kanske kanske håller tummar och tår 2013-09-27

Godmorgon
 
Sitter som vanligt i denna tidiga morgonstund och känner efter hur dagen känns. Har ju varit extremt dålig i .veckan av värk och sömnlöshet.
 
Inatt har jag bara varit vaken fyra gånger så det är på rätt håll hoppas jag. Inatt har jag bara drömmt arga drömmar hela tiden skällt ut folk både till höger och vänster. Vaknat av min egen röst att jag skriket i sömne. Har förhoppningsvis bearbetat en del ilska inattens turbulenta sömn.
 
Min värk är också överkommlig trots det gör jäkligt  ont men har tänjt och tänjt nu på tidiga morgonkvisten. Så då ger den med sig lite lite och alla steg i den riktningen är positiva.
 
Gårddagen var en absout värsta hittills och jag var helt slut på morgonen så efter familjen gått till sina respektive sysslor så lade jag mig i ett rykande varmt bad för att mjuka upp kroppen och somnade i badet:-)
 
Gick sedan upp och lade mig i avslappningsfottöljen och somnade där igen naturligtvis sov där som en stock.
 
Sen gick jag över till sängen och låg och slösurfade en sund innan jag tog tag i dagen för sömnen hade återgett mig krafter så nu slängde jag in en maskin tvätt och dammsög undervåningen under tiden den var i maskinen sen hängdes den upp och på med tprkskåpet så den var torr inför kvällens träningar. Gäller ju att träningskläderna tvättas då det är träningar alla dagar i veckan nästan.
 
Slängde i ytterliggare en maskin ochunder den tiden gav mig på att byta batteri i min laptop 


innan det var dags att ge sig ut på middagspromenad med jycken.
Vädret visar ju sig från sin absolut bäästa sida och jag kan inte mer än njuta fullständigt i den strålande solen. Jag låter den värma mig från topp till tå och hunden verkar också trivas och visar upp den briljanta sidan av lydnad
.
 
Efter lunchen som för övrigt bestod av ris och thaikyckling så gick jag och satte på torktumlaren och sen gick jag in i sängen och sov med spotify i öronen.
Nu när jag vaknade blev det lite stressigt för jag skulle påbörja middagen eftersom tösen skulle ha fotbollsmatch och pågen träning i fotboll och innan dess hade han konfirmations undervisning så det fick gå undan att färdigställa maten.
 
Som tur är  så hade jag ringt in min svärmor och hennes gubbe för att lösa skjutningen till tösens fotbollsmatch så de kom lite tidigare och stöttade upp med middagsmaten och hundpromenaden innan vi käkade.


Ungarna fick tacos och jag hade gjort en helsida unngsbakad lax med kokt potatis och romsås.
 
Snabbr iväg efter maten till matchen och tösens uppvärmning. Kunde ju bara få med mig rullatorn så det var en bit att gå men det gick ddet också. Klarar jag avgifta mig själv så går allt annat också;-)
 
Att jag fick ordna och fixa med det mesta idag var för frun var på universitet och höll i någon form av seminarium och kom inte hem från senare.
 
Nu spelade tösen match det är så förbnnat skoj se henne spela. Hon springer som en gasell och hon är så duktig. Riktigt stolt pappa är jag när jag ser henne spela.
Det var dock snorkallt men men jag värmdes av mitt eget engagemang och skrikande, jag vet att ma inte ska skrika men det går lisom inte att låta bli. Tyvärr förlorade de med 1-0 men en kanon insats av tjejerna trots dennna bittre förlust.
 
Hem igen och få på lite kvällsfika att värma oss med innan svärmor och gubben hennes skulle hem.
 
Efter denna dag hoppades jag vara helt fysiskt slut och sova som en stock.
 
 

Kommentarer :

#1: Anders

Fick du till det med datorn? ;-)

Håller med dig, hösten visade sig från sin bästa sida igår även om det var stundom kallt :-D

Sugen som satan på att skaffa hund, men det får bli till sommaren 2015 :-P

Har samma problem när jag tittar på sönerna när de lirar boll, ruskigt svårt att inte skrika ut några direktiv.... :-D

Svar: Va tror du om mig köp en sådan ras som vi riktigt nice ja man ska leva sig in i barnens saker

Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Jenni

Jag är så imponerad av dig! Som du kämpar! En dag i taget.....snart mår du bra ifrån abstinensen.

Svar: Tack jenni detta är en resa som heter duga och bu har jag varit pillerfri 5 dagar😃
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Marie Vikenfalk

Du är jätteduktig! Hur har du burit dig åt. Skulle behöva lie tips.

Svar: Ja Marie det är svårt på ett kortaffat svar redogöra för det, men en vilja av stål och göra saker som gör att man inte hela tiden fokuserar på sin smärta
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: springandesnickaren

Häng i PJ Du fixar det, ända in i kaklet!
Fick du mitt meddelande som jag skickade till FB?

Svar: Japp meddelandet såg jag och har skickat tillbaks till dig oxå:-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Kenneth

tråkigt att du sk abehöva ha så ont. hoppas du får en bra vecka

Svar: Tack KennethHoppas du också får en bra vecka som blir lika fin som den som gått
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Mojje

Du är fantastisk PJ. Vilken vilja. Jag blir så glad för din skull att du fixar det. Förstår att det måste vara skönt för dig och du ska veta att du påverkar min egna situation på ett positivt sätt. Du har gett mig en extraboost i min egna kamp mot smärtan.
Jag hoppas innerligt att nästa gång jag kommer till Kristianstad kan träffa dig och få sitta en stund och prata gamla minnen.

Svar: Godmorgon MojjeSitter här i tidiga morgonstund och tänker på dig, du har oxå en jäkla vilja mojje och ta tillvara den i din kamp.
Bered dig på det värsta så har du garderat dig det kan ju inte bli värre i din kamp mot det kemiska giftet.
Stor kram och ge dig inte vännen!!!!! du fixar detta och självklart ska vi ses
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :