Baksmällan ;-)

Ja godmorgon
 
I vanlig ordning sitter jag vid köksbordet tidiga morgonstund och dricker mitt morgonkaffe.
 
Gårdagen var en dag då jag började med att försöka puts upp min lilla bebis i garaget, eftersom underhållet varit riktigt dåligt beslutade jag mig för att ta bort alla kåpor på mc´n och rengöra i alla skrymslen som var fulla av olja och grus blandat.

 
Så på med avfettning och sprutade in det överallt för att sedan rulla ut motorcykelen på uppfarten för att spola av den.
Gick in i huset och kopplade på vattenslangen på kranen i tvättstugan så att jag kunde få varmvatten att lösa upp smutsen med. Var dock ingen bra lösning eftersom jag saknade en ordentlig koppling mellan kran och slang så det fick bli nödlösningen silvertejpen vilket höll så där.
Det blev ju lite översvämmning i tvättstugan men vad gör man inte för att få sin hoj ren.:-)
 
När jag höll på med detta så kom en av mina närmsta kompisar ner för att hjälpa mig att få upp våran båt, kanske är dags nu innan isen lägger sig..
Så han kopplade trailern och jag rullade ner i den kuperade terrängen för att komma till båten, sedan krånglade jag ner mig i båten och lyfte i rullstolen i båten.


Sedan var det dags att starta och den var inte helt lättstartad eftersom den inte varit igång på ett tag men skam den som ger sig och till sist startade den och jag körde iväg till platsen där vi lägger i och tar uppbåten.
 
Väl framme stod kompisen och väntade så båten vinchades upp och transporterades hem.
Den var rejält skitig så det blev till att rulla in i garaget och fram med högtryckstvätten för att få den ren och i någerlunda skick.
Avbröt dock efter en stund då jag kände mig riktigt trött och frusen så jag rullade en runda med hunden och sen ihop med grejorna, för att sedan ta mig lite rester till mat som satt pefekt.
 
Nu kände jag hur tröttheten bara sköljde över mig och det fanns inget alternativ än att rulla in i sängen och en timmes vila med den goa värmefilten på mig,Lovely
Detta var som balsam för kropp och själ, verkligen välbehövligt.

Nu när jag vaknat så steg jag upp och lade mig i massagebadet med riktigt hett vatten, värme för min värkande kropp är en perfekt medicin. jag låg och gottade mig en stund innan det var dags att kliva upp och ta tag i saker som skulle göras innan våra gäster skulle komma vid 18 tiden.
 
Så dammsugaren åkte fram och försöka skingra lite ordning i huset, sen var det dags för att fixa med köttet som skulle vara till kvällens fondue.
 
Under dagen hade ju både pågen och tösen varit iväg på aktiviteter och när frun och tösen kom hem efter att varit på Tobbe Larssons gård ochkollat hur han dresserar hästar var tösen lyrisk.
Hade köpt affisher och fått auutografer etc, hon var så nöjd
 
Under kvällen var våra vänner här och vi käkade gott och hade en väldigt trevlig kväll ihop vilket alltid är uppskattat.
 
Idag på agendan står det att fortsätta med båten och få den klar för vinterförvaring sen ska vi väl försöka umgås lite hela familjen eftersom gårdagen så var ju alla på olika håll.
Kanske kan se om man kan lyxa till det med en god söndagsstek med massor av goda tillbehör, sen får jag inte glömma vila mig under eftermiddagen för att överhuvudtaget orka med resten av dagen
 
Kramar

Kommentarer :

#1: Marie

Det verkar vara full rulle som vanligt. Men du tar väl det lite lugnare än innan?? Ha det gott o hälsa familjen-

Svar: Ja Marie
Vist tar jag det lugnare än innan. Innan jobbade jag 100% pluggade 50 och sen en massa andra grejor plus det jag gör nu som jag skriver om i bloggen
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Håller med Marie, full rulle. Men du har ju även lagt in vila på schemat! ;-)

Har någon skjutsat dig på hojen ännu? Du kan ju inte bara putsa! :-D

Men putsningen verkar ju fungera som terapi/katalysator för dig, så fortsätt med det. Till våren får du kanske lägga på ett par lager klarlack efter allt putsande.... ;-)

Låter som en bra helg, förutom vattenslang och silvertejp, hahaha... :-D

Svar: Nej ingen har skjutsat mig däremot har jag själv kört!!!! en liten runda men dock
Putsandet i garaget är en ventil för ens mående vilket är sannerligen uppskattade
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Kenneth

förstår int ehur du orkar :)

Svar: Nä det kan man undra
Men saker som jag gör ger ju mig energi också och en blick för hur livet såg ut innan. Att kunna göra saker som jag inte kunnat göra då jag varit så mycket sjukare är så oerhört tillfredställande och en riktig endorfin kick
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :