Hej long time no seen

Hej alla
 
Ett tag sen jag var inne och skrev här på bloggen, men det har varit en hel del saker som varit tvungen att utföras i det vardagliga livet.
 
Jag har haft fullt upp med olika möten som jag har haft inbokade.
 
Man kan säga att återgången till jobb och bli en aktiv bit i samhället kräver en hel del av en man som under ett år har varit borta från samhället.
 
Jag ska ju börja arbetsträna på måndag och det ska bli riktigt skoj, ska ju arbetspröva som karaktärslärare på barn och fritidsprogrammet.
Hade möte med handledare,rektor samt Af sen var där med en person från arbete och välfärdsförvaltningen. Det är tydligen så att alla praktikplatser inom Kristianstads kommun ska gå genom Arbete och välfärdsförvaltningen(socialförvaltningen)
Fattade egentligen inte varför de skulle vara inblandade, man behöver ju inte degraderas neråt ytterliggare;-)
 
Men i vilketfall som så kommer jag börja på skolan på måndag vilket känns sjukt nice. Ska bli så roligt att få arbetskamrater och delta i en arbetsplats igen.
 
Har ju också haft möte med psykiatrin där jag ska få hjälpatt ändra mitt invanda mönster som jag haft under hela livet. Att helst hinna med dubbelt så mycket som man egentligen orkar med.
 
Har blivit betydligt bättre på att göra en sak i taget numera samt sortera ut ibland de saker som behöver göras och prioritera det som är viktigast.
Det är ett jobb som inte är helt enkelt och jag kan känna att man blir fort bortglömd när man inte längre är en persson som ställer upp och fixar allt till alla.
När man äntligen kommit till insikt i att man kan säga nej.
Att då med automatik inte höra av personer som man tidigare hört av kan slita på mig, men jag vet att jag har rätten att säga nej och kan då inte folk acceptera detta får det vara deras val.
Ledsamt och trist kan det ju kännas men jag får titta på alla andra som faktiskt ändå hör av sig och undrar hur saker och ting är.
 
Vidare har jag även haft kontakt med mitt universitet där tanken är att jag ju åter ska försöka ta upp mina studier på universitetet, har ju två terminer på halvfart kvar så jag tänkte mig kunna fixadetta men vi får se.
 
Alla personer som är inblandade i mitt case(sjukgymnast, arbetsterapheut,kurator, Af, arbetsgivare etc etc) har med betoning på ofta berättat för mig om vikten av att återgå i lagom takt.
Men vad är lagom takt???
Detta kommer framöver kommer att vara som att tassa fram på obestämnd markdär det hela tiden är viktigt att känna efter hur kroppen kommer att reagera på nya saker som kommer att läggas till under resans gång. 
Att hela tiden ha en medvetenhet om sin kroppoch dess förmåga, att hela tiden vara vaksam om jag blir tröttare, om värken förvärras,
 
Skulle allting bara flyta på och jag känner mig piggare och starkare så är det ju bara att köra på:-) fast med handbromsen i beredskap hel tiden.
 
Många möten har det varit och jag kan bara säga att ALLA möten har jag hela tiden upplevt att de har mitt bästa för sina ögon.
Att samtliga inblandade vill att allt ska bli så bra som möjligt och det känns fantastiskt. Att  alla proffesioner gör sitt yttersta med engagemang och välvilja är så roligt.
 
Det om något glädjer mig oerhört
 

Nu ska jag snart ut och skotta bort all den härliga snön som kommit:-) blir på något vis så ljust och fint när snön lagt sig bara att hoppas att det blir ordentligt kallt så att den får ligga kvar ett tag och gnistra.
 
Ha en riktigt trevlig helg innan vi kör igång med en jobbevecka:-) det var länge sen jag kunde skriva jobbevecka, gud så härligt

Kommentarer :

#1: Nilla

Åh, vad kul det låter med din nya arbetsplats. Håller tummarna för att du hittar din "lagom takt".

skriven
#2: Jonna

Vilken upplyftande blogg om vilken kamp du fört. Keep up The good work. Önskar dej all lycka till på din jobbvecka.

skriven
#3: Anders

Vilken resa PJ, välkommen tillbaka till arbetslivet! :-)

Låter som att du har fått grepp om det här med prioritering och möjligheten att säga nej. BRA! :-D

Ja, vad är lagom? Vad är lagom för dig, vem vet ifall man lägger sig på rätt lagom? Finns lagom? Bara i Sverige! :-S

Smyg framåt och känn efter, så länge du mår bra så är det bra! ;-)

Snön gillar vi fall den får ligga kvar och lysa upp våra mörka dagar! :-D

TREVLIG HELG! :-D

skriven
#4: Chattis

Är inne och kollar Din blogg igen ;-) Härligt att Du ska arbetspröva och att Du har Din positiva inställning till livet kvar ;-) Du kommer att bli en klippa på barn o fritidsprogrammet med din erfarenhet. Lycka Till/ Chattis

Svar: Tack för de värmande orden
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :