2013-05,06-29, 30, 1

 
Hej alla bloggvännerHoppas allt är bra med Er läsare för det är svårt att veta eftrsom kommentarerna på senare tid nästan från att vara en hel del av min vardag gtill att upphöra mer eller mindre, känns lite trist faktiskt.
Det är ju roligt att få uppskattning för det man gör, och dessutom bjuder jag er på läsningen och allt atbete man faktiskt lägger ner och då kan man väl betala med att lämna några rader efter sig kan jag tycka.
 
Är ju faktiskt en hel del som är inne och läser på min blogg och då borde dett ju vara underlag för lite feedback. Är ju angelägen om feedback både positiv och negativ så man kan utvecklas i sitt skrivande.
 
Hade tänkt skriva om Tordagen den den 29/5
 
Denna dag var det ett fantastiskt sommarväder här hemma så dagen gick i njutningens tecken.
 
Började dagen som vanligt med att få i mig livets vatten nämligen kaffet.
Innan det var i vanlig ordning att få fram frukost och se till att barnen fick i sig ett rejält mål för det är viktigt med frukost för att ladda batterierna inför skoldagen.
 
När detta var gjort så fixade jag i ordning lite i huset innan jag tog en stunds avkoppling i massagstolen. Känner att den ger riktigt bra avkoppling, kände mig trött efter detta så jag gick och lade mig i sängen en stund för att lyssna på spotify men det tog inte många minuter från jag sov.
 
Vaknade lite innan lunchen då det var dags för att rasta jycken lite, han var inte vidare pigg på detta i denna värmen men det är ett måste.
När vi kom hem från turen var det en kille som drack och drack. Kan förstå att det blir varmt med denna päls en ådan här varm dag.
Lade mig själv i en solstol för att slappa lite och rätt som det var så kom barnen hem. De hade haft lite roliga aktiviteter under dagen och inte haft några egentliga lektioner.
 
När de kommit in så ville de sätta på vattenspridaren och bada i den vilket var okej. Eftersom vi tar vatten för bevattning direkt från sjön så var det ju som att bada i sjön.
 
Nu var det dags för mellanmål vilket blev vattenmelon satt perfekt i denna hetta. Nu kom också vår nyinstallerade markis till användning .
Så gött att sitta under denna och smaska på vattenmelon, ibland kan livet vara helt underbart.
 
Nu var det dags för kvällsmat och sedan var det tid  för fotbollsträning både för  tösen och pågen
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Hej Jörgen!
Jag säger bara; ha ingen prestationsångest för bövelen!! jag fattar icke hur du hinner allt ska jag säg dig :) , vilken underbar helg du verkar ha haft!! Bara njut när du kan. Och du har rätt , man är inget utan familj o vänner på en sån resa som du gör nu i ditt tillfrisknande. Det är så intressant o läsa om dina framsteg men snälla forcera inte för fort. Och ta att det finns dagar när man inte räcker för nåt alls mer än att återhämta sig!! Ja det var väl dagens råd, visst e jag bra på det? hehe. Men jag känner ju igen mig i allt du gör på denna resan, från hur det känns till vad dom tycker du ska göra på sjukgymnastiken. Fast jag tycker det e alldeles för snabbt, kan väl säga min ärliga mening hoppas jag. Men allt är olika för var o en o man känner bäst själv såklart vad man orkar tro inte annat än jag begriper det :) Stor kram till dig och tack för du ger så mkt tankar i detta :) Ha en fortsatt god vecka. Kul du vill ha replik på det du skriver o inte bara ja-sägande utan även om man tycker annat :) som sagt ha en fortsatt god vecka. :) / Lotta

Svar: Hej Eva lotta
Underbart med dina kommentarer som är ärliga och utomordentligt kloka. Jag vet att det låter som jag forcerar fram men det är dom på sjukgymnastiken som driver på lite väl kanske.
Idag har jag faktiskt inte gjort någonting mer än i princip bara vilat.
Jag vill ju så mycket men jag ska ta det lugnare framöver och tack för att du påminner mig om det
Må så gott och återigen tack för din kommentarer
Kramar till dig
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Lena S

Härliga bilder.
Jag har en mjuk skena till foten. Man sätter ett kardborreband vid fotknölen. Och spänner med ett "gummiband" så foten blir stabil. Dictusband heter det.
Kram

Svar: Tack för tipset lenaAlla tips är välkomna som gör en resa lite enklare. Det är tydligen väldigt individuellt vad som passar till ens framgång
kram
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anonym

Gokväll...soliga rader från huvudstaden kommer här. Har haft en helt underbar helg med trevligt sällskap god mat och dryck. Atr vila sig i form inför morgondagens tripp till Tallin visade sig vara ett hållbart recept. Ser att din helg varit minst sagt innehållsrik med student och träning mm. Bra jobbat men jag får hålla med tidigare inlägg...skynda långsamt så du inte åker på konsekvenser då det går så bra för dig. Blir ett kortare inlägg ikväll men jag skickar bilder på mailen när vi hämtat trollen. Sköt om dig, Kram

skriven
#4: yasmine

Hej...förra inlägget står anonym men det är från mig. Sitter på mobilen och den hoppade groda och gormade så namnet kom inte med. Men men nu vet du =) hörs när jag kommer hem. Kram

Svar: Tackar för upplysningen
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Anonym

Gokväll...soliga rader från huvudstaden kommer här. Har haft en helt underbar helg med trevligt sällskap god mat och dryck. Atr vila sig i form inför morgondagens tripp till Tallin visade sig vara ett hållbart recept. Ser att din helg varit minst sagt innehållsrik med student och träning mm. Bra jobbat men jag får hålla med tidigare inlägg...skynda långsamt så du inte åker på konsekvenser då det går så bra för dig. Blir ett kortare inlägg ikväll men jag skickar bilder på mailen när vi hämtat trollen. Sköt om dig, Kram

Svar: Hej YasmineSkönt att tallin höll vad det lovade. Att koppla av i ny miljö med vänner dryck och god mat höt till livets påfyllning av själens batterier.
Ser fram emot att få se de små liven på bild
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Månsson

Mycket på gång PJ. Synd jag missade avslutnings festen , men någon måste ju se till att hjulen snurrar. Du ser ut att må bra på uteplatsen i solskenet. Unna dig det.

Svar: Ja det var synd du missade den, jag var ifs trött så jag åkte hem vid 21.30 då tyckte jag det räckte.Skönt att komma hem och vila sig
Må så gott
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: MLA

Vilken energi! Var rädd om dig, lagom tackt har jag förstått är det bästa. Men du känner ju din kropp bäst, gött med vila på söndagen! Intresserad av vad du har för avstrssnings/massage fotölj, kanske kan det vara ngt även här.

Svar: Ja jag kan upplevas att jag har mycket energi och vist har jag det stundtals men har fått lära mig lagom. Innan körde sig på för fullt utan att få återhämtning. Numera får kroppen bestämma tempot.Märket på avslappningsfotöljen är Promas. Är du i behov av en sådan och intresserad så hör av dig så ska jag kolla upp det.
Jörgen Ekeberg

skriven
#8: Anneli

Hej!
Det är bara några dagar sen jag började läsa om din resa, tack vare radio Kristianstad. Försöker ta till mig din livsvilja och inte klaga för egen del....

Svar: Hej AnneliSå roligt att du hittat min blogg och börjat följa den. Ja livsvilja är något som man för försöka finna hur jäkligt det än är. så alltid finns det något i ens vardag att glädjas av i livet
Jörgen Ekeberg

skriven
#9: Marie

Hej
Jättefina bilder och intressant att få följa ditt liv och din kamp för att komma tillbaka. Jag är imponerad av vilket aktivt liv du lever och att du har så många vänner som ställer upp, det är fantastiskt och vittnar om att du måste vara en väldigt omtyckt person! Heja dig!!
Kram

Svar: Hej MarieVa skoj att du finner det intressant att följa mitt liv och min kamp.
Glädjer mig att du kommenterar det jag skriver och att du påminner mig om vilka otroligt fina vänner jag har
Tack
Kramar
Din bloggvän
Jörgen Ekeberg

skriven
#10: Nilla

Åh, vilka fina bilder du lagt upp. Tycker du verkar ha haft underbara dagar i solen. Var rädd om dig.

Svar: Hej Nilla
Ja vädret har varit helt fantastiskt vissa dagar och det har jag sett till att utnyttja. Gillar ju solen och dess värme gör att man har mindre värk än normalt så underbart

Kramar från mig
Jörgen Ekeberg

skriven
#11: Viktoria

Hej!
Jag är dålig på att komentera det du skriver men jag tycker im att följa dig på din resa. Är inne på bloggen o kollar efter nya inlägg varje dag. Det är trevligt o följa dina framsteg o alla dina goda vänner får mig att känna hopp. Det finns folk som bryr sig! Underbart! Skynda nu långsamt o ta hand om dig o familjen.
Kram Viktoria

Svar: Hej ViktoriaUnderbart att d.u följer min resa och är inne och kollar efter nya inlägg dagligen, det gör mig så glad ska du veta.
Att du då väljer att kommentera denna gång gör mig ännu glader uppskattar det verkligen och hoppas du väljer att göra det fler gånger
Och vist är det underbart att ha goa människor i sin omgivning. Det är alltid trevligt med människor som finns till hands och peppar en under resans gång vilket även era läsares kommentarer gör. Så ett stort tack
Kramar
Jörgen
Jörgen Ekeberg

skriven
#12: Ulrica

Oj vad mycket du hinner med om dagarna och vilka snälla vänner som hjälper till.
Vill bara lämna en hälsning och hoppas att du också tillåter dig att bara vara också.
Kram!

Svar: Hej UlricaSå rolig att du skriver "vill bara lämna en hälsning" det lilla betyder mer än vad man kan ana. Det bör vi människor tänka på att det behöver inte vara mycket som gör skillnaden mellan att må bra och må sämre.
Och vist tillåter jag mig att bara vara som nu när jag sitter under markisen och njuter av vardagen och det fina vädret
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#13: Marita eriksson

Du såg lite bränd ut när i stolen roligt att det går framåt för dig,fint du gjort i trädgården med soldäck o allt annat ,Ha det så bra du kan många kramar Marita

Svar: Hej Marita Så skoj att du följer min resa, som gammal arbetskamrat
Ja jag har fixat en hel del här hemma och nu sen jag blev sjuk har jag haft hjälp av goda vänner som fixat och donat till oss. Värt väldigt mycket med den hjälpen.
Många långa kramar till dig
Jörgen Ekeberg

skriven
#14: Anders

Hallå PJ, tillbaka efter min jobbresa till Polen.

Antalet läsare på sin blogg måste ju räcka som kvitto för att det du gör är bra. Försök att tänka om i den frågan, se det ljusa istället för det mörka... :-D

Låter härligt med bad i vattenspridaren och melon på det! ;-)

Svar: Hej AndersJa vist e det roligt med många läsare men man vill ju ändå ha lite feedback från läsare och du är ju flitig på att kommentera. Jag vet att jag är en person som gillar bekräftelse pga. min trasiga uppväxt, men jobbar med det och hoppas mycket på min psykiska terapeut kontakt som en lösning på detta bekymmer
Men ska försöka se det ljusa anders bra att du vägleder en på ett bra sätt Tack
må så gott kramar
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :