2013-05-12,13

Godkväll alla läsare
 
Igår söndag var en helt fantastisk söndag som bestod av mängd goda ting. Idag måndagskväll har jag lite svårt att komma ihåg grejorna som hände mer än att de var goda, men tar bilderna till hjälp för att stimulera tillbaka gårdagen :-)
 
Jo nu när jag ser mina bilder så började dagen som vanligt med en stor kopp kaffe. Väntade på att rest en av familjen skulle vakna , men det drog ut på tiden så jag käkade själv för att komma ut så fort som möjligt i det fina vädret.
Tog dock ett snabb bad i massagebadkaret först för att vakna till ordentligt. Under tiden ringde det en man som snackade engelska och ville köpa min åkgräsklippare som jag hade ute till försäljning på blocket. Han skulle komma inom en timme så jag hoppade upp ur badet och klädde på mig.
 
Rullade ut i det strålande vädret för att invänta köparen passade på att snacka lite skit med grannen samtidigt som Ludde låg och vilade sig i skuggan. Tyckte nog det var för varmt idag och vem hade inte tyckt det med den pälsen och strålande sol.
 
Nu kom köparen, en man från Litauen som utan prut köpte den för en femhundring trots den inte gick att starta, skönt att bli av med skrotet.
 
 
En annan granne som inte kan så mycket om datorer och sådant tekniskt frågade om jag kunde hjälpa han att lägga in lite saker på blocket som han ville bli av med och vist gör jag gärna det.
 
Nu kom en annan grannes pojke och ville slutföra jobbet med staket pinnarna runt utedecket så då blev det till att handleda han samtidigt som jag grillade lite korv till oss som lunchmat.
 
 
 
När arbetet var slutfört så var det dags för att samla ihop sakerna och jag rullade in och lade mig en sväng i avslappningsfotöljen och körde två programm efter varandra oh somnade got en stund, var verkligen välbehövligt.
Skönt med lite energi påfyllning.
 
Nu var det dags att ta itu med kvällsmaten och det blev att grilla lite hamburgare till kvällsmaten vi satte ute och åt i kvällssolen så underbart gott att sitta ute och njuta.
 

 Och så gott det blev underbart med grillade hamburgare grillad becon och ost, mums mums:-)
 
 
 
Nu rullade jag åter in i huset efter att suttit och lapat i mig kvällens sista solstrålar och lade mig i e lång kvällsbad, underbar dag detta med att både fått gjort lite praktiskt, blivit av med skrotet och njutit av denna fantastiska söndag.
 
Måndagsmorgon och en ny dag av nya möjligheter. Idag skulle en kompis till mig komma och hälsa på för att hjälpa mig att sätta in nya ytterdörrar. Det är en kompis som är väldigt omtänksam och bryr sig om den lilla människan. Han och jag har samma värderingar och han har inte heller alltid haft det så lätt, men är den duktigaste snickare jag stött på. Han kan precis allt om snickeri, mureri,och allt annat som hör till byggverksamhet.
Det han inte kan inom det ämnet är inte värt att veta kan jag lova.
 
Han kom vid halv åtta så vi tog en kopp innan han tyckte det var dags att sätta igång.
 
 
Så jag rullade ut och håll han sällskap medan han arbetade. Han fick ut dörrarna och satte in ny samt var och handlade allt material, satte alla lister, gjorde alla utsadlingar och foder och var klar på eftermiddagen. Det kan man kalla effektiv. och ändå hade vi både hållit frukost och middag. :-) så roligt att se en riktig yrkesman.
 
Och resultatet blev strålande han bytte dessutom sidoljus insläppet från räfflat glas till klarglas och vilken skillnad. Det blev så ljust och fint i hallen WOW så gött .
 
 
Passar på att tacka världens bästa snickare och en väldigt bra vän TACK JANNE för all hjälp du gav oss, bugar och bockar för din vänlighet.
 
 
 
Har under dagen också haft hjälp av grannens pojke som ville lära sig hur man sätter i dörrar eftersom han ska bli snickare. Han hjälpte även till att städa garaget vilket var välbehövligt.
 
Nu var det dags för han att bege sig av hemåt och jag rullade in för att hjälpa till med kvällsmaten. Samtidigt som frun gick ut för att strö gödning på gräsmattan så den blir grön och fin.
 
Efter maten så åkte frun och dottern iväg till stallet och jag lade mig i avslappningsfotöljen och somnade efter bara någon minut, hade lurarna på mig och sov nog en halvtimme, fantastiskt skönt. Ju mer jag använder den ju skönare och lättare blir det att somna :-) får ju inte glömma berätta att den kommer från  företaget promas :-)
 
När de kom hem så ville jag visa dem vad jag lyckats med nämligen att ta mig uppför den ens stolen i groventrén in i nästa rullstol i tvättstugan om ligger ett trappsteg upp från groventren, så underbart att klara detta det innebär att jag kan ha en rullstol ute och en inne för att inte smutsa ner så hemskt. Det innebär också att jag inte behöver använda rampen alltid och anstränga mig för att komma uppför den utan kan i marknivå rulla in i groventren. UNDERBART
 

 
Sen fortsatte jag in i sängen och legat där hela kvällen och slappat så gött.
 men nu säger jag tack och hej för denna stund och hoppas på återseende
 
Kramar
Från er bloggskrivande vän
 
 
 

Kommentarer :

#1: Yasmine

Hej vännen!
Så gött att se dig på benen =) och det där leendet värmer verkligen. Tråkigt att höra att du haft några jobbiga dagar men det är helt normalt och bidrar till eftertanke. Såklart ska du bli återställd, finns inget annat =) men vilken erfarenhet du har i ryggsäcken. Tänk om människan skulle kunna stanna upp och fundera innan det är försent, ja då skulle varken du eller jag ha något att bidra med men nu är det ju inte så utan du gör ett fantastiskt jobb. Är så glad å mänsklighetens vägnar som kan följa dig och din kamp. Jag håller såklart tummarna att du nu med hjälp av Rehab kan utvecklas och få tillbaka de funktioner du blivit berövad.
Blir ju liiite sugen när man ser de härliga bilder du lagt ut på grillade hamburgare med tillbehör, vilken kock din familj har. =)
Här har boken äntligen ramlat in så vi kör officiell release den 29e, längtar verkligen.
Önskar dig en härlig vecka....Kram!

Svar: Hej Yasmine
Ja jag kommer att gå stärkt ur detta är jag helt övertygad om.
Kommer att ha oerhörd nytta av denna resa i framtiden. Och det känns så bra att du uppskattar det jag skriver och följer det,. Känns så stimulerande.
Kocken i mig har legat i träda under barnen uppväxt tidigare gjorde jag rena gourmet middagar men den glade kocken börjar sakta men säkert vakna till liv igen och ska snart vara i god form för att göra lite "firar middag" blir kanske spareribs med div tillbehör.
Kokar dem innan i en timme för att sedan grilla dem lite snabbt med hickory så blandat med bbq sås mums för gommen
Må så gott
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Anders

Vilka kanondagar! Ni har ju fått hur mycket som helst gjort dessa två dagar. Och som vanligt har du bra grannar och vänner som ställer upp, helt underbart! :-D
Kanske är det nu du ser att du får tillbaka lite av all den tid du har lagt på andra genom åren ;-)
Hade du inte ställt upp, varit snäll och trevlig tidigare så kanske du heller inte haft några som ställt upp på dig nu!? :-D
Ännu ett stort framsteg i din utveckling att klara av att ta dig in genom den andra ingången! Starkt jobbat PJ! :-D

Låt grillen gå varm och fortsätt på den inslagna vägen! :-)

Svar: Ja så är det kanske anders att hade man inte ställt upp innan så hade man stått själv nuOch underbara grannar har vi definitivt
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anonym

Vad underbart Jörgen. Blir så glad för din skull när du gör framsteg. Blir glad av att läsa om dina framsteg. Du är en verklig kämpe. Vad fint ni fått med ny dörr och på trädäcket. Ha en bra dag. Kramar carro

Svar: Hej CarroJa jag gläds så att göra framsteg och huset har verkligen fått sig ett rejält lyft av detta.
Så roligt att du kommenterar här på bloggen et gör mig riktigt glad ska du veta
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Nilla

Vad kul med ditt framsteg med rullstolarna. Måste ju kännas jätteskönt med ett kvitto på att det går åt rätt håll.

Svar: Hej Nilla
Vist känns det oerhört skönt med kvitto på att ens träning går åt rätt håll men kan ju inte slappna av för detta. Bara att fortsätta kämpa för att komma tillbaka
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Lotta

Se där.. vilket framsteg och du ska veta att jag glädjs med dej o din familj,som måste vara oerhört stolta över dej :) Kram på dej min vän o fortsätt visa vad du går för :)

Svar: Tack Lotta för att du uppmärksammar och gläds åt mina framsteg i min resa tillbaka till livet underbart och många tack och kramar
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :