2013-06-23

Hej alla läsare
 
Idag har åter varit en dag av sängläge , tyvärr
 
Dagen började vid 6 tiden då jag gick upp för att brygga mitt obligatoriska kaffe, kände mig hyfsat pigg och slök en kopp innan jag rullade ut på en tur med hunden var väl ute ungefär en timme.
 
Så när jag kom tillbaka så var det frukostdags så jag tog fram frukost och käkade. Nu vaknade frun också så vi satt och pratade en stund men jag kände mig trött å jag rullade in i sängen för att vila mig, somnade direkt nästan och sov en timme, underbart.
När jag sedan vaknade igen så tog jag mig ett hett bad med massagen på så blodcirkulationen kom igång i den ömmande ryggen. När jag legat i en bra stund och började likna ett russin steg jag upp och gick direkt över till avslappningsfotöljen och fortsatte med en halvtimmes massage i den. Det är en stor förmån att få låna denna i från företaget promas.
Den ger en riktig massage och man blir alldeles varm i hela kroppen av den, den är fantastisk.
 
Kände att jag hade lite krafter nu så jag satte mig och kammade igenom hundens päls, han är så duktig som ligger alldeles still under tiden man borstar honom. Idag blev det en rejäl hög med hundhår eftersom jag slarvat några dagar med att borsta han.
 
Efter detta så käkade jag lite föratt återigen gå in i sängen för att vila min kropp och mitt huvud.Jag låg en stund och surfade runt på lite olika sidor allt ifrån bilar till hundar efter en stnd drog det åter i ögonen och jag somnade igen. Tydligen är det så att min kropp behöver återhämta sig sen midsommarafton, då vi var bortbjudna. Det tog mer på krafterna än vad jag kunnat föreställa mig, att vara iväg nästan en hel dag det orkar inte mn kropp och definitivt inte att stå för mycket med kryckor.
Så det blir att ta ett steg tillbaka i resan och använda rullstolen igen för att vila min muskulatur.
 
Nu var det eftermiddag och jag låg kvar i sängen i princip tills det var dags för kvällsmat då jag tog mig upp och hjälpte till att grilla.
Vid 19 tiden kom en kompis från jobbet och hälsade på, vi tog en kopp kaffe  och satt och pratade en stund. Trevligt med arbetskamrater som hälsar på som visar att man inte blir helt bortglömd.
 
Nu rullade jag in mig i sängen igen för att vila mig och uppdatera bloggen, sen lär jag inte göra så mycket mer idag.
Får hoppas att dagen imorgon innebär en förbättring av min värk och min trötthet,lite trist att det ska ta sådan energi att åka på något roligt så man ska få betala för det 2 dagar efteråt.
Hoppas även att jag inte ska behöva ta så mycket smärtstillande imorgon.
 
Kramar
Er skrivande vän Jörgen

Kommentarer :

#1: Anneli

Tänker på dig "PJ"... Kämpa vidare....

Svar: Tack Anneli det värmer. och kämpa vet du att jag gör. trevligt att du kommenterar gör mig glad.
Och att ge upp finns inte på min kartbild
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anna

Men du, det kan det kanske vara värt?! För de där roliga speciella stunderna man har med familj och vänner mår hjärtat gott av! Hoppas att du får en bättre dag imorgon och kan njuta av sommaren! Kram!

Svar: Hej AnnaJa det är en fråga om det är värt det?? Att ha ont 2 dagar för att man varit iväg känns onekligen trist. Men idag är det något bättre så idag ska jag försöka sitta ute i solen och njuta, får nog dock sova några timmat på eftermiddagen idag eftersom jag redan känner mig trött
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

Hallå, vad är det nu för sidor du är inne på. Sugen på att byta bil? Jag brukar vara inne på www.garaget.org och www.rejsa.nu roliga sidor som varmt rekommenderas! ;-)

Finns nog fler som är slitna två dagar efter midsommar, men då är det antagligen självförvållat och alkohol inblandat i bilden... :-C
Hade fri tillgång till alkohol en hel vecka utan att dricka annat en juice, cola och vatten. Man gör sina val ;-)

Svar: Ja vi är lite småsugna på att hitta en liten bil när jag väl kan köra igen och snickeri bilen får någon annan använda framöver
Och vist är det så att folk gör sina olika val här i livet och jag respekterar deras val men man får även vara beredd på att ta konsekvenserna av sina val :-)
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :