bättre eller sämre det var första frågan 201-09-28

Ja godmorgon vänner
 
Återigen en ny dag som blomstarar och får se vad som växer fram ur den. Men det är ju alltid en själv som avgör hur dagen blir. Sen kan man ju ha sämre och bättre dagar såkntlart.
 
Frågan är vilka förutsättningar dagen ger mig och hur jag förvaltar dem.
Eftersom gårddagen inte var någon bra dag under eftermiddagen så var det naturliga att känna efter direkt när man vaknade 5.30 hur ens sinnesstämmning var idag.
Jag kan meddela att idag känns det såååå mycket bättre trots tidiga timmen, vilket glädjer mig oerhört. Ska försöka förvalta den känslan under hela dagen för allas trevnad.
 
Ja dagen idag innehåller absolut inga måsten utan ska försöka ägna mig åt min familj och göra det som känns bra för min kropp och min själ.
 
Ska försöka gå ute och höststäda trädgården med att bära in trädgårdsmöbler etc att alla i familjen kunde hjälpas åt med det och sen grillat en korv ute hade varit mysigt men vi får väl se vad de andra tycker om förslaget.
 
Inatt har jag drömt så mycket alls så mycket vaknat typ 2-3 gånger men somnat om efter en kort  stund vilket glädjer mig oerhört och bidrar säkert till mitt goa humör.
 
Ja jag har inte så mycket mer att redogöra för just nu och några filosofiska utsvävningar tänker jag mig inte ge mig ut på utan sitter och njuter av den goa morgonkoppen kaffe vilket känns så bra

Kommer nog bli en riktigt fin höstdag igen för man ser nu hur solen tinar upp nattens frost på gräsmattan vilket är ett gott tecken.
Så lycklig över att jag är på gott humör och får uppleva denna fina dag med att alla sinnen närvarar och inte bedövade av några kemikalier i kroppen. 
Är glad stolt och nöjd över min nitiskhet och vilja att hålla stånd mot smärta och allt annat jäkelskap.
Idag är det sjätte dagen så nu njuter vi av det och har en go helg
 
Kramar och kärlek åt världen 
 
 

Kommentarer :

#1: Anna

Kärlek tillbaks.

Svar: Tack Anna mer kärlek åt folket
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: springandesnickaren

Skönt att det verkar som att du mår lite bättre idag!
ha en skön helg!

Svar: Ja det blir bättre och bättre gott att du läser bloggen
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

Gott att läsa PJ!

Jävligt strongt av dig att härda ut dessa 7dagar! :-D

Hoppas att din dag har blivit så som du önskade ;-)

Svar: Ja det är ju hela tiden ens eget val hur man vill dagen skall bli
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Lotta

det finns både bra och dåliga dagar i allting. du e stark och optimistisk och har gjort en fantastisk resa hittills. du har mycket att vara stolt över!! stor kram o lycka till i fortsättningen också! / LottaLotta

Svar: Ja Lotta
Glad och stolt över det jag gör är jag riktigt riktigt gla för.
Ja det ska vara mycket som kommer i vägen för att jag ska ge mig. Tack för peppningen
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :