillgång till de resurser som finns. Skulle kunna tro att Hässleholm låg i ett annat land! Nej, du ska såklart inte nöja dig med det! Kämpa på!!!!!

Svar: Hej randi man orkar bara kämpa till en viss gräns sen känner man att man måste fokusera på de saker som är viktiga i ens liv nämligen ens familj, men kommer ta en bättre väg för framkommlighet
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Charlotte (praktikant BV)

Tjena Jörgen
Har läst din blogg, vilken styra och energi du har. Otroligt! Du är verkligen en sann kämpe! Keep up the good work!!!
Kram

Svar: Tack Charlotte för att du läser och berömmer mig och min styrka det ger mig ännu mer energi att fortsätta få bitarna falla på plats som man kan tycka skulle vara självklart för en sjukvårds organisation
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: agneta björk

Förstår inte hur de tänker, där borta i Hässleholm. Gillar din blogg, som jag är på varje dag. Är själv lite sjuk, hemma, har tråkigt, ibland. Gillar också att skriva av mig på bloggen. Det hjälper, faktiskt. Jag fattar inte heller, varför du inte fick, färdtjänst direkt. Tycker du har rätt motigt. Men du är en hjälte, så framåt du är. Bara fortsätt. KRAMIS

Svar: Nä jag förstår inte det riktigt heller men de besluten får stå för dem, och färdtjänsten ska jag ringa och påskynda så att deras tjänstemän får lite fart och förstår att det handlar om att bryta min isolering i hemmet.
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :