2013-05-28

 
Gårdagen började som i princip alla andra dagar förutom att tösen skulle på lägerskola och hade en massa packning med sig, så hon fick hjälp av storebror att bära sakerna upp till skolbussen.
 
Så nu skulle hon och klassen sova över på Ivö över natten och kommer hem imorgon kväll.
 
Själv hade jag så fruktansvärt ont i kroppen och haft under större delen av natten, vaknat vid ett antal tillfällen av smärta.
Nu på morgonen när jag väl lyckats ta mig upp ur sängen så fick jag i mig lite värktabletter och två koppar kaffe innan jag skulle bege mig till Hässleholm och dagens rehabilitering. Var ju inte speciellt laddad inför detta idag men har ju lovat mig själv att oavsett hur jag mår så ska jag åka dit . Alltid kan man göra något lite.
 
Så väl i Hässleholm efter taxiresan så började jag hos sjukgymnasten där jag berättade att jag inte var i form idag pga värken så vi tog det lite lugnt och gjorde lite gångövningar samt tränade armarna lite grann så en lugn och behaglig gymnastik var vad som gjordes idag.
Det känns så bra att de har förståelse för när man inte känner sig i form.
 
Nu blev nästa station att bege sig upp till arbetsterapeuten och idag så gjorde vi inte många övningar där heller utan vi planerade om jag skulle göra något i träverkstan som kunde vara intressant. Arbetsterapeuten tror mycket på att göra praktiska saker för att jag inte ska tänka så mycket på mitt rörelsemönster.
 
Vi spånade ihop vad som skulle vara praktiskt genomförbart att göra. Funderade på konsoler till hyllplan, träkrokar till cykelhjälmarna i hallen hemma. Vi får väl se vad jag kommer att göra nästa gång. Fick i uppgift att fundera ut detta till nästa gång och ta mått på det som ska göras.
Under detta passet passade vi också på att spela lite wii, ett tvspel där handens rörelser styr i vilken riktning kloten skulle rulla eftersom det var bowling det handlade om., riktigt skoj faktiskt å roligt att vi glömde bort en del av tiden till kuratorn så hon ringde och jag fick snabbt rulla upp till henne.
 
Där jag diskuterade lite av varje som uppkommit under vardagen sen förra Tisdagen då vi senast sågs. Känns riktigt bra att ha någon utomstående att diskutera med de saker som dyker upp i ens vardag. Hon Isabella som hon heter är en otroligt god lyssnare vilket jag uppskattar enormt.
 
Nu var det  åter dags för att ta taxi hem så jag rullade ut, men det visade sig att de dubbelbokat framsätet på den bil jag skulle åka med så de fick skicka en ny bil med en halvtimmes fördröjning som konsekvens av detta.
Nu var jag dock äntligen på väg hem till den väntande sängen, jag hann väl till Vinslöv innan jag somnade i taxin så när jag kom hem så var det bara att ta sig in i sängkammaren och sova vidare.
 
Eftersom jag hade ont i kroppen så beslöt jag mig efter jag vaknat att lägga mig lite i avslappningsfåtöljen. Under tiden jag sovit så hade sonen också använt den och också tagit sig n tupplur i den.
 
Under resten av kvällen så låg jag faktiskt i sängen förutom då jag åt kvällsmat eftersom jag hade så ont i min kropp.
Så det inträffade inte så mycket mer denna dag än vad jag redogjort ovan
 
Hoppas vakna till en mycket bättre dag imorgon då det är dags för att vara i radion igen :-D
Må bäst vänner
Kramar

Kommentarer :

#1: Carin Rönnholm

tufft liv, jag förstår om du är trött var åxå hemskt trött första tiden, sen blev det lite bättre fram tills att jag fick barn ( året efter stroken) ej planerat men tacksam idag för det men hade ju önskat man var piggare under hans första år , nu är han 11 år o börjar vara så där att han inte vill göra saker med mig , typiskt !! men bara att bita ihop! jag har startat upp en blogg men inte kommit igång än med den !

Svar: Ja jag försöker hela tiden vila mig om jag känner mig trött. Trist att du känner dig trött och att du inte var piggare när din grabb var yngre.Skoj att du hittat hit till min blogg och väljer att kommentera den. Så roligt med nya människor som väljer att ta del av min historia, hoppas du fortsätter följa mina skriverier.
Kramar//jörgen
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Nilla

Oj, tufft jobbat. Hoppas du mår bättre idag.

Svar: Hej NillaJa det var en kraftansträngning igår ska du tro. Sov 3,5 timme igår eftermiddag men efter det så var jag piggare och idag är det bra att kunna vara ute i denna härliga sommardag
Kramar
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Anders

Inte en av dina bättre dagar :-(

Men din stund spelandes Wii lät bra och rolig :-D

Hoppas på bättring ;-)

Svar: Ja man har sämre och bättre dagar så är det ju för alla gäller bara att inte gå ner sig de dagar man inte är på topp
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :