2013-05-02 och tv4

Hej Alla nytillkomna läsare och äldre läsare vet ju redan att ni är så välkomna:-)
 
Ja gårdagen var ju en mycket sspecielll dag på många vis. Det var ju dagen med stort D å vi skulle till Tv4 för att medverka hos Steffo och Jenny i morgonsoffan.
Tänkte även beskriva lite vad som händer innan för kulisserna ;-)

Dagen börjadee ju ganska tidigt redan halv sex vaknade jag och gick upp för att göra mig iordning och fixa tilll mig
 
 
Det var inte utan motstånd som jag fick upp pågen. Han är ju tonåring och med andra ord morgontrött, men efter en stund å piggnade han till.
 
Så vi tog hissen ner från hotellrummet och ner för att få mig en kopp kaffe samt spana in frukosten, tyvärr så hade vi inte tid idag för denna dunderfrukost utan tog bara en slät kopp. 
 
Vi hade blivit lovade frukost på Tv4 så nu kom taxin och vi rullade ut till den.................
 
Väl framme vid Tv4
så mötte vi våran studiovärdinna som skulle ta hand om oss under tiden vi vat i tv4 huset, Amanda hette hon och var en mycket ung trevlig tjej som tog oss med vidare upp i huset.

 
Först så skulle jag ju sminkas inför sänningen men det gick ganska snabbbt bara lite puder i ansiktet sen var det klart
 
 
Nu kom Amanda ner för att ta oss vidare till rummet där man sitter innan sändning, där vi åt en god frukost träffade även Daniel, en stressforskare som också skulle medverka i programmet. Vi åt en god frukost så man fick lite ny energi.
 
 
 
Nu kom studiofolket och satte på oss mickrofoner inför sändningen och gjorde oss redo inför sändning det var ca 5 minuter kvar så rullade vi in i studion då det var reklam. Kändes så pirrigt att sitta här i direkt sändning var nervös.
 
 
Nu satte det igång och jag tyckte tiden bara flög iväg, hade viljat säga mer saker om min sjukdom och ens sätt att rehabilitera sig. men så är det väl med begränsad tid.
rullades det ut i rummet där vi tidigare ätit frukost och gissa vem vi fick där som bordsgäster ju riktiga megakändisar, så häftigt och coolt, vilka trevliga och ödmjuka människor det var :-)
 
Nu var det dags för att åka en taxi ner till city för att göra stan med mat och shopping. Vi blev avsläppta på drottninggatan och var ju nu mitt i handelsstråket.
 
Gick affär in och ut och rullade ända upp till regeringsbyggnaden.
 
Nu var Simon hungrig så vi drog oss ner till plattan och burger king och fylla på förråden av energi.
 
Pågen ville ju ha nya solbrillor och sen en ny outfit så visakortet gick varmt denna dag men det är ju meningen när man är i huvudstaden och roar sig.
Han ville dessutom ha en ny klocka men denna fick han minsann själv betala, och det går ju inte med vilken som helst nuförtiden ;-) Pågen börjar ju bli medveten om hur det ska se ut <3
 
 
När vi shoppat klart så rullade vi sakta ner till nybroplan för att ta båten hem till hotellet, coolt att ta båten ända fram till hotellet.:-)
 
Nu var vi sletna så direkt upp på rummet utan att passera gå;-) och upp i sängen för att sova en liten stund
 
Nu väckte sonen mig för att vi skulle ner i spa badet och relaxa lite så klart gjorde vi det
Kramr till alla er där ute
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Rebecca Rydberg

Hej och tack för din medverkan på TV4. Av en slump råkade jag se inslaget när jag som bäst satt och väntade på att få en EKG-mätare utprovad. När du berättade vad som har hänt var det som en väckarklocka som slogs igång i mitt huvud. Jag är 26 år gammal, heltidssjukskriven på grund av någon oförklarlig smärta i främst hö underben men även resten av kroppen. Jag har gjort MR (nästan helskannad), röntgen, ryggmärgsprov, blodprover i oändlighet och de hittar ingenting. Innan min "skada" i hö underben tränade jag som en galning, jobbade heltid, pluggade, hade projekt utanför allt detta plus skötte det mesta av hushållet. Nu när du berättar vad som har hänt dig kan jag känna att detta nog stämmer ganska bra in på mig själv. Så oändligt mycket TACK för din medverkan i TV4, det visar att stress och press kan ge de mest konstiga symtomen i kroppen (jag har haft MASSOR). Men visst är kroppen fantastisk, den säger verkligen ifrån på rätt sätt. Den golvade oss för vår hjärna förstod inte att sluta i rätt tid! Hoppas att din träning och din återkomst till familjen (jobbet är inte det viktigaste, det har jag lärt mig nu) går bra. Jag kan lova dig att denna tid du har framför dig är jobbig, men ack så lärorik, i dagsläget uppskattar jag att kunna sitta och läsa en bok (har jag inte kunnat göra förut) och samtala med en kompis utan att göra 10 saker samtidigt. Ha en bra dag!

Svar: Hej Rebecca kunnat Ja vilken tur att du såg programmet och att jag fick dig att vakna av "väckareklockan. Själen och kroppen är ju ett som ska harmoniera med varandra för att man ska må bra. Det är viktigt att de gör det.
och va skönt att det går framåt för dig i din sjukdom, hoppas du snart blir frisk

kram
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Lotta

Vilken härlig o fin dag ni fick där uppe i huvudstaden.Din son var väl mer än nöjd kan jag förstå..å vem hade inte varit det,hehe!!Du har humor och skriver bra,å din blogg är trevligt att läsa.Önskar dej o din familj en trevlig dag och helg o hoppas solen lyser lika underbart på er som den gör på mej.Sköt om dej,Kram

Svar: hej LottaJa vi fick verkligen ett par riktigt bra dagar där upp tillsammans känns så jäkla gott att få lite tid tillsammans, innan har jag ju bara farit på som en galning vilket också resulterat i att mina egna barn inte fått den tid de har rätt till av sin pappa men det ska bli ändring på det för tänk så skoj vi har haft ihop
En trevlig helg till dig också och hoppas solen kommer lysa varmt och gott på dig
Kramizar
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Yasmine

Hej, åh vilka härliga dagar ni haft....ni är värda varenda en. Jo som du säger så rinner tiden iväg men jag tycker ändå du hann med att nämna mycket som var viktigt. Tiden i soffan är ju inte så lång men du har säkert gjort ett viktigt intryck på många och det är ju det som är meningen. Eftersom jag själv jobbar med och möter många människor i samma sits så hör jag av varenda en att "det händer inte mig" och så pang! Sitter man där....det var precis så för mig också. Jag avfärdade varje varning tills kroppen fick nog. Hoppas du hinner vila lite nu efter ert äventyr för jag kan gissa att telefonen går varm. Sköt om dig.. Kram!

Svar: Hej YasmineNu är det tidigt lördagsmorgon och solen lyser ilsket röd så härligt det kommer bli en mycket fin dag idag, ska bara lapa sol och inte göra många knop. Blir nog att sova lite i solstolen i eftermiddag eftersom jag vaknat så tidigt.
Återhämtningen är viktig och den tänker jag ha hela helgen
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Månsson

Du skriver att sminket gick kvickt , dom insåg väl det omöjliga och gjorde vad de kunde.

Svar: Ja månson så är det säkert
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Anders

PJ det låter som en mycket spännande och givande dag! :-D

Att vara i vår huvudstad när vädret visar sig från sin bästa sida är helt underbart! ;-)

Jag såg klippet, du var duktig, synd att man inte såg texten på din tröja Mr Eriksson... :-P

Ha det gott och passa på att njuta tillsammans med sonen! :-D

Svar: Tjenare AndersVilka underbara dagar vi fått där uppe tillsammans helt underbart att få tid ihop med grabben.
Det blev ju en hellyckad dag med grejor man kommer minnas för livet.
Att man inte åg texten på tröjan gör inte så mycket eftersom jag och grabben hade en kanon tripp och det var det viktigaste
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :