egenhjälp mot smärta?? 2013-09-39

Godmorgon friends
 
Idag är ingen bra dagar om man ska se till smärtorna vaknade redan halv fem av att jag hade ont men lyckades somna om till halv sex, vilket var riktigt gött.
 
Vid halv fem låg jag och funderade över hur jag kunde lindra min smärta genom eger förhållningssätt till den. Bara genom att slappna av och verkligen gå ner i varv och andas långa djupa andetag är en undeskattad metod på mig och den är högst personlig reflektion.
Vill på inte på något vis framstå som en besserwisser men just då imorse funkade detatt lindra smärtan. Att på något vis gå in i sig  själv och sänka sin medvetande grad över hr ont det egentligen gör.
Men jag kan inte ännu koppla bort tanken över att gå ner  i varv utan än så länge kräver det att jag aktivt  tänker på att gå in i sig själv.
Det låter djupt det vet jag men så länge det lindrar mina plågor så skiter jag jag i hur det låter.
När jag sen steg upp kände jag hur ont i kroppen jag hade så jag gick faktiskt och tog två alvedon för att på kemisk väg lindra smärtan så det ena utesluter inte det andra så länge det  inte är beroendefrramkallande för mig.
 
Nattens sömn och drömmar har varit bra mycket bättre inatt. Jag har endast varit vaken för  att gå på toa eller upp och dricka och det är ju högst naturliga och fysiska behov vi har allesammans.
 
Att jag har lite mer ont idag kan bero på att jag var rätt så aktiv igår och var igång rätt så intensivt.
 
Dagen började med att vi stack och kollade på pågens fotbollsmatch vilken var så glädjande mötte en annan lokal förening som heter Nosaby och de ligger  ett par snäpp över sonens lag i tabellen så de var väl ganska säkra på att  ro hem det, men se där fick de tji.
Pågens lag krigade till sig  en 0-0 seger får jag uttrycka det som eftersom de slog från underläge.




 
När vi sedan körde hem så körde vi inom och handlade lite och jag hämtade ut ettpaket som kommit med posten.
Väl hemma så satte frun igång med att gräva upp daalier en blomma som inte tål frosten så det var dax Under tiden grillade jag lite korvar på utegrillen så när  de var färdiga så hojtade jag till på grannen också.
 
Så vi satt på uteplatsen och käkade korv och drack en pilsner i den strålande solen, det är livskvalité att umgås med goa grannar och ens familj i höstens värmande solsken.
 
När sen de  drog sig hemåt så tänkte jag gå in och lägga mig en stund men då dök svärfar och dennes särbo upp och det var trevligt med ett spontanbesök. Fikade lite snabbt eftersom vi skulle hämta sonen som var bollkalle på A-lagets hemma match, vilket han tycker är spännande.
 
När vi hämtat körde mot Arkelstorp för att hämta sonen ringde han och sa att morfar redan plockat  upp honom, och eftersom vi skulle köra till svärmor och hennes man på kvällen så var det ju perfekt.
Så under  hela gårdagskvällen var vi hos svärmor och käkade hämtmat i form av kebabrullar. Fruns syster  dök också upp så vi satt  och pratade mycket, jag lade mig dock på soffan och somnade en stund vilket var helt ok för tröttheten måste jag ju ha i beaktande hela tiden.
 
Framåt senkvällen rullade bilen åter hem till vårt härliga Balsby och det var dags att kryppa ner mellan lakanen.
 

Kommentarer :

#1: Annika

Visst är det så man gör med smärta, härligt att du hittat ett ofarligt sätt att tampas med den. :)

Svar: hej annikaJa det med smärta är ju högst individuellt och man får prova sig fram vad som funkar för var och en.Men det är en skön känsla att kunna bemästra d en ibland.
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Låter bra PJ, kan bara hålla med dig.
En underbar hösthelg! ;-)

Gott att du har hittat en bra metod som fungerar för dig. :-D

Nu blev man ju sugen på en god kebabrulle :-P

Svar: Ja Anders vilken helg vi haft underbart att kunna vara ute och pula och kebabrulle slinker ner när som;-)
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :