Trött så trött, dagen efter;-)

Godmorgon!!
 
Ja idag känner jag mig ganska sliten men har kanske inte riktigt vaknat ännu, har inte ens druckit färdigt mitt morgonkaffe;-). in i det längsta för att ut och plumsa med han i snön.
Hunden ligger och stirrar på mig och undrar säkert om det inte är dags att gå ut snart och vist är det snart dags. Drar mig idag in i det längsta för att gå ut, det blåser jättemycket och snön yr omkring, ingen hit att ha hund idag men det är bara att bita ihop.
 
Har man skaffat ett djur så måste det skötas så enkelt är det.
 
Ska gå och dressa om till full vinterutrustning så att man kan ge sig ut.:-)



 
Att jag är så trött idag beror på två saker som jag kan se det. Dels hade vi grannarna på besök igår kväll och det blev ganska sent ur mitt perspektiv sätt. Orkar helt enkelt inte vara uppe så länge utan att dett får konsekvenser för mig. Även om inte klockan var mer än halv tolv så var det mycket länge sen jag var uppe så länge. Det var till och med så att jag lade mig i massagefotöljen och somnade där, under tiden de var här:-(
Men med folk man känner så ska man kunna koppla av ordentligt;-)
 
Vidare har jag under ett par dagar slarvat med min eftermiddags sömn eftersom jag inte kännt mig trött. Det är ju positivt att jag inte är så trött, men jag måste ändå gå och lägga mig och vila även om jag inte somnar
 
Så min resa är hela tiden ett testande hur min kropp svarar på nya utmaningar och då verkligen tillåta mig känna efter.
 
Idag ska jag inte göra många knop hade först tänkt att bege mig ner till friskis men vet inte om jag pallar det idag, får kanske se i eftermiddag efter vilan om jag har kunnat hämta krafter med den sömnen. Eller så blir det soffan om den inte är ockuperad av hunden

 
Annars kommer det mesta gå i sakta mak under dagen, har dock bestämt mig för att göra världens godaste kräftsoppa till kvällsmat.
Kan passa bra med en värmande soppa idetta sibiriska klimat;-)
Ska koka kräftskal som jag har i frysen så jag får en riktigt mustig kräftbuljong att ha som grund i soppan.
Se receptet här på pernillas blogg http://lagasmakanjut.blogspot.se/search/label/Soppa
 
Ska dock försöka ta mig ut i garaget under dagen för att plocka iordning på min verktygsbänk och hänga upp alla verktyg så det blir lite ordning och reda där.
 
Det känns även bra att jag, frun och sonen är inne på vår andra vecka utan att äta godis och kakor, men igår syndades det med lite med efterrätten, men vad gör det om man är ståndaktig övrig tid.
Jag som slutat med nikotin och alkohol samt mediciner utan några som helst problem kan tycka att sluta med godis och sötsaker är svårare än de tidigare begären att göra sig av med.
Men det är bara att ge sig den på det så reder man ut det också.
Har ersatt lösgodiset med nötter och frukt och det funkar bra.
 
Hoppas ni alla läsare får en trevlig söndag och att allt går som ni vill
 Ps och vist blir man glad över vackra tulpaner och levande ljus det värmer upp denna kalla vinterdag.


Kramar

Kommentarer :

#1: Anders

Slutade med godis, kakor etc samtidigt som dig. Först nu funkar det bättre. Får se hur länge man håller uppe ;-)

Har lagt in två 20min-löppass på schemat nu. Ligger jag på 10,5kmh så når jag 3,5km på denna tiden. Några längre sträckor än så blir det nog inte, men allt är bättre än inget. :-)

Har själv också placerat mig i viloläge idag, mest pga vädret :-P

Lycka till på Wendes nästa vecka! :-D

skriven
#2: Jonna

Ja vilket trist väder. Kan tänka mej att rundorna inte blir lika långa i detta vädret.
Känner igen det där med att bli trött. Har också somnat med folk här. Och hos vänner. Men som du säger, riktiga vänner förstår.
Lycka till med godiset. Starkt jobbat!

skriven
#3: Emanuel Nilsson

Hej Jörgen,

Hittade din blogg via google. Önskar dig all lycka i din återhämtning.

Jag blev utbränd som 21-årig entreprenör hösten 2012. Är också i återhämtning.

//Emanuel

skriven

Kommentera inlägget här :