Tisdagen den 2013-03-05

Hej vänner
 
Är  uppriktigt tacksam för alla de vänner både nya och gamla som följer min blogg och min resa tillbaka mot verkligheten eller kanske rättare sagt livet utanför sjukhuset.
 
Idag så har jag varit riktigt taggad som vissa av er kunnat utläsa ur morgonens bloggande. Kände redan när jag vaknade att det kommer bli en bra dag.
Mina förväntningar infriades också då jag rullade in mot sjukgymnastiken och dess träning. Sa till Anki och Ketty som sjukgymnasterna heter att idag var det dags för att slå rekord.
 
Började först i barren med att koppla min fot med  kopplet för att sedan SJÄLV dra fram min vänstra fot med höger hand, så jag i princip lyfte upp vänsterfoten med höger arm, usch usch så tungt detta var.
Hade gett mig fanken på att gå 15 rundor där idag och varje runda är 6 meter. Efter 6 rundor så var jag tvungen att sätta mig i min rullstol för att vila. Det var också andra patienter som behövde komma åt barren så Anki sa att jag kunde ta maskinen där man böjer och sträcker benet.
 
Sagt och gjort så lyckades jag komma upp i den maskinen och sist jag var i den lyckades jag göra 45 trappsteg eller vad man nu kallar det och idag så blev det minsann..................60 st  personligt rekord i denna gren så gött att få känna detta.
 
När jag gjort detta och vilat en stund tyckte de båda sjukgymnastern
a att jag skulle prova på motionscykeln som jag endast gjort en gång innan med ett mindre lyckat försök, så jag kände mig tvivlande till detta men med mycket hjälp och en stark vilja lyckades jag komma upp på cykelsadeln och mitt högerben fick jobba hårt eftersom vänsterbenet bara följde med i högerbenets takt fick ju både trycka och dra med höger ben för att få pedalerna att snurra runt.
 
Nu kände jag mig rätt så slut men jag hade ju gett mig fanken på att gå 15 varv i barren och jag hade ju bara gjort 6 innan jag behövde sätta mig och vila.
Med en dåres tjurskallighet så sa jag åt katty att koppla kopplet runt foten och nu var det dags.
Jag gick upp i barren med kopplet runt min högra hand och lyfte nu fram vänster benet, jag kände att kopplet skavde in i min högra hand men bestämde mig för att inte känna efter.
Så fortlöpte det varv efter varv, jag kände hur svetten dröp av mig och sjukgymnasterna sa att det ångade om mig. Svetten rann i ögonen men jag brydde mig inte för jag skulle göra 15 rundor idag oavsett.
Så när jag var färdig så ramlade jag ner i rullstolen, stolt, glad, nöjd och fantastiskt trött efter ha avverkat 16 rundor nytt personligt rekord med 4 rundor och denna gång dessutom själv dragit i kopplet under hela gången.
 
Jag var så glad över detta trots tröttheten i kroppen rullade jag in på avdelningen och bad om en ny t-shirt och nya byxor eftersom alla kläder var genomblöta av svett.
Så in i duschen och tvaga sig ....vilken obeskrivlig känsla, jag var helt eruforisk över min prestation, att jag lyckats.
Gjorde mig i ordning inför dagens lunch och intog pannbiff med lök med god aptit(blir nog svårt att andas på salen ikväll ;-) ) länge sen sjukhusmaten smakade så bra.
 
Rullade nu in på rummet för att vila upp min sargade kropp, kände att den behövde nog en eftermiddagslur nu, så in med spotify i lurarna och så sussade man gott en stund.
 
När sen eftermiddagskaffet serverades så kändes det som om detta var livsnödvändigt för att piggna till, så intag av detta sen kom min handledare från wendesskolan för att hälsa på. Hon hade presenter med sig från hela arbetslaget på barn och fritidsprogammet och hon hälsade också från klassen 1b på barn och fritid.
Jag tackar er verkligen för ert engagemang och ert intresse för mig TACK Wendes
 
Efter detta var det dags för kvällsmat och när detta var gjort rullade jag in på salen för att kolla datorn uppdatera bloggen skriva till vänner och bekanta samt kolla fb allt medan jag inväntade kvällens höjdpunkt nämligen besök av hustrun och tösen tyvärr är inte pågen med eftersom han tränar fotboll under  tiden.
Tösen har redan skvallrat i telefonen att hon har en paket med sig till mig från en fruns väninnor Helena Holk-Clausen så det är med spänning man ser fram emot vad för tokerier den damen lyckats tänka ut  till mig. Hon är nämligen  tokig i fysisk träning och det behöver jag ju nu så vi får väl se och ni läsare får säkert läsa om det i morgondagens blogg
Nu slår vi ihop bloggen för idag och ägnar resten av kvällen till familjens besök och spotify och fb senare ikväll
Tack för idag vänner
Är så sjukt nöjd över mina rekord idag
 

Kommentera inlägget här :