2013-05-29 och radion igen

Hej alla bloggläsare
 
Igår var dagens stora begivenhet att vara i radion igen i programmet förmiddag med Helen Persson. Det sänds ju i riksradions kanal P4 och radio Kristianstad.
 
Morgonen började ganska tidigt och redan vid sex tiden hade jag druckit upp min första kopp kaffe. Det var ju en stund innan vi skulle äta frukost ihop så jag satt och pillade lite med telefonen för att kolla mail,blogg och lite annat smått och gott.
 
När vi röjt undan det värsta efter morgonens frukost och fått iväg killen till skolan eftersom tösen fortfarande var på lägerskola. Så började jag att själv göra mig i ordning inför det stundande radioprogrammet.
Skulle ju vara på radion vid 10 så taxin kom halv 10 och vi åkte ner mot söder och radiohuset här i Kristianstad.
 
Där möttes jag av programledaren Helen Person som bjöd på en kopp kaffe innan hon skulle in och göra lite reklam inför min entré.
 
Under denna tid ville webbreportern göra ett filminslag om mig och vad jag ville ge andra för råd ang. vår stressiga vardag.
Denna filmen kan ni se här http://csp.picsearch.com/video?auth=TidAJuAmYBHLwRTFSCnq7-PM6tGaJW6TBTXIIBp9kQgk5yT6e6af5ArTTicChrIZ4vwI7mh1Y1rEPr-CpXd9MkivkOESVg_xH3ty2UWKVtbTrqPINmw_r0Z8bQVvVEUIVmovLwkfbopqQc9mE2pCQpC9EljMwp4v8MTIgo_zUiQzENchuolV91Jxl57_S8BG5vbW_aaonYDN2vl-whVjMLOLQSvtaj-4
 
 Markera länken och högerklicka och öppna
 
Jag skulle ju gå i sändning vid 10.30 så strax innan började ja g göra mig redo inför sändning och eftersom jag skulle ge mig på att gå in i studion som jag sagt till helen.
Så då var även webbreportern på plats för att filma då jag går in i studion i direktsändning, tänk om jag ramlar hann jag tänka innan jag tog stegen in i studion som ni kan se här om ni vill
 
http://csp.picsearch.com/video?auth=9E_BotCPuyHT7gwiHcn4xqsneFJLb1TBtbIJ9Og0cMUVj5lcGvV2xkl2bb1-uUs2fQu6j3ckepOW0t2O9ZtjDSdvxmWw_mhTNZQyE8z2RVoa38VutHP_zU96wKYyExFG-vdVsBQU5yjd15kENEfFVi9Kxu0pz6XcANaLPpDNqXJmXIss7X_Vb0Rx0zEccJvUuMh-gEKe836IanvEpLYd-Mq5-1NP7_oX
 
Markera länken och högerklicka och öppna
 
Det var otroligt inspererande att få ta dessa steg och samtidigt kunna visa alla nära och kära samt de lyssnare som följt min väg att kunna berätta för Er hur det går framåt. Så glad att klara detta stora steg.
Nu är det bara att fortsätta sin enträgna träning.
Helen är verkligen en programledare som bjuder in till samtal, hon är så lätt att ha att göra med i studion. Ett riktigt proffs måste jag säga.
 
 
Timmen som jag var i sändning kändes som den bara flög iväg och rätt som det var så var det dags att ta adjö för denna gången och hoppas på kärt återseende.
Ni som missat programmet kan ju lyssna här i efterhand.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/200703?programid=3362&play=4574959&playtype=sändningogram
 
 
om ni inte vill höra hela inlaget och bara lyssna där jag medverkar så är det ca en halvtimme in i programmet.
 
Nu var det dags för mig att få taxin att köra mig hemåt och jag kände mig riktigt trött, så jag kom hem slängde i mig lite mat sen sov jag i princip hela eftermiddagen helt slut men det var det värt ska ni veta :-D
 
Framåt kvällningen så klippte frun gräsmattan och jag klippte också med den gamla klipparen och det släp som jag fått tillverkat av svågern, det gick riktigt bra och gräsmattan blev så oerhört jämn och fin, me like.
 
 
Nu kom tösen hem och det var också dags för lite kvällsmat och eftersom vädret var strålande så beslöt vi oss för att grilla. Vi grillade de godaste korvarna som finns och inhandlas på ett speciell charkuteriaffär i MakmöDet är riktigt starka korvar som i princip bara innehåller kött och kryddor.
Fantastiskt goda.
 
 
 
 
Nu var allt färdigt utomhusoch denna underbara dag började nå sitt slut var bara lite att greja inne innan frun och barnen begav sig uppåt i huset och jag rullade in i sängen för att smälta dagens intryck samt lyssna på lite spotify i öronen
 
Efter detta var det godnatt och jag sov som en stock.
.

Kommentarer :

#1: Anders

Vilken kanondag!

Vilken bedrift och personlig seger att klara gå in för egen maskin i studion!!! :-D

Ruskigt imponerande PJ! ;-)

Svar: Ja det var riktigt coolt anders och som hon lade upp det Helen Persson ett fullblodsproffs till programledareLyssna gärna på programmet om du inte gjort det
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: yasmine

Hej vännen...kul att du fick prata i radio igen. Du börjar ha vanan inne
Nu. Ska lyssna på programmet när jag kommer hem till veckan. Är i sthlm i helgen för att få lite ledigt...innan jag hämtar valparna på måndag. Du gör ett strålande jobb med stoora framsteg. Kramar!

Svar: Hej vännenJa man börjar ju bli media van;-) Så roligt att få lite ledighet i storstaden
Du behöver nog vila innan valparna tar all din lediga tid
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Trelleborgaren

Verkar som du mår bättre igen efter gårdagens värk, skönt för dig.
Ska lyssna på programmet sen.
Ha det fortsatt bra i sommarvärmen som äntligen kommit.
Kram från en som har 14 dar kvar till en helledig sommar :-))

Svar: Hej TrelleborgarenRoligt att se dig här, uppskattar dina kommentarer. Ja och värmen varade inte så länge men kommer snart igen hoppas vi
Kramar till dig
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Gunilla

Hallå där!
Såg att du ville ha kommentarer och därför skriver jag en här :-)
Hörde dig på radion häromveckan. Ville bara säga att jag tycker att du är enastående som kämpar på så för att bli bättre.
Hörde också om din blogg i programmet och hittade därför hit och började läsa...
Hoppas du får en fin sommar !
Hälsningar ifrån Örkelljunga

skriven
#5: Mojje

Hej PJ
Vad glad jag blir när jag läser att du är uppe och går. Måste kännas helt underbart. Nu är det bara att kämpa på så kommer du vara på benen till 100% på egen hand.
Jag håller tummarna och fortsätter föjla din blogg.

/Mojje

Svar: Hej mojje det är en fantastisk känsla av att gå och sakta men säkert kommer jag att gå själv:-)
Det är samtidigt en skum känsla eftersom man inte gjort det på flera månader .
Tack för att du väljer att ta del av min resa och kommenterar här på bloggen skit skoj Mojje och att du har en erfarenhet kring detta gör det oerhört värdefullt för mig
Kramar
PJ
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :