tisdagen 2013-03-26

Gokväll
 
De senasre dagarna har jag känt mig oerhört trött och sliten. Och dagen idag har inte något undantag.
Tänkte börja dagen med att som vanligt beskriva de saker som hänt i min vardag idag.
 
Idag har det inte hänt överdrivet mycket här hemma. Dagen började som vanligt med kaffe i stillhet, tänkte under tiden vilka vanemänniskor vi är, att en vana så snabbt blir etablerad i våran vardag.
 
Som det här med kaffe och en lugn stund på morgonen, känner att det blir ett nästan måste att få den stunden på morgonen för att må bra otroligt egentligen. När denna stund var över så var det som vanligt att se till att få upp ungarna till frukost.
Vi satt och åt en god och lugn frukost, skönt att slippa stressa på morgonen, efter detta var det dags för barnen att packa sina skolväskor med läxböcker och allt annat som behövs packas ner.
 
Nu var det dags för att ge sig av till skolan och lugnet hägrade åter i hemmets lugna vrå. Började dagen med att åter fortsätta kamma igenom våran hunds päls. Han behöver verkligen kammas igenom ordentligt eftersom han fäller päls just nu.
Så detta arbete tog väl en timmes tid ungefär, efter detta hade jag tänkt att dammsuga av lite men jag kände mig trött så jag rullade in i sängen och tänkte jag vilar mig en liten stund.
Denna stund blev minsann hela 3 timmar vilket bevisar att jag verkligen behöver sömn vet egentligen inte varför men får väl ta upp det med läkaren imorgon. Kan bero på att jag börjat trappa ner en sorts medicin vilket jag inte tror är troligt men bara en teori.
 
När jag sedan vaknade av att telefonen ringde så var det min pappa som ringde för att se hur det var med mig. Vi hade ett långt och givande samtal, vilket resulterade i att jag kände mig väldigt glad över att vi var överens om vår syn på olika saker.
 
Efter detta lekte jag lite med hunden och han fick spåra lite inomhus genom att jag gömde lite godisar på olika ställen i huset. Detta är uppskattat av han och han viftar ihärdigt på svansen. Han är så duktig letade upp alla godisar.
 
När detta var gjort ringde jag upp min vårdcentral för att se att intyget för mina sjukresor var infaxat, vilket det var så hädanefter kan jag själv ringa och beställa sjukresor.
Så efter detta ringde jag och beställde resor till morgondagens två olika besök och torsdagens besök. Imorgon ska jag först vara hos sjukgymnasten på morgonen klockan 10 och sen till läkaren på psykiatrin på kvällen.
 
Efter detta så ringde jag ett par samtal med saker som behövde kollas upp för att hjälpa personer i ens närhet, har ju en del kontakter som kanske kunde komma till nytta.
 
Nu kände jag mig rätt så pigg så jag tog itu med dammsugningen som jag skjutit på, så nu dammsög jag undervåningen för att få upp det värsta inte så lätt med en arm, men det går
Nu var klockan tid för att barnen åter kom hem och hunden kom ut på promenad, det är så synd att jag inte kan ta mig ut och in själv från huset annars kunde jag varit ute mer och lekt med hunden vilket han uppskattat.
 
Nu kom också frun hem och jag kunde bli utskjutsad i det fina men kalla vädret jag och hunden var ute en bra stund och vi rullade även en runda så han fick göra sina behov.
 
 
Som hunden älskade att vara ute och leka han sprang som en galning, men när jag ropade in honom så lydde han direkt, så duktig och då fick man givetvis lite välförtjänt godis.
När vi varit ute en stund bad jag pågen komma ut och köra in mig i huset. Lite konstig känsla att ens barn ska behöva hjälpa en att komma in i sitt eget hus inte så roligt faktiskt. Han klarade detta galant och nu vet jag att han fixar det.
 
När jag kommit in var middagen på gång och det luktade jättegott kände mig hungrig efter utevistelsen. Ikväll så blev det kassler och ris vilket var uppskattat.
 
Nu kände jag att det skulle bli skönt med lite vila så jag rullade in i sängen och lade mig. Hade precis lagt mig då kom grannen Ola och ville snacka lite, så jag rullade upp och ut i köket.
Vi satt en stund och fikade och pratade om allt mellan himmel och jord, trevligt när det kommer spontanbesök även om jag skulle vilat, så var detta definitivt väldigt trevligt.
 
Nu var det dags för att låta kroppen få vila sig samtidigt som jag kände ett behov av att uppdatera bloggen för dagen. Så nu sitter jag och skriver lite för att varva ner faktiskt skönt sätt att varva ner på.
 
Nu stänger vi butiken för idag så man är utvilad inför morgondagens sjukgymnastik
 
Kramar till er alla
 

Kommentarer :

#1: Anders

Hoppas att det gick bra hos sjukgymnasten idag! :-D

Svar: Ja det gick bra, riktigt bra ska skriva om det i bloggen tänkte jag
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :