2013-05-19

Tjenare alla läsare
 
Ikväll har jag fått en så god nytändning för mitt bloggskrivande ska ni tro. :-) Idag är det så många nya läsare som valt  att kommentera min blogg och så många goda kommentarer jag fått.
Ni som lämnat era spår i form av kommentarer skulle haft varsin kram av mig för ni har fått mig att återigen hitta inspiration för min blogg och mitt skrivande.
 
Är så jäkla glad att mitt skrivande kan resultera i att  människor mår bättre och att detta i sin tur generar mig kraft, ork och mod att skriva på mitt nakna och oblyga sätt. Gillar ju attt skriva med mig själv som redskap vilket inte alltid är så lätt, så ibland och speciellt nu den gågna veckan har jag känt en viss skrivar torka.
 
Har ibland undrat om jag ska fortsätta skriva av mig på det sätt som jag gör, men idag har jag verkligen fått ett kvitto av många nya kommentatorer att mitt sätt att skriva går hem hos er läsare.
 
TACK
 
att jag sen inte blir sedd av blogg.se trots att jag vet att många läsare mailat mig och sagt att de tipsat redaktören om min blogg det får jag skita i huvudsaken är att ni läsare och jag själv gillar det som skrivs.
 
Nu över till dagens aktiviteter som bestod av uppstigning redan klockan sex:-( har ju så svårt att sova om morgnarna.
Idag när jag väl kommit upp och fått på mig brillorna och öppnat fb såg jag att en mycket god vän hade mailat mig och att hennes pappa blivit väldigt akut sjuk och låg på sjukhus.
Svarade givetvis henne direkt genom att skicka tillbaka lite värmande och deltagande meddelande till henne. Vi människor ska försöka stötta varandra när verkligen vi behöver det.
Satt en god stund själv i köket innan resten av familjen av familjen vaknade och de sov riktigt länge.
Så tiden blev faktiskt lite dryg trots jag brukar gilla egentid.
 
När väl frukosten skulle fram så blev det ju till att äta inne idag eftersom vädergudarna hittat lite regn för oss.
Så vi kokte ägg och jag åt lite av Branteviks löksill, inte illa att starta dagen med en sådan frukost.
 
 
Nu blev det dags för att plocka undan i huset och jag fick äntligen chans att få ha min älskade dammsugare;-)
Är ju bra träning för min arm och min överkroppsrörelser.
 
Nu när jag ändå var igång med rörelser så passade jag på att göra min läxa som jag fått av arbetsterapeuten, vilket innebär att jag ska stretcha ut överkroppens muskler, vilket verkligen behövs. Det är inte klokt hur fort musklerna försvinner/tynar bort. Det går oerhört fort hade det gått lika fort att bygga upp dem hade varit underbart.:-)
 
Efter detta så fortsatte jag och frun av bara farten och flyttade ut köksmöblerna, har ju en arm att använda så det gick som smort.
Sen vaskades golvet av, så go känsla att få nytvättade golv. Kunde ju behövas efter all skit som barfota barn drar in samt min rullstol som smutsar ner. Men nu var det skinande blankt, härligt.
 
Nu åkte frun och pågen till Kivik för att lira fotboll så då blev jag och tösen själva för en stund innan hennes kompis dök upp.
Passade på att steka upp lite grillkorv med ost och bacon smak. Inte så dumt faktiskt.
 
Nu dök en gammal vän till mig upp det var en kille som jag umgicks med som en broder då vi var unga, så roligt att han kom vi satt flera timmar och snackade gammla minnen och allt annat som hörde det förflutna till.
 
 
Under tiden bakade tösen och hennes kompis en tiger kaka som vi kunde ha att fika med. Tösen är en riktig hejare på att baka trots hennes ålder som är 11.
 
 
Nu när Ola som min kompis heter skulle hem kom vi överens att ses betydligt oftare framöver vilket är riktigt skoj.
 
Nu kom frun och pågen hem från fotbollen med en förlust i bagaget men det gör inte så mycket, bara man gjort sitt bästa för att vinna så är det inget fel att förlora.
 
Dags för kvällsmat som blev hamburgare med strips. Senare rullade jag in mig i sängen för att skriva här på bloggen och senare kunna avnjuta hockeyn och det förhoppningsvis åtråvärda guldet
 
Tack alla underbara läsare
Kram
Ps. glöm inte kommentera och lämna ert avtryck:-)
Er skrivande vän
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Bodil

Du är ju bara så mysig! Vilken dag! Och HUR HINNER NI MED SÅ MYCKET VARJE DAG??? Phu... :) Du och din vän dammsugaren är hjärtligt välkomna hem till mig när ni önskar, för att fortsätta ert gemensamma arbete och samtidigt öka på din träning ;) Förena nytta med nöje, du vet... SJÄLVKLART ska du INTE sluta skriva! Även om många väljer att inte kommentera av endera anledningen, så gör du avtryck i deras liv. Avtryck och tankar man behöver på livets vandring... Vi hörs snart igen! Må gott! Varm kram från mig

Svar: Hej Bodil
tack för att du tycker jag verkar mysig. Det som jag skriver kanske upplevs som mycket men jag skriver ju inte så ofta när jag inte gör någonting så det kan kanske upplevas som mycket.
Är ju noga med att lyssna på min kropp och höra vad den vill.
Självklart fortsätter jag att skriva med den goa känsla jag får av era kommentarer.
Kramar från mig

Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Marie

Hej Jörgen!
Klart att de måste kännas bra att få kommentarer på det du skriver. Skrivandet är en del för framförallt dig att se framstegen, att fundera varje dag på de lyckande ögonblicken. Det är verkligen roligt att läsa för alla de som följer dig oxå!
De händer mycket hos dig varje dag med all din träning i vardagslivet. Du är en kämpe! Och du utstrålar mycket positiv energi!
Ha en skön söndagskväll och så hoppas vi att Sverige tar guldet:)

Svar: Hej Marie
Så roligt att upplever att jag levererar positiv energi till er läsare. Ni levererar också mycket till mig genom era fina kommentarer.
Hoppas att du kommer fortsätta läsa min blogg och kommentera, vilket jag blir jätteglad för
Kramar
jörgen
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Helene Dahlberg

Vad kul att du har fått ny energi och ork för att fortsätta med din rehabilitering och med din blogg. Känner att du ger oss andra energi och ork från din blogg. Jag brukar tänka på dig och resten av familjen när jag klagar på att man har en fis på tvären. Det är ju inget mot hur ni har det. Du är en riktig sann kämpe. Kram på dig

Svar: Så roligt Helene att du kommenterar här på bloggen. Vist kämpar vi ihop men samtidigt finns det många som har det värre än vad vi har det. Försöker hela tiden se framåt och inte för mycket på alla fel och brister som man ibland kan uppleva hos andra.Roligt att du följer och läser
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Boel Larsson

Brantevikssill, det godaste i sillväg som går att stoppa i munnen.Visst är det roligt att snacka gamla minnen med vänner från förr. Regnet behövdes i dag.Kram/Boel

Svar: Ja Boel sillafrukost är inte fy skam att börja dagen med.
Och vist behöver vi regn speciellt nu eftersom vi gött gräsmattan
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Månsson

Framgång föder framgång, bra jobbat mannen

Svar: Tackar Anders Månsson
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: agneta björk

Hahaha, jag älskar bilden av dig, ett härligt stort leende.
Jisses, vad du har blivit mycket gladare, friskare och lyckligare. Jag sa väl att det blir lättare med tiden, vännen.
Du är bäst, Jörgen, bara fortsätt så, min insperationkälla.
Du ger mig energi, haha. KRAMIS Agneta

Svar: Hej Agneta
Du är ju en trogen läsare så det är så roligt att se din kommentar och att du ser skillnaden på mig underbart att få höra.

Jag är så glad att jag kan ge dig energi när du läser min blogg. Gör mig varm i hjärtat ska du veta. Att kunna hjälpa någon annan i livet gör mig oerhört gott ska du veta
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: Lotta

Hej Jörgen!
Ja du ger verkligen energi, och massor av tankar. Jag var helt ofokuserad av allt annat än reflexioner dagen efter oxå , som du varit på Adaptus o hälsat på oss som går kursen. Mycket flashbackar oxå.... -försökt kommentera här innan men det gick inte. verkar som ok idag iallafall :) Ha en go tid och stort lycka till , massor av lyckofling och kramar till dig.
/ Lotta

Svar: Hej Lotta
Så roligt att du upplevde att jag levererade energi till er. Och att man fick dig att tänka till och reflektera över ens vardag.
Det är viktigt att man vågar ta itu med sina problem vare sig de är fysiska eller psykiska. Det viktiga är att man gör något åt det.

Att lyssna på sin kropp är inte alltid så enkelt med alla måsten man skapat sig i livet, men man får försöka prioritera det som är viktigast och inte spilla av sin viktiga energi på de som försöker ta den utan att ge något tillbaka

Lycka till själv och hoppas att du fortsätter läsa och kommentera här på bloggen
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#8: Trelleborgaren

Lovar att fortsätta att kommentera, så länge du skriver.
Du ger mig energi.
Kram från Trelleborg.

Svar: Underbart att du kommenterar. Att ge varandra energi är en viktig ingrediens i dagens stressiga samhälle vi lever i.Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#9: Anders

Låter som en bra dag och som att din energi har ökat! Både tigerkaka och ett VM-guld, svårslaget! :-D

Vad söt du är med lite färg på, du ser "friskare/piggare" ut med lite solbränna! ;-)

Gillar din skjorta! :-)

Svar: Hej Anders
Ja vist har min energi ökat men jag har fortfarande dagar då jag sover mig igenom hela eftermiddagen
Skoj att du noterar skjortan gillar själv den riktigt bra.
Solbrännan är ju ett bevis på att vi är ute mycket här hemma och att trädecket används flitigt
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :