Tisdagen den 5 mars del1

Hallå
 
Idag så har dagen börjat som alla andra förutom att man inte haft någon granne här på salen att säga godmorgon till. Låg istället och kollade en film på netflix som hette brothers en kanon rulle som jag diggade skarpt, se den gärna.
Låg också och chattade med några på morgonen innan det var dags för frukost och piller intag. Känner mig lite småirreterad idag över att min rehab utanför sjukhuset klöddar men försöker låta bli att bli förbannad över detta och fokusera på annat som hjälper mig mentalt, och förr eller senare kommer jag ju dit. Men känner att ju fortare jag kan komma dit ju fortare kan jag komma tillbaka till ett vanligt liv igen.
 
Idag är det väl meningen att jag ska träffa överläkaren på psykiatrin eftersom det finns en psykisk och mental bit inbyggd i denna sjukdomsbild som definitivt behöver jobbas med.
Men just nu känner jag mig taggad och beredd att på ta strider och träna stenhårt, till skillnad för någon dag sedan då jag mest var ledsen och grät.
Känner dock att just nu kavlar vi upp ärmarna igen och ger oss på den bistra verkligheten, som kan vara grym och tuff men det är ju där jag ska vara i framtiden.
Man kan väl säga att ens humör och ork pendlar ganska mycket just nu, men det är viktigt att tillåta båda delarna, livet består ju av toppar och dalar det gäller bara att inte fstna i de djupa dalarna för då får ju räddningshelikoptern komma och vincha upp en från den dalen för där vill jag inte tillbringa min tid.
Försöker se ljust på min tillvaro trots de besvärligheter min sjukdom bidraget med. Nu kan det bara bli bättre och just idag får jag väl ta hjälp av räddningshelikoptern att vincha upp mig en bit så jag iallafall når en bit upp på vägen idag;-))
 
Ska bli spännande att se vad hjärnskrynklar läkaren kan bidra med;-) hoppas mycket  på den hjälpen så att man inte kommer i dalar hela tiden oavsett hur min rehab går. Tänker ibland i mina mörka stunder hur livet kommer te sig om jag inte blir helt frisk och återställd men dessa tankar får komma vart efter, just nu finns inget annat fokus än 100 % återställning
Att formatera om halva hårddisken har man ju gjort förr i historien och det är ju faktiskt år 2013 nu så då går det mesta att lösa.
Allt utom att få små bebisar och tennsoldater att gå men jag är ju varken det ena eller andra så nog fan ska jag kunna gå i framtiden
Puss och kram på er där ute i verkligheten

Kommentarer :

#1: Randi

Så bra att du har ork att stå upp för dina rättigheter! Hoppas du får en dag i framgångens tecken! Kram

Svar: Jag om någon ska göra det i dagens samhälle å blir det ju en själv som får göra det till sist
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Randi

Så bra att du har ork att stå upp för dina rättigheter! Hoppas du får en dag i framgångens tecken! Kram

skriven
#3: Helene

Livet i allmänhet går ju i dalar o toppar!!
Ibland känns det kanon o sen plötsligt faller allt!

Bra att du har massa olika strategier för de olika situationerna!! OCH skulle du behöva en ny strategi så snickrar du ihop en specialare, för den egenskapen du har att tänka nytt,tänka positivt den har inte alla!!

Var rädd om PJ o alla hans goda sidor. Dom är unika!!!
Kramen idag o kraft till resten av dagen o morgondagen!!!

Svar: Tack Helen det känns helt fantastiskt med den positiva respons som du ger mig. Känner mig glad och stolt över hur du upplever mig:-)Du är verkligen en människa som kan peppa människor och den egenskapen värderas högt av många människor.
Och egenskaperna att snickra ihop specialare är nog en egenskap som vi delar för du är oxå fantastisk på att locka fram det positiva hos olika individer man möter i sin dagliga gärning
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Maria

Vad duktig du är som har skapat dig en blogg, ett bra ställe att samla sina tankar och funderingar på!

Du är en grym kämpe!

Kram Maria

Svar: Tack Maria Försöker här summera mina tankar och hur jag upplever min vardag, utifrån att drabbats av denna djävla förlamning på min vänstra sida. Det är en tuff resa tillbaka till vardagen men det ska gå bara det finns inget annat alternativ just nu. Bara fokuserar på att bli 100% återställd. Må så gott Maria och sprid gärna min blogg vidare
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: agneta Björk

hej, vännen. Har hittat din blogg, den är jättebra. Du är så duktig. Fortsätt att tro på dig själv, så löser det sig. Men allt tar tid. Vi är många som tänker på dig
KRAMIS

Svar: Hej tack för du hittat min blogg och tack för du tycker jag är duktig känns oerhört uppmuntrande. Och att det löser sig är klart finns inget annat fokus än att det löser sig. Tids aspekten kan vara jäkligt frustrerande men jag har ju inget val liksom mer än acceptera att det tar tid, men vist blir man irriterad emellanåt Tack för din kommentar hoppas på fler

Jörgen

Förresten känner vi varandra??
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :