Stockholmsresan som tar mig till TV4 morgonsoffa


 
Hej Alla läsare
Idag påbörjar jag och sonen resan mot Stockholm och TV4s morgon soffa.
Jag kommer under resans gång uppdatera bloggen så att ni kan följa me på resan om ni så önskar.
 
Den började med detta
 
 
 
 
När detta var gjort och vi hade fått i oss frukost och frun packat  så var vi äntligen på väg mot Stockholm
 
 
 
 
 
 
 
 
Så nu sitter vi taxin på väg mot sturup och flyget mot stockholm, känns nästan lite overkligt att jag ska vara med i TV4 men riktigt skoj att sonen och jag får lite tid ihop, det behövs..
Bloggen kommer uppdateras kontunuerligt under resans gång
 
Nu är vi framme vid sturups flygplats, där vi fick hjälp att checka in och allt bara flöt på fram till gaten
 
 
När vi nu skulle ombord på planet fick jag hoppa över till en special stol som säkerhetspersonalen kom med och körde mig ombord först av alla och nu var vi äntligen ombord och satt fastspända i sätet.Så spännande detta skulle bli, det var inte utan det pirrade lite i magen där vi satt fastspända :-)
 
 
Nu var flygresan avklarad och vi möttes av en taxicaufför med en skylt med våra namn på som tog oss till hotellet och vilket hotell detta var. Sådan lyx och det ligger alldeles vid vid vattnet som tar båtarna in i stockholms hamn. Hotellet  har stor svimmingpool och spa avdelning i bottenplanet som man får utnyttja.
 
Men först installerade vi oss på rummet


 
För att sedan gå ut och titta på den fina utsikten över stockholms hamninlopp
 
 
Nu har vi varit och käkat på http://www.kohphangan.se/ en galen thailändsk resturang med miljoner kulörta lyktor och riktigt gott käk där jag käkade mixade skaldjur och simon tog nudlar. Min rätt var riktigt stark så det blev några alkoholfria carlsberg till det.
 
Lägg märke till de små bläckfiskarna i maten :-)
 
 
Efter denna kulinariska smaksensation åkte vi taxi hem till hotellet för att gå upp på rummet och chilla lite innan vi skulle bege oss ner till spa avdelningen på hotellet
, så fantastiskt det var att kravla sig upp och i bubbelpoolen låg nog i den en och en halv timme. Helt fantastiskt innan jag rullade bort till bastun (mycket värme blir mindre värk ......me like. för att sedan avsluta med ytterligare lite bubbelbad.
Kände mig helt genomsvettig efter denna kur så simon och jag rullade ut ur badet och bort till baren och beställde en cola och en carlsberg. Att en alkoholfri pils kan vara så jäkla god, tror nog jag drog den i två drag så gott.
 
 
Nu har vi slagit läger för idag och inväntar gryningen med en oerhörd spänning
 
Må bäst mina goa läsare
 
Kramar och vi ses väl 07.45 i kanalen Tv4???

Kommentarer :

#1: Anders

Ha en trevlig resa PJ och njut av kvalitetstiden med din son! :-D

Svar: Ja Anders vi njuter verkligen
Jörgen Ekeberg

skriven
#2: Ann-Christine

Läste om din upplevelse i dagens KvP och man blir verkligen berörd! Med din positiva inställning och jag helt övertygad
att du kommer att lyckas!! Du är fortfarande ung och det påverkar säkert också. Önskar dej verkligen lycka till!
Ha så trevligt med sonen i Stockholm! / Anki

Svar: Hej AnkiDet klart jag ska lyckas, om jag gett mig den på det så brukar jag med min målinriktning och min vilja/envishet lyckas, men skulle jag inte lyckas fullt så har jag iallafall kommit en bra bit på vägen
Jörgen Ekeberg

skriven
#3: Nilla

Trevlig resa tillsammans med sonen.

Svar: Tack Nilla Vi har det helt underbart på hotellet
Jörgen Ekeberg

skriven
#4: Sara

Låter som en toppendag :-) imorgon bänkar vi oss i soffan på jobbet och väntar med överlämningen till efter sändning ;-)
LYCKA TILL !

Svar: Det var en toppendag och idag gick det oxå riktigt bra sara trots jag var nervös så jag höll på att göra i brallorna ;-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#5: Månsson

Bara njut båda två. Ska bli spännande och se om sminkören kan göra dig presentabel för TV . Se till att vara där i mycket god tid. 😀

Svar: Haha Anders sminket tog inte mer än 5 minuter måste bero på min naturliga fallenhet;-)
Jörgen Ekeberg

skriven
#6: Yasmine Berg

Självklart måste vi ju slå på TVn imorgon bitti... =) ska bli så spännande. Önskar er all lycka! Kram

Svar: Tack YasmineDet gick ju riktigt bra tycker jag trots min nervositet
Jörgen Ekeberg

skriven
#7: agneta björk

Såg dig på tv, allt gick ju riktigt bra :-)))

Svar: Ja Agneta en av mina trogna läsare, det gick bra trots jag var så nervös
Jörgen Ekeberg

skriven
#8: Karolin på Adaptus

Hej Jörgen!

Vad bra det gick på tv! ser ut som ni haft en härlig resa du och din son!

Svar: Hej KarolinSå glad jag blir när jag ser att du kommenterat i min blogg, gör mig verkligen jätteglad.
Ja jag tyckte det gick hyfsat i tvn, var så nervös men du ska veta att det är en stor grej och innan man väl kommer in är det många steg så man hinner tänka mycket. under studiotiden satt vi och fikade ihop med Mats sundin och peter foppa forsberg så häftigt för mig och framför allt sonen
Jörgen Ekeberg

skriven
#9: Sofia

Grattis till ett bra tv-inslag! Har själv suttit i den där studion en gång och vet att det kan bli lite stirrigt och nervöst, särskilt när man pratar om sitt allra mest personliga/privata. Men du fixade det galant. Forskaren var också bra, hade varit intressant om han gått lite djupare i din diagnos tycker jag.

/Sofia

Svar: Ja Sofia upplevde nog att jag fick lite för lite tid oxå att framföra mitt budskap samt berätta hur man går tillbaka till vardagen rent praktiskt
Jörgen Ekeberg

skriven
#10: Yasmine Berg

Det gick jättebra =) är så stolt över dig. Hoppas du kom hem säkert. Kram

Svar: Vad bra att du tycker det blir så glad att folk kan vara stolta över mig trots de inte känner mig, men så roligtOch vi kom hem säkert och nu är jag sliten fy nu blir det till att vila sig i helgen
Jörgen Ekeberg

skriven
#11: Sofia

Tyvärr är inslagen i soffan alltid så korta och det finns liksom bara tid att snudda vid saker. Symptomatiskt för tiden vi lever i, tänker jag. Sällan finns tid för att stanna upp för reflektion någonsin, någonstans. Hur som helst är det strongt av dig att ha så pass mycket distans till det som hänt dig efter så kort tid. Men det ligger mycket i det du sa under intervjun, ord är en sak, vad man verkligen känner är en annan.

För mig var det en del av vägen tillbaka, att inte babbla, uttrycka och försöka kommunicera utåt så förbaskat hela tiden. Ord var jag väldigt bra på, men att känna? Vara? Mitt ankare in till mig själv blev andningen. Genom att tystna, fokusera inåt och lära mig andas ordentligt (meditera) kunde jag börja lära känna min kropp igen. Undersöka den och lyssna på den. Det var väldigt häftigt när den började tala om sina behov - mer än att bara värka som en galning. Det får bli mitt råd för dagen - babbla mindre och lyssna mer :-) Godnatt!

Svar: Hej Sofia Min terapi är oftast att prat och skriva om det som händer mig, har kanske i min ungdom varit en person som höll inne med mycket av det som borde kommit ut men till sist blev ryggsäcken för tung att bära, så jag fick proffshjälp att bli av med den vikten som ryggsäcken gav mig.
Gillar att vara social och prata om mina erfarenheter och mitt liv
Jörgen Ekeberg

skriven
#12: Yasmine Berg

Så skönt att höra att ni kom hem välbehållna. Önskar er en riktigt skön och värmande helg =) Kram!

Svar: Ja det gick bra att ta sig hem och allt fungerade smärtfritt, en skön helg till er också
Jörgen Ekeberg

skriven

Kommentera inlägget här :