Så jäkla bra!!!

Hej
 
Sist jag skrev så var jag ju lite djup och vädjade lite frustation. Hade dock peppande kommentarer och nära kompisar och min familj som fick upp mig på banan igen:-) även om jag skrev om min besvikelse och liknande så kände jag att det behövde komma ut ur mig innan jag åter kunde fokusera på min friskhet.
 
Även om jag inte nämde det i de förra inläggen så har helgen som gått inneburit supper mycket positiv energi Att jag väljer att strunta i människor som dränerar mig och blicka på det som varit bra genererar en härlig kick.
 
Det började egentligen redan i fredags då jag var i kyrkan för att titta på tösen när hon gick luciatåget. Vilken stämmning och så otroligt duktiga dessa femteklassare är. Det var så att skinnet knottrade sig när man hördes deras fantastiska uppträde.
 

Sen att helgen fortsatte med pepparkaks bak där det bakades lövtunna pepparkakor på gammelmormors recept. Det är något magiskt med detta för vi har själva fått receptet men när vi gör degen så smakar den ändå inte likadant som när gammelmormor har rört ihop den :-)
 
Sen bakades det lussekatter som det fikades på under söndagskvällen vilket var till stor belåtenhet.


Under söndagen var jag också på tösens inomhus träning i fotboll, riktigt roligt att se jag som inte varit där under hela höstterminen vilken utveckling.
 
Under gårdagen så hade jag först en tid hos min läkare som jag var hos direkt på morgonen. Han är väldigt mån om mig och att det ska bli så bra som möjligt vid en återgång till friskhet.
 
Senare under eftermiddagen var jag på ytterliggare ett möte med arbetsförmedlingen och försäkringskassan för att diskutera strategier för återgången mot ett jobb och en samhällsmedborgare på riktigt.;-)
Jag hade med mig mitt fackliga ombud för att hon skulle kunna dokumentera vad som sades på mötet. Det är en erfarenhet jag fått lära mig under resans gång att dokumentera allt eftersom bevisbördan oftast ligger på mig vid ev. meningsskiljaktigheter.
 
Det var ett mycket bra möte som jag kände mig väldigt bekväm i. Jag berättade precis hur min situation såg ut och hr jag upplevde saker och ting. Vidare så berättade jag hur mina egna funderingar och tankar om min framtid såg ut.
De tyckte att mina funderingar verkligen var värda att uppmuntra så de kommer göra allt som står i deras makt att mina visioner och önskningar ska kunna uppfyllas.
Man kan lugnt säga att det kommer bli spännande att se hur jag förvaltar dessa tillgångar.
 
Idag har jag varit på rehab i Hässleholm och idag gick träningen som en dans:-) med all dn negativ energi som jag samlat på mig och som träningen är en bra ventil för så kan man bara glädjas åt det fantastiska.
 
Jag är så jäkla duktig:-) om jag själv får säga det. Hade som uppvärmning löpbandet där jag i princip sprang, tänka er SPRANG...... jag gjorde 3,5 km på 25 minuter vilket är en förbättring med HELA NIO minuter.


 
Efter detta så körde jag 3X20 sit ups

 för att sedan köra bäckenlyft 3X15 


för att sedan hoppa ner på golvet och köra situps med en fem kilos medicinboll
För att avsluta med plankan på rekordtiden 3,04



Jag var fullständigt slut efter detta monsterpass fick nästan krypa ut i omklädningsrummet.
Sedan var det arbetsterapins tur att ta hand om (vraket) som nästan inte kunde gå till deras lokal. Där hade vi lite termins utvärdering, om vad jag tyckte hur träningen utvecklats och hur nöjd jag är med detta.
 
Efter arbetsterapin så var det kuratorns tur där vi gick igenom olika strategier för att kunna vara så rustad som möjligt för det som komma skall, Vidare ansökte jag om de resor som jag ska göra under den kommande vårterminen.
 
Sen var det slut för dagen och jag rullade hem nöjd glad och belåten. Idag har jag med eftertryck visat att jag kommer vara en kille att räkna med på fullaste allvar både nu och i framtiden. Nu är det bara att fortsätta med denna träning om man ska kunna nå målet:-)

Kramar till er alla

Kommentarer :

#1: Ewa

Hej du kämpe!!! Var ett litet tag sedan jag kommenterade... men har verkligen inte glömt bort dig.... Jag som är något så när frisk ..har inte den glöden som du har, o jag beundrar dig verkligen på många sätt Jörgen... o så skönt att du kände att mötet med AF/FK var bra o att man verkligen lyssnar på dig.. allt måste ju va utifrån de förutsättningarna som finns.... när jag läser om din träning o vad du gör..skäms jag nästan ....då jag hade behövt lite fysisk träning, sit ups o lite sådant däringa som kroppen mår så bra av... jag blir inspirerad av att läsa din blogg..så nu ska jag göra lite sit ups...:) må gott Jörgen..o det kommer en dag när "allt faller på plats" :) Kram om dig..assar på att Önska dig o din familj en riktigt skön Jul där det blir så bra som du önskar.... o skulle det strula så sänder jag dig en paket... i den paketen finns det som du behöver just då..så det är bara att ta fram vid behov, balsam för själen o hela dig...Kram :)

Svar: Ja det var ett tag sen jag hörde ifrån dig men desto gladare blir man ju nu. Mötet med af och fk var en riktigt bra upplevelse och det talade jag om för dem också. Min filosofi är att gör man något som är bra ska man få veta det lika gärna som när något går galet.Träningen ligger just nu i en extremt bra situation och jag kommer fortsätta träna stenhårt för att komma tillbaka, starkare klokare och friskare
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Harriet

Shit pommesfrites vilket stort skutt du tagit framåt!! Å sån ljuvlig känsla att klara av att springa så långt och på så pass bra tid dessutom! Jösses, du imponerar! Hejja Hejja

Svar: Tack HarrietJag kommer nu försöka springa längre och snabbare för att i sommar kunna springa milen på under 60 min, det viktiga är att jag känner efter hur kropp och knopp mår och prioriterar min vila
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

Ännu en gång IMPONERANDE PJ!!! :-D

VILKA FRAMSTEG! ;-)
Kunde aldrig tro att du skulle komma så långt så snabbt, Faktiskt inte ens att du skulle komma så långt överhuvudtaget.

Gott mos gubben, fortsätt på den inslagna vägen. :-)

Svar: Tack AndersNu rullar det på riktigt ordentligt så nu tar vi sats på milen till sommaren på under timmen.
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Lotta

Härligt att läsa idag :)
du e galen har jag sagt det? :) :)
sååååååå roligt att du tränade så, hejja dig !! SPRINGA på löpband!!! :D (y)
ang tidigare inlägg, bra välja bort neg så gör jag me banne mig , tänker 'det e min resa, mina val, mina konsekvenser' .. man får tycka man e bra o gör bra saker, hur skulle man annars orka?? fortsätt såhär du så vet man icke var det slutar :) ha det fortsatt gott.
stor kram. Lotta
p.s nu blev jag så glad när jag läst din blogg så nu fick jag lite dona-fixa-städa-lust ;) sa jag HEJJA DIG ! :D

skriven
#5: Kim

Grymt!!!! Imponerande!!!! Enough said!!!

Svar: Tack KimDu får vara min coach mot mitt löpande framåt i tiden siktar på att springa milen till sommaren på under 60. Är du med på det<???
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :