2013-05-20

 
 
Hej alla godingar
 
Idag har jag varit lite bakis av segerruset igår trots jag endast drack vattnet som jag skjölde ner medicinerna med
;-)
 
Idag började dagen vid tio i sex och jag steg som vanligt upp och bryggde kaffe. Kände mig lite trött och sliten faktiskt, brukar inte känna mig sån faktiskt.
 
Tog ett tag innan jag vaknade till sen var det bara att fixa fram frukosten och se till att ungarna kom iväg till sin skolgång.
 
När de lämnat huset och vi hunnit få undan det värsta efter morgonens frukost så rullade jag in i sängen för att vila mig innan min syster Josefin skulle komma och fika vid 10-tiden. Jag somnade ju direkt och vaknade strax innan hon skulle komma.
Innan detta  detta gjorde jag min dagliga läxa som jag ser mitt träningsprogramm som.
 
Vid kvart över tio dök hon upp och vi satte oss på uteplatsen för att fika med frallor och kaffe. Det var ett tag sen vi sågs så vi satt och pratade om allt möjligt samtidigt som v Josefin vi lät solens värme stråla mot oss.
Efter ett tag så började jag känna mig rastlös över att inte ha något att göra, kröp liksom i kroppen.
 
När sedan Josefin skulle åka hem så fick hon låna en slip av mig för hon skulle hem och slipa ett bord hon köpt, jag passade på att se om det skulle funka för mig att köra gräsklipparen med en rullstol efter allt för att få bort min rastlöshet.
Det gick dock inget vidare så den idén fick jag lägga på hyllan svårt att hålla med bara en arm och dessutom håll rullstolen på att tippa. Ingen hit alltså. :-(
Kände mig fortfarande lite småirreterad och rastlös, men beslöt mig för att rulla in sängen och lägga mig och vila. Jag somnade på ett kick och hör och häpna jag sov i 2 1/2 timme nästan helt fantastiskt och detta trots tösen och hennes kompisar spelade musik för att öva i en ny dans.
 
Väcktes av att telefonen ringde och det var min vän Janne som ville komma förbi och ta en kopp kaffe samtidigt som han skulle mäta plåtarna till dörren.
Under tiden bakade tösen och hennes kompisar en rulltårta så vi fick minsann nybakat till kaffet som vi avnjöt på altanen.
 
Janne passade även på att ta lite mått till den kommande trappen ner från trädecket, han är så reko denna karl :-)
Under tiden vi fikade så klippte pågen gräset vilket var behövligt, det är så bra att han ställer upp samtidigt får han ju en flitpeng för besväret.
 
 
När Janne åkte hem hjälpte jag frun med att göra pannkakor till kvällsmaten och när vi sedan ätit så drog frun och tösen till stallet.
När pågen klippte så stannade naturligtvis klipparen och vi var inte kapabla till att få igång den igen trots vi mekade lite med den så stratade den inte, vilken irretation.
Grannen dök också upp för att assistera men den förblev stillastående.
 
Men det finns ju firmor som inte gör något annat än att lagar gräsklippare så det får bli verkstadsbesök för min fina klippo lawnmaster.
 
Nu passade sonen på att gå med hunden samtidigt som jag röjde av golvet med dammsugaren som är ens träningsredskap nuförtiden:-)
 
Efter detta blev det liggläge i sängen för resten av kvällen, med ett kortare break för att göra min läxa med töjningar och streckningar av överkroppen.
 
Ha ett gott liv där ute så hoppas jag vi syns igen mina kära läsare.
 
Stora kramar till er
Jörgen
 

Kommentarer :

#1: yasmine

Hej =)
Ja men du fick ju ändå en del saker gjorda trots strul med gräsklippare och dylikt. Hoppas att du mår bra och att solen gör dig gott. Lite värme och ljus kan göra underverk har jag lärt mig. Här i Boden har det också varit strålande dagar och såklart glömmer man bort att smörja in sig...nåja, bara att ta konsekvensen.

Så mysigt med besök...nu har du ju verkligen tiden att vara social och ägna tid till nära och kära. Men jag förstår känslan...bra att du kämpar =)

Sköt om dig och ha en fin vecka, här har jag just gått på min nattvecka så...jag vet vad jag gör.
Kramar!

Svar: Hej YasmineRoligt att höra ifrån dig igen:-) Ja solen är fantastisk och ljus och värme är ju på sätt och vis balsam för själen.
Hoppas du får en bra vecka trots du jobbar natt.
Ja att glömma smörja in sig kan få ödesdigra konsekvenser kommer ihåg när jag var i Grekland men fick då rådet från Greker att smörja in mig med gekisk yoghurt då jag bränt mig. och det hjälpte fatiskt dämpade smärtan och lade den värsta svedan åt sidan
Kramar
Jörgen
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Månsson

Gräsklippare går på bensin. Testa med att tanka innan du lämnar in den ;)

Svar: Men Anders gör den trodde ju att den gick på luft och kärlek;-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Caroline Marko

Amen..ligger du och drar dig Jorgen!? Upp och hoppa sa jag kan lasa mera!
C

Svar: Nä du carolinear efter jag blev sjuk att lyssna på kropens signaler och inte vara så stursk hela tiden. Lägger mycket energi på min rehab och behöver vila mycket.Jag skriver bara när huvudet och kroppen vill. Har först nu på äldre dagar har jag börjat vara rädd om mig själv
må så gott
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Lena S

Låter som en bra dag. Skönt med vänner och barn som kan hjälpa till.
Kram Lena

Svar: Ja det var en bra dag Lena och vad skulle man gjort utan sina fina vänner
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Anders

Va? Sålde du av den andra snabba gräsklipparen som du själv kunde köra? :-P

Det var "jägaren" vilken hejare till konditor din dotter är, yrkesvalet är redan gjort eller!? ;-)

Din son är självklart också en klippa på klippa. Dock ska han inte slå socker i tanken för att slippa! ;-)

Jag kan höra med mina far ifall vi kan åka ut och kolla på maskinen. ;-)

Svar: Nä Anders sålde inte av den men den är för svår att manövrera för mig helt enkelt för tung.Och vist är dottern fantastisk på att baka hon gillar verkligen det:-)
Men kolla gärna om ni kan komma ut och slå en flukt på den verkar vara något med kompet i den
Må så gott
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Elvira

Kolla in våran blogg och var med i veckans blogg! Våra läsare är kommentar rika och MÅNGA! Gå in vår kategori "tävlingar" så kommer inlägget upp där du ska anmäla dej!

Svar: Hej Elvira ska se om jag går in och anmäler mig till tävlingen är egentligen inte så mycket för tävlingar med bloggen.Försöker lägga min energi på att skriva och orkar dåligt med att jaga fler läsare
Hoppas du fortsätter läsa här och även kommentera
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: Anonym

Det låter som att även om du är rastlös så har du saker att göra. Måste dessutom vara skönt att kunna slappna av så pass att du kan sova middag. Framsteg, det är sånt som är viktigt när man är utbränd. Det är så roligt att se framstegen du gör. Ge inte upp utan kämpa på.
Mojje

Svar: Tjenare Mojje
Så skoj att se dig här inne det var ju några år sen jag behövde hålla dig i öronen;-)
Ja det är en förmån att kunna slappna av som jag gör.
Och framstegen är viktiga och framför allt känslan med att vara nöjd och den har jag kanske lite svårare med.
En annan viktig sak för mig är era positiva kommentarer de värmer ska du veta.
Hoppas vi syns och hörs här på bloggen och har du vägarna förbi balsby så bara slå en pling
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#8: Mojje

Hej PJ.
Det är så roligt att läsa din blogg och hur du kämpar för att komma tillbaka. Du skriver att du är rastlös vilket gör att jag är djupt imponerad att du ändå kan sova middag. Det är viktigt med tanke på din situation. Jag blir glad när jag läser om dina framsteg och även om det går långsamt så ger du dig inte. Du skriver att du ibland kan bli irriterad och det är ett bra sundhetstecken. Visar bara på att du vill tillbaka. Vill även passa på att säga att du verkar ha en helt fantastisk familj som är förstående.
Ha det bra. Ser fram emot att fortsätta läsa om din väg tillbaka.
Mojje

Svar: Så roligt att se att du tycker det är roligt att följa min blogg.
Idag har jag minsann sovit 3timmar på eftermiddagen efter det att jag var på rehab, kom hem med taxin ut en snabb runda med hunden och sen var det godnatt nästan totalt medvetslös sömn helt slut men efter sömnen så var jag vid gott mod så nu är det snart sovdags igen så gött
Må så gott tills vi hörs nästa gång
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :