Dagen då man kämpar 2013-09-28

 
Dagen började med att jag låg i massagefotöljen och sedan ett varmt bad.
Sen var det dags för rehab i Hässleholm och träna hela förmiddagen det gick super bra. Det var egentligen också meningen att jag skulle träna vattengymnastik på eftermiddagen men valde att skippa det för att åka hem och vila mig och sova
 
Jag gjorde detta valet för att jag skulle kunna umgås med familjen med lite fredagsmys under kvällen.
 
Jag började annars min rehab med att vara hos arbetsterapeuten och jobba med ett dataprogram som heter Congmed där man tränar upp ens arbetsminne uthållighet och koncentration vilket jag behöver
 
Sen var det dags för sjukgymnastik och där vart det gå träning som stod på programmet. Började dock först med att    sträcka ut och stretcha benen.  

Fortsatte sen med gång där jag höll sjukgymnasten i ena handen och gick tvärs över gymphallen, vilket lyft.
 
Sedan var det dags för hemfärd med taxin och väl hemma slängde jag i mig lite reSter för jag var superhungrig märker tydlig skillnad på aptiten nu jämfört med då jag åt tabletter så man får tänka på kilona.
 
Rullade in och sov en pytteliten stund innan luren ringde och väckte mig, så typiskt
 
Var inte direkt på bästa humöret så jag gick ut och vattnade gräsfröna. Hade hunden med mig som vanligt men ett tu tre så smet han och jag fick kalla ut husets medlemmar för att leta, han kom dock tillbaka själv för sonen såg han.
Detta var första gången jag tappade humöret fullständigt sen jag la pillerna. Inget bra varken för mig eller familjen så drygt.
Får inte göra så gapade och skrek och var helt färdig, känner mig oerhört lätt störd och lätt att få ur balans när omständigheterna är som de är. Men detta är absolut inget försvar.
 
Gick in och lade mig irreterad och trött resten av familjen skulle köra och handla lite så detta passade utmärkt så på med lurarna då jag precis somnat så ringer telefonen och jag vaknar upp ur denna så välbehövliga vila, nästa gång ska jag dra ur husets alla telefoner och sätta min mobil på ljudlöst nackdelen är ju att man inte kan lyssna på spotify men det får man ta. Nu var det ju kört med sömnen så jag gick in badet och lade mig mint en timme sen kom familjen hem och det blev pizza och efter detta tog jag två alvedon och lade mig för att vila min smärtande kropp.
 
Efter en stund gick jag upp och kollade idol med övriga familjen och tröstade mig med lite lösgodis
 
Nu har jag krupit ner och hoppas nattens sömn blir bra och att man vaknar på en bättre sida imorgon

Kommentarer :

#1: Månsson

Var rädda om er. Fånga dagen

Svar: Tack Anders försöker vi verkligen
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Ett litet bakslag(humöret) men också ett stort framsteg(sjukgymnastiken). :-)

Får försöka att ta det goda med det onda. Som jag läser det så väger det goda upp denna dag! ;-)

Svar: Ja Anders den där jäkla abstinensen kan verkligen prova ens humör. Du kan inte föreställa dig hur man verkligen får lägga ett spännband runt hela mig. Oj så många meter det blir då;-)
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :